تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798489251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نظام تعلیم و تربیت جای مغز ورزی خالی است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در نظام تعلیم و تربیت جای مغز ورزی خالی است
کد خبر: ۴۹۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ - 13 May 2015


مدیرکل دفتر ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت و تفکر بازنشستگان فرهنگی در امور آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، میر شاه ولد در همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی استان همدان، اظهار کرد: از وجود بازنشستگان باید به نحو احسن استفاده کرد چرا که پیشکسوتان افراد فرهیخته در جامعه هستند و تعلیم و تربیت را به مدت 30 سال بر دوش داشته‌اند.

وی افزود: بر اساس ماده 95 خدمات کشوری، بازنشستگان می‌توانند یک سوم کارهای شاغلان را انجام دهند اما این ظرفیت برای حضور تمامی اعضای بازنشستگان وجود ندارد.

در نظام تعلیم و تربیت جای مغز ورزی و دست ورزی خالی است

میرشاه ولد تصریح کرد: در نظام تعلیم و تربیت جای برخی امور از جمله مغز ورزی و دست ورزی خالی است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان دوره‌های گذشته دست ورز بودند و از همان دوران مسئولیتهای مختلف را می پذیرفتند، گفت: این دانش آموزان به محض ورود به زندگی امور بچه داری و سایر مسئولیتها را می پذیرفتند اما امروزه دانش آموزان با امور دست ورزی در مدارس آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: تمامی تفکر دانش آموزان به مسائل درسی ختم می‌شود و خانواده‌ها به آنها فشار وارد می‌کنند که تنها درس بخوانند و نمره مورد نظر را کسب کنند در حالیکه هدف اصلی آموزش و پرورش آموزش به همراه پرورش تفکر، تعقل و مسئولیت پذیری است.

میرشاه ولد تاکید کرد: برای اینکه از هدف اصلی تعلیم و تربیت فاصله نگیریم باید مسائل دست ورزی و مغزورزی در مدارس پررنگ تر دیده شود.

وی گفت: امروزه مسائل و مشکلات جامعه از جمله طلاق، اعتیاد و سایر مصادیق نتیجه عدم آموزش مهارتهای لازم زندگی دوران مجردی است که در نهایت مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا،عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پروش استان همدان نیز از وجود 12 کانون مستقل بازنشستگان در همدان خبر داد و گفت: این کانون امور مختلفی از جمله مطالبات فرهنگیان و امور رفاهی آنها را دنبال می کند.

وی افزود: بازنشستگان شخصیت‌های بزرگی هستند که عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کرده و دانش آموزانشان را مدیران امروز تحویل جامعه داده‌اند و همیشه باید قدردان آنها باشیم.

وی ادامه داد: بازنشستگان بزرگان آموزش و پرورش محسوب می شوند و با توجه به فرهنگ خوب ایرانی ها این بزرگان را پاس می‌داریم چرا که این افراد عمر خود را صرف تعلیم و تربیت کشور کردند.

فولادوند تاکید کرد: استفاده از تجربیات فرهنگیان بازنشسته را باید در اولویت قرار دهیم چرا که آنها تمامی این راه‌ها را پیموده‌اند و می‌توانیم نقاط ضعف موجود را بدون تکرار به نقاط قوت تبدیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: محمود شاملو، فرهنگی بازنشسته ملایری بود که در دوران دفاع مقدس جانباز شده و امروز مرحوم و به درجه شهادت نائل آمد و باید یاد این بزرگان همیشه جاودانه باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات باید گام به گام حل شود، گفت: امیدواریم فضای مناسب بازنشستگان فرهنگی برای امور رفاهی آنها در استان همدان احداث شود که این موضوع نیازمند همکاری سایر مسئولان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: معلمان مسئولیت هدایت گری جامعه را برعهده دارند به گونه‌ای که سرمایه‌های اجتماعی را در جامعه پرورش می‌دهند.

احمدی مقیم تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با استفاده از تجارب معلمان فعالیتها را به بهترین شکل انجام خواهد داد.

صدرالدین زمانی، یک محقق و پژوهشگر نیز در این مراسم اظهار کرد: معلمان زمانی که بازنشسته می‌شوند باید در زندگی شخصی خود رفاه داشته باشند همچنین سطح رفاه معلمان شاغل باید به گونه‌ای باشد که انگیزه کامل برای ادامه تعلیم و تربیت دانش آموزان داشته باشند.

وی تصریح کرد: بازنشستگان همچون دوران تدریس باید شاداب باشند و به دور از افسردگی و هر گونه انزوا در جامعه فعالیتشان را به شکلهای مختلف افزایش دهند و بدانند که جامعه امروزی و پیشرفتها حاصل زحمات و تلاش آنهاست.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن