تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804872141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت گردشگری در ایران مغفول است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صنعت گردشگری در ایران مغفول است خرم آباد -ایرنا - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت:صنعت گردشگری در ایران به دلیل اتکا به در آمدهای نفتی مغفول و رها شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا سعید شیرکوند در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در لرستان در دانشگاه لرستان افزود :فعالیت های دارای جنبه اقتصادی و متمرکز در بنگاه های اقتصادی در راستای کسب وکار صنعت تلقی می شود .
وی اظهار کرد : امروزه صنایع با صنعت فرق می کند و این در حالی است که گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت مهم شناخته شده است .
وی با بیان اینکه این صنعت نوپا متفاوت با بقیه صنعت ها است و رشد فوق العاده ای داشته است تصریح کرد :در 50 سال اخیر نرخ رشد صنعت گردشگری بیش از 20 درصد بوده که این در نوع خود بی نظیر است.
شیرکوندبا تاکید بر اینکه گردشگری با سفر متفاوت است و رونق و در آمد ایجاد می کند گفت: صنعت گردشگری رابطه مستقیمی با پیشرفت های فناوری دارد چون پیشرفت اقتصادی و رشد فناوری سبب افزایش اوقات فراغت و بالا رفتن درآمدها شده است.
وی افزود : در طی 50 سال گذشته درآمد صنعت گردشگری از 100 میلیارد دلار به هزار و 200 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده که این جهش فوق العاده ای در این صنعت است.
وی با اشاره به اینکه گردشگری در کشور ایران صنعتی مغفول و رها شده است اظهار داشت: علت این امر را می توان نخست در متکی بودن کشور به درآمدهای نفتی برشمرد و دیگر اینکه برخی از باورهای غلط مبنی بر مغایرت داشتن گردشگری باارزش های فرهنگی دینی سبب این امر بوده است.
شیرکوند افزود: وقتی یک دولت خزانه را از محل فروش ثروت ملی پر می کند نسبت به سایر فعالیت های اقتصادی اظهار بی نیازی می کند.
وی عنوان کرد: در کشور ما غیر از نفت سایر ظرفیت ها بدون استفاده مانده است و این درحالی است برای مثال سهم مالیات در خزانه دولت بسیار پایین است.
وی با تاکید بر اینکه در دین اسلام و قرآن با صراحت به اهمیت سفر وعبرت گیری از آن اشاره شده است. اظهار داشت: متأسفانه صنعت گردشگری در کشور مورد توجه قرار نگرفته، چراکه برای رشد توسعه اقتصادی پایدار در یک کشور باید سرمایه گذاری انجام شود.
وی با اشاره اینکه در دنیا انواع سرمایه گذاری طبیعی، اقتصادی، مالی، فیزیکی، انسانی وجود دارد گفت:در ادبیات اقتصادی دنیا یک سرمایه گذاری دیگری تحت عنوان سرمایه گذاری اجتماعی شکل گرفته که از عمر آن بیش از سه دهه نیست.
وی افزود : منظور از سرمایه اجتماعی این است که در فضای عمومی اقتصادی کشور شرایطی ایجاد شود که تمامی فعالان اقتصادی نسبت به فعالیتی که قرار است انجام دهند اطمینان اعتماد لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد : در این راستا فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی باید مطمئن باشند که فعالیت و سرمایه گذاری آنان مورد حمایت است ودر این راستا از تعامل و همکاری لازم برخوردار هستند .
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری گفت : تقویت سرمایه های اجتماعی دراستان لرستان در راستای جذب بخش خصوصی و سرمایه گذار امری بدیهی است و در این راستا باید اطمینان و اعتماد لازم و سرمایه اجتماعی فراهم و ایجاد شود .
وی افزود : در ایجاد زیر ساخت های لازم و شرایط کسب مجوز در راستای فعالیت های اقتصادی تعامل و همکاری سریع و صمیمانه دستگاه های اجرایی در زمینه ایجاد سرمایه اجتماعی امری لازم و ضروری در این استان است .
7274/6001



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن