تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812764403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس لبنان برای بیست وسومین باربه حد نصاب نرسید/انتخاب رییس جمهوردرهاله ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لبنان 354 روز بدون رییس جمهور مجلس لبنان برای بیست وسومین باربه حد نصاب نرسید/انتخاب رییس جمهوردرهاله ابهام بیروت – ایرنا – بیست و سومین جلسه پارلمان لبنان ویژه انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور که قرار بود امروز (چهارشنبه) برگزار شود به حد نصاب نرسید تا این انتخاب همچنان درهاله ابهام باقی و بسیاری از امور اساسی این کشور بر روی زمین باقی بماند.


به گزارش ایرنا، تنها کمتر از دو سوم نمایندگان برای شرکت در جلسه بیست و سوم مجلس لبنان ویژه انتخاب رییس جمهوری سیزدهم این کشور در صحن علنی پارلمان این کشور حضور یافتند.
پارلمان لبنان 128 نماینده دارد.
نبیه بری رییس مجلس لبنان سوم ماه ژوئن 2015 مصادف با 13 خرداد ماه 94 را برای برگزاری جلسه بیست و چهارم پارلمان به منظور انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور تعیین و اعلام کرد.
گروه ها وجناح های سیاسی با گرایش ها وطیف های مختلف یکدیگر را به تشکیل نشدن جلسات پارلمان برای انتخاب رییس جمهوری و حتی قانونگذاری متهم می کنند.
ادامه روند کنونی حاکی از چشم انداز روشنی برای لبنان نیست و همه منتظر هستند تا ژنرال میشل عون رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان روز جمعه سخنرانی و آخرین دیدگاه خود را در باره پرونده های اختلافی درعرصه های سیاسی ، امنیتی و نظامی مانند انتخاب رییس جمهوری ، تصویب بودجه سالانه ، قانونگذاری، تمدید و یا انتخاب فرماندهان نظامی و امنیتی بیان کند.
در همین حال نبیه بری رییس مجلس لبنان به طرف هایی مانند کاردینال بشاره راعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان که از او خواسته اند تا زمان انتخاب رییس جمهوری هر روز نمایندگان را برای شرکت در این انتخابات فرابخواند، گفته است که هرگز این کار را نمی کند زیرا مجلس دارای احترام و شئونات خود است.
از 25 ماه مه 2014، 354 روز است که با رفتن « میشل سلیمان»رییس جمهوری سابق از کاخ ریاست جمهوری(بعبدا)، درهای این کاخ بسته مانده است.
براساس این گزارش، جلسات مجلس لبنان برای انتخاب رییس جمهوری با حضور دو سوم نمایندگان (86 نماینده) به حد نصاب می رسد و رسمیت می یابد اما بر خلاف جلسه اول که برای انتخاب رییس جمهوری به همین تعداد رای نیاز است.
در جلسات دوم به بعد باید دو سوم نمایندگان حضور یابند اما هر نامزدی که بتواند اکثریت مطلق (نصف به علاوه یک یعنی 65 رای) را کسب کند، می تواند به کاخ ریاست جمهوری (بعبدا) برود.
رییس جمهور لبنان را نمایندگان مجلس این کشور ازمیان نامزدهای طایفه مسیحی مارونی انتخاب می کنند.
با احتساب جلسه امروز تاکنون 22 جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهور سیزدهم این کشور به دلیل به حد نصاب نرسیدن تشکیل نشده است.
تنها جلسه اول پارلمان لبنان برای انتخاب رییس جمهورجدید با اکثریت قاطع و بی سابقه تشکیل شد و در این جلسه « سمیر جعجع» نامزد گروه 14 مارس شکست سختی را از « برگه های سفید» متحمل و پرونده ترورهای او در لبنان بار دیگر گشوده شد.
این نخستین بار نیست که کرسی ریاست جمهوری این کشور خالی می ماند.
درسال 1988هنگامی که دوره ریاست جمهوری « امین الجمیل » به پایان رسید، تا پس از توافق طائف که به جنگ داخلی 15 ساله لبنان پایان دهد و به انتخاب « رینیه معوض» به عنوان رییس جمهوری جدید منجر شد، کرسی « بعبدا» خالی ماند.
درسال 2007 میلادی نیز تا زمان انتخاب «میشل سلیمان» به عنوان جایگزین « امیل لحود»، دوره لبنان رییس جمهوری لبنان هشت ماه به طول انجامید و درهای بعبدا( کاخ ریاست جمهوری) بسته ماند.
خاورم ** 1324



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن