تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816136145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشنهاد علیرضا قزوه : سفارش کتاب به جای تاج گل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیشنهاد علیرضا قزوه : سفارش کتاب به جای تاج گل تهران - ایرنا - علیرضا قزوه شاعر انقلاب اسلامی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه پیشنهاد کرد تا مردم به جای سفارش دسته گل های گران قیمت در مراسم ترحیم چند کتاب اهدا یا نذر کنند.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، قزوه هنگام بازدید از غرفه سوره مهر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: می توان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به مردم سفارش کرد اهدای تاج گل و دسته گل در مراسم های عزاداری را که چیزی جز نمایش ثروت افراد نیست، حذف کرده و به جای آن کتاب هایی را به مردم اهدا کنند.
بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی تهران ادامه دارد.
وی افزود: خانواده هر متوفی می تواند به جای خرید گل در مراسم ترحیم، سفارش توزیع صد جلد کتاب با موضوع های اخلاقی، دینی و رمان، این کتاب ها برای مناطق محروم و دورافتاده ارسال کند.
قزوه اضافه کرد: واقفین و نذرکنندگان این کتاب ها نیز می توانند با اهدای هر نوع کتاب اعم از قرآن، نهج البلاغه، دعا، شعر و همچنین دفاع مقدس و حتی کتاب های کنکور کاری کنند که دانش آموزانی که در مناطق محروم و روستاها به منابع کنکور دسترسی ندارند، بتوانند از چنین امکانی بهره مند شوند.
وی در ادامه گفت: واقفین کتاب در کنار نذر قرآن و دعا می توانند کتاب هایی را اهدا کنند که راهنمای جوانان و دختران و پسران باشد و گسترش چنین فرهگی سبب می شود تا موضوع های متنوع، یک کتابخانه را شکل دهد و اوقات فراغت فرزندان ما را پرکند.
این شاعر انقلاب همچنین پیشنهاد کرد تا بخش فرهنگی بهشت زهرا با همکاری ناشران اقدام به انتخاب مناسب ترین کتاب ها در این زمینه کند به نحوی که همزمان با مراسم تشییع یا ترحیم، این کتاب ها به نیت متوفی وقف شود.
وی اضافه کرد: ناشران نیز می توانند کتاب ها را با قیمت تمام شده در اختیار سازمان بهشت زهرا یا خانواده متوفی قرار دهد تا این کار خیر که یک باقیات الصالحات است، به صورت نذر فرهنگی یا وقف ماندگار شود.
این شاعر تاکید کرد فرهنگسازی در چنین بسترهایی می تواند فرهنگ مطالعه و کتاب را بهبود بخشد و بهترین راه برای گسترش فرهنگ کتابخوانی آن است که چنین حرکت هایی از طریق مردم انجام شود و گرنه تنها با اقدامات دولتی مانند یارانه ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشران می دهد، فرهنگ مطالعه تقویت نمی شود.
وی افزود: ایجاد چنین فرهنگی باعث می شود تا کتاب در سراسر کشور توزیع شود و حتی نهاد کتابخانه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایحاد چنین حرکت مردمی می تواند از مشکلات کتاب نجات پیدا کند و حتی وضع ناشران نیز بهتر می شود.

* با کتاب بخوابیم
قزوه در ادامه برای رونق کتابخوانی سفارش کرد تا هر فرد با برنامه ریزی ماهانه یک کتاب مطالعه کند و حتی با مطالعه شبی یک یا دو صفحه و یا تورق آن بخوابد که خواب او سبک تر می شود.
وی که اخیرا برای کودکان مظلوم یمن شعری سروده، افزود: کتاب و کتاب خوانی را باید از دوران کودکی آموزش داد ، هرچند امروزه استفاده از شبکه های مجازی افزایش یافته ولی بنده در طول روز کارهای زیادی با اینترنت انجام می دهم و مقاله و کتاب مطالعه می کنم. با این حال هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد.
این شاعر معاصر بر ساماندهی اینترنت در راستای کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتاب های اینترنتی یک چهارم قیمت کتاب است و اگر بتوانیم کتاب های الکترونیک را برای کودکان و نوجوانان سرو سامان دهیم، بسیاری از مناطق محروم نیز می توانند از نعمت کتاب برخوردار شوند.
وی استفاده از شبکه های اجتماعی را نیز جزیی از کتابخوانی دانست و گفت: حداقل روزی 10 ساعت مطالعه می کنم ولی هشت ساعت از این زمان به تصحیح شعر، ویرایش مقاله و مطالع در اینترنت اختصاص دارد ولی معتقدم ما نباید فکر کنیم که مطالعه فقط خواندن کتاب است.
فراهنگ**1003**1601**



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن