تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819452156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق عدالت آموزشی هم سطح باشاخصهای ملی دراولویت سیستان وبلوچستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: تحقق عدالت آموزشی هم سطح باشاخصهای ملی دراولویت سیستان وبلوچستان است زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش برای تحقق عدالت آموزشی هم سطح با شاخص های ملی در اولویت برنامه های استان قرار دارد.


به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اراده بر این است که با ارائه راهکارهای برنامه محور ظرف چهار سال این استان به شاخص های ملی آموزش دست یابد و تحقق این خواسته حمایت و پشتیبانی دولتمردان را طلب می کند.
وی اظهار داشت: با تحقق عدالت آموزشی، وضعیت مدارس مناطق مختلف سیستان و بلوچستان که رشته علوم پایه ندارند، بهبود خواهد یافت.
وی ادامه داد: جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش باید بر اساس تنوع، استعداد و توان دانش آموزان هر منطقه صورت گیرد تا دانش آموز علاقه مند به ریاضی به دلیل نبود معلم مجبور به تحصیل در رشته انسانی نشود.
وی گفت: با توجه به اینکه 82 درصد مردم سیستان و بلوچستان با سواد هستند اما همچنان برای 100 درصدی شدن این خواسته نیازمند حمایت وزارت آموزش و پرورش و اجرای برنامه های محوری هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید دلایل ماندگار نبودن معلمان در استان شناسایی و برای حل این معضل چاره جویی لازم صورت گیرد.
وی گفت: بهبود وضعیت فعلی پردیس دانشگاه فرهنگیان در زاهدان و ایجاد پردیس فرهنگیان جدید در جنوب سیستان و بلوچستان، تخصیص سهمیه بیشتر از ظرفیت پنج هزار استخدامی آموزش و پرورش، توجه به رفاه فرهنگیان و افزایش پرداختی به آنان با توجه به شرایط محل تدریس و اعطای رتبه های تشویقی از جمله اقداماتی است که می تواند به ارتقای ماندگاری معلمان در این استان کمک کند.
هاشمی افزود: با توجه به فاصله زیاد شهرها و روستاها در سیستان و بلوچستان، ایجاد دبیرستان های شبانه روزی بویژه برای دختران یک ضرورت جدی است که باید مورد حمایت بیشتر وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی گفت: 56 درصد مدارس شبانه روزی سیستان و بلوچستان وضعیت نابسامانی دارند که توجه به ساماندهی، نگه داشت و تجهیز کردن آنها در اولویت است.
وی تاکید کرد: حداقل به ایجاد 200 هزار متر مربع فضای آموزشی جدید در یک بازده زمانی چهار ساله نیاز است تا به بخشی از اهداف توسعه آموزشی در سیستان و بلوچستان دست یافت.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد اردوگاه فرهنگی آموزشی ملی در داخل استان و افزایش اعتبار برای اجرای طرح روستا مرکزی از دیگر اولویت های استان است.
وی اظهار داشت: با توجه به جدی بودن بحث سوء تغذیه در سیستان و بلوچستان، اجرای طرح تغذیه رایگان علاوه بر کمک به رفع این چالش نقش مهمی در افزایش ضریب تمرکز و یادگیری دانش آموزان در کلاس های درس خواهد داشت.
به گزارش ایرنا افزایش سهمیه سیستان و بلوچستان در استخدامی آموزش و پرورش با هدف رفع مشکل کمبود نیروی انسانی، توجه به اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، تشویق خیران به مشارکت در امر مدرسه سازی، توجه به جایگاه بالای معلمان و تخصیص اعتبار برای بهسازی فضاهای آموزشی موجود از مهمترین در خواست های نمایندگان مردم استان در مجلس از وزیر آموزش و پرورش در این نشست بوده است.
نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و شماری از مدیران استانی برگزار شد.
3042/6081



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن