تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806723220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با زمین خواری در هرمزگان شدت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبارزه با زمین خواری در هرمزگان شدت گرفت بندرعباس- ایرنا- سال ها است که اراضی ملی و منابع طبیعــی در هرمزگان نیز همچون دیگر مناطق کشور گرفـتار سودجویی برخی افراد شده که با هشدار نماینده ولی فقیه در استان و هشدار دیگر مسوولان قضایی ، روند مبارزه با این پدیده وارد فاز جدیدی شده و شدت گرفته است.


به گزارش ایرنا ؛ افرادی با پیش کشیدن برنامه هایی مانند احداث دهکده گردشگری و هتل بین المللی، ویلاسازی و با استفاده از تبلیغات فراوان، سعی در تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی دارند.
مشکل اصلی در برخورد با زمین خواری زمانی است که این موضوع با سوءاستفاده از مجاری قانونی یا خلأهای قانونی محقق می شود و زمین خواران در قالب بسترهایی همچون سرمایه گذاری، گردشگری و طرح های بهره برداری، به حوزه اراضی ورود پیدا می کنند.
بدین ترتیب پس از واگذار شدن اراضی ملی به آنان، آن هم به شیوه قانونی، زمین خواران برخلاف قراردادهای واگذاری عمل کرده و زمین خواری را رقم می زنند.
با توجه به حساسیت موضوع، خبرگزاری ایرنای هرمزگان فروردین امسال ، گزارشی درباره تغییر کاربری زمین های کشاورزی در سرخون بندرعباس تهیه و منتشر کرد که به دنبال انتشار این گزارش، حساسیت ها و واکنش ها نسبت به پدیده زمین خواری در استان شدت یافت.
این حساسیت ها به نتیجه عملی رسیده و این روزها خبرهای امیدوار کننده ای از تشدید مبارزه با زمین خواری در هرمزگان شنیده می شود که از جمله مهمترین آنها اجرای حکم تخریب 140 واحد تجاری و تعدادی ویلا است.
مدیرجهاد کشاورزی بندرعباس در خصوص ویلاهای تخریب شده گفت: در بخش مرکزی بندرعباس هشت ویلا که در اراضی کشاورزی ساخته شده بودند طبق قانون تخریب شدند.
منصور شفیعی افزود: هشت هکتار از اراضی کشاورزی که در سال های اخیر توسط بعضی متصرفان غیرقانونی تصرف شده و در آن اقدام به ساخت ویلا شده بود، رفع تصرف شد.
وی تصریح کرد: این افراد در این زمین ها اقدام به ساخت هشت ویلا با زیربنای 200مترمربع، ایجاد استخر و ساخت باغ با سیستم آبیاری تحت فشار کرده بودند.
وی تاکید کرد: با افراد سودجو طبق قانون،برخورد و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شدت جلوگیری می شود.
همچنین رییس کل دادگستری هرمزگان نیز ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه برای مقابله با پدیده زمین خواری، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزارو 500 فقره پرونده در خصوص تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی استان وجود دارد.
حجت الاسلام محمد صادق اکبری اظهار داشت: از این تعداد حکم تخریب و قلع و قمع 204 فقره پرونده متعلق به بندرعباس قطعی شده است.
وی همچنین از اجرای احکام رفع تصرف اراضی جیحون در شهرستان خمیر خبر داد و گفت: اجرای احکام اراضی این محدوده به دلیل استمهال و وجود کشت به تعویق افتاد و از آنجا که فصل کشت نیز پایان یافته اجرای حکم مانعی ندارد و باید با هماهنگی دادگستری خمیر نسبت به اجرای حکم اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش های انجام شده در ایام نوروز امسال،بیش از 100 مورد تصرف صورت گرفته از سوی سودجویان،با اقدام به موقع رفع تصرف شد.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به برخی تغییر کاربری ها،گفت:در این راه باید با اطلاع رسانی و دعوت از مردم در راستای پیشگیری از تغییر کاربری نیز اقدام شود.
حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه همه باید خود را ملزم به اجرای قانون بدانند، افزود: اگر قانون را فصل الخطاب قرار دادیم و خود را ملزم به اجرای آن دانستیم در جامعه و حوزه کاری خود موفق خواهیم شد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اراضی ، بیان داشت: مقام معظم رهبری در بحث اراضی حجت را تمام کردند و در این راه تکلیف شرعی داریم که آن را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مقام عالی قضایی هرمزگان تاکید کرد: مسوولان باید در راستای صیانت از نسل فعلی و آینده پاسخگوی افکار عمومی باشند.ک/4
گزارش از : فاطمه حسینی آقچه قشلاق
7198/2094 /1484






23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن