تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع نیروی برق در جهان به سمت شبکه های هوشمند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توزیع نیروی برق در جهان به سمت شبکه های هوشمند کاشان- ایرنا- رییس دانشکده برق و کامپیوتر انستیتو تکنولوژی ایلینویز آمریکا، با توجه به پیشرفت تکنولوژی، آینده توزیع نیروی برق جهان را به سمت شبکه های هوشمند دانست.


به گزارش ایرنا محمد شاهیده پور روز چهارشنبه در سمینار یکروزه دانش افزایی شبکه هوشمند در دانشگاه کاشان اظهار داشت: شبکه های هوشمند smart grid و ریز شبکه ها micro-grid از جدیدترین مباحث و موضوعات تحقیقاتی و صنعتی در دنیاست.
وی با اشاره به حرکت روز افزون جهان به سمت ریز شبکه ها افزود: مزیت شبکه های پراکنده توزیع برق بسیاری از کشورهای جهان اعم از کشورهای پیشرفته صنعتی، درحال توسعه و جهان سوم را بر آن داشته تا برنامه ریزی و اجرای شبکه های هوشمند را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیر و پایه گذار مرکز تحقیقات و تکنولوژی و کاربرد شبکه هوشمند CSMART، با اشاره به وضعیت شمال شیکاگو در آمریکا و تجهیز کامل به ریز شبکه های برق افزود: این مساله و بار اضافی الکتریکی موجب قیمت منفی برق برای استفاده در شب و پرداخت پول به مردم برای مصرف جهت کاهش بار نیروگاهها شده است.
شاهیده پور از جمله مزایای شبکه های هوشمند را قابلیت تشخیص تولید اضافی نیروگاه ها و کنترل تلفات فنی، برآورد کیفیت توان تحویلی به مشترک، کاهش هزینه ها، افزایش رضایتمندی مشتریان، بهینه سازی سرمایه گذاری، بهبود ساختار بهره برداری و ارتقای پایداری و امنیت شبکه عنوان کرد.
سردبیر نشریه شبکه هوشمند IEEE افزود: ایجاد منابع درآمدی جدید، ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای طرح تولید پراکنده و استفاده از منابع جدید انرژی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع با تشخیص سریع خطای شبکه توزیع، امکان پیش بینی دقیق بار، امکان پیش فروش برق و ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی بازار خرده فروشی برق از دیگر مزایای راه اندازی شبکه های پراکنده برق یا سیستم های هوشمند است.
وی ریزشبکه ها را مقدمه ایجاد شبکه های هوشمند برق برشمرد.
شبکه های هوشمند توزیع نیرو، شبکه های به هم پیوسته و دو سویه ای می باشند که در آن اطلاعات نقش بنیادی در فرایند توزیع انرژی ایفا می نماید.
این سمینار با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان و کارشناسان رشته برق و مدیران صنایع در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.
3009/6021 /1484



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن