تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799701005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون دادگستری البرز: سال گذشته در حوزه طلاق رتبه نخست / در مبارزه با زمین‌خواری هم اول هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


معاون دادگستری البرز: سال گذشته در حوزه طلاق رتبه نخست / در مبارزه با زمین‌خواری هم اول هستیم استان‌ها > البرز - نشست خبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با حضور رسانه های خبری عصر امروز برگزار شد. مهدی جوهری گفت: در سال گذشته استان البرز بیشترین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز را داشته و همچنین رتبه نخست مبارزه با زمین‌خواری را کسب کرده است.

خبرگزاری خبرآنلاین- استان البرز: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به سیاست جدید قوه قضائیه مبنی بر نگاه عمیق‌تر بر رسانه‌ها، اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها یکی از مهمترین مسائل محسوب می‌شود.
جوهری افزود: آموزش و ارتقا آگاهی و اطلاعات جامعه به دست رسانه شکل می‌گیرد که اگر این امر به درستی انجام شود، پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم را به دنبال دارد.
این مقام مسئول در دادگستری استان البرز جهل را عمده‌ترین سبب جرائم خواند و بیان کرد: در برخی مواقع افراد به سبب نا‌آگاهی طعمه مجرمان قرار می‌گیرند که کلاه‌برداری‌های بزرگ لیزینگی از این موارد است.
جوهری با تاکید بر اینکه رسانه در آگاه سازی جامعه نقش بزرگی را بر عهده دارد، گفت: نحوه صحیح اطلاع رسانی در مورد مسائل و آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله طلاق و نیز نشان دادن جامعه و هنجارهای سالم و سبک درست زندگی در کاهش این آسیب‌‌ها موثر است.
وی خاطرنشان کرد: گاهی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های خارجی دست به اقداماتی می‌زنند که سبب بروز ناهنجاری در جامعه می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته با توجه به بودجه موجود، کارهای مناسبی انجام شده، اظهار داشت: بسترسازی برخی اقدامات برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان فراهم شده که با گذشت زمان روز به روز بیشتر و تاثیرگذار می‌شود.
جوهری، توانمندسازی مراکز مشاوره پیش از طلاق را یکی از مهمترین اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز دانست و گفت: در سال 92 نسبت به سال 91 شاهد افزایش 21 درصدی طلاق در استان بودیم که این امر در سال گذشته با کاهش 13 درصدی روبه‌رو شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در زمینه کاهش پرونده‌های استان نقش موثری را ایفا کردند، بیان کرد: ترویج و ترغیب مردم به مشاوره و از میان برداشتن تفکرات غلط در مورد مشاوره، در این بخش از اهمیت بالایی برخودار است که به عهده رسانه‌ها است.
جوهری با تاکید بر اینکه مشاوره از ضرورت‌های اجتماعی محسوب می‌شود، اظهار داشت: مشاوره دیدن در مسائل حقوقی و اجتماعی از جمله پیش از طلاق و پیش از ازدواج امری بسیار حائز اهمیت است که باید در جامعه به عنوان فرهنگی صحیح نهادینه شود.
وی گفت: مشاوره‌های پیش از طلاق با یک‌سوم مبلغ به مردم ارائه می‌شود تا تشویقی برای استفاده مردم از این امر باشد.
جوهری با اشاره به اینکه در سال گذشته استان البرز در حوزه طلاق رتبه نخست کشور را داشت، افزود: با توجه به این موضوع، خط مشی اصلی و اولویت اقدامات بر مبنای کاهش طلاق در استان قرار داده شد و این موضوع توسط شورای پیگیری که بستر مناسبی برای بررسی مشکلات بوده و مصوبات آن لازم الاجراست، انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدامات کاهش 13 درصدی طلاق در سال گذشته را به همراه داشت، گفت: اعتقاد داریم خانواده سالم نقش بسیار مهم و کارکردی در جامعه دارد و در این راستا برای توانمند ساختن خانواده‌ها و نیز کاهش آمار طلاق، مشاوره پیش از ازدواج در دستور کار قرار دارد تا با ازدواجی صحیح از افزایش طلاق و مشکلات و تبعات پس از آن در جامعه جلوگیری کنیم.
معاون دادگستری البرز تصریح کرد: در صدد هستیم مشاوره پیش از ازدواج را نه به شکل نمادین بلکه به صورت جدی در جامعه اجرایی کنیم.
وی با اشاره به اینکه نخستین و دومین جرم در البرز به ترتیب سرقت و ضرب و جرح عمدی محسوب می‌شود، بیان کرد: 99 درصد این نزاع‌ها به سبب خشم در لحظه اتفاق می‌افتد که گاهی منجر به قتل نیز می‌شود و در این راستا تشکیل کارگروه کاهش خشم برای بالابردن آستانه تحمل، با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان استان از برنامه‌های اصلی سال جاری محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع پرداختن به موضوع خشم و احیای آن در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه در حال حاضر متاسفانه در زمان وقوع جرم یا حادثه مردم به جای کمک‌رسانی و میانجی‌گری به گرفتن فیلم از آن موضوع می‌پردازند که جلوگیری از این بی‌تفاوتی‌ها در جامعه باید تقویت شود.
جوهری با اشاره به وضعیت جرم در استان البرز اظهار داشت: گاهی در مورد اطلاع‌رسانی از میزان جرائم البرز سیاه‌نمایی می‌شود، چراکه در بسیاری از موارد جرم در خارج از استان اتفاق افتاده اما به سبب اینکه در البرز کشف یا دستگیری انجام می‌شود، به این استان نسبت می‌دهند.
وی افزود: استان البرز به نسبت جمعیت و نرخ جرم، در مقایسه با دیگر استان‌ها امن محسوب می‌شود که البته با استاندارد همچنان فاصله داریم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز در مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در استان، بیان کرد: در زمینه ساخت‌وساز غیرمجاز و استانداردسازی مصالح ساختمانی ورود کرده‌ایم و در این بخش، در سال گذشته استان البرز بیشترین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز را داشته و همچنین رتبه نخست مبارزه با زمین‌خواری را کسب کرده است.

کلید واژه ها: استان البرز -




پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 - 12:53:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن