تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802423560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام مسوول: ایران در تولید رده های سلول های بنیادی جزو 10 کشور جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام مسوول: ایران در تولید رده های سلول های بنیادی جزو 10 کشور جهان است تبریز - ایرنا - مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت های رویان در زمینه خون بند ناف موجب شده ایران درردیف 10 کشور جهان در تولید رده های سلول های بنیادی قرار گیرد.


دکتر مرتضی ضرابی روز چهارشنبه در بازدید از مراکز پزشکی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی افزود: خون بندناف، خونی است که پس از تولد در بند ناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می شود و غنی از سلول های بنیادی است.
وی گفت: سلول های بنیادی خون بند ناف همانند سلول های بنیادی خون ساز مغز استخوان، قادر به ساخت انواع سلول های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول ها در هنگام جراحت هستند.
دکتر ضرابی اعلام کرد: امروزه ثابت شده که سلول های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری های مزمن و حاد هستند.
وی افزود: با این وجود از این سلول ها در زمینه درمان بیماری های خونی که منشا خونی دارند نظیر انواع سرطان های خون، کم خونی های مادرزادی، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی استفاده می شود.
مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه استاندارد جهانی برای ذخیره سازی خون بند ناف بین 15 تا 20 سال است، گفت: اگر خانواده ای از ادامه ذخیره و نگهداری نمونه خون بند ناف نوزاد خود انصراف دهد می تواند نمونه را به بانک خون بند ناف عمومی اهدا کند.
وی اظهارکرد: ذخیره خون بند ناف موجب شده منبع غنی ازاطلاعات ژنتیکی و سلول های بنیادی در اختیار سیستم درمان کشور قرار گیرد.
دکتر ضرابی ادامه داد: در صورت نیاز به سلول های بنیادی با یک جستجوی کوتاه در بانک خون بند ناف می توان سلول مطابق با اطلاعات ژنتیکی فرد پذیرنده را پیدا کرد ولی برای یافتن سلول بنیادی از میان مغز استخوان افراد، بیش از شش ماه زمان نیاز است و معمولا در 70 درصد بیماران نیازمند به پیوند مغز استخوان، دهنده مناسب پیدا نمی شود.
وی گفت: هم اکنون سلول درمانی مکمل دارو درمانی بوده و سالانه حدود چهار هزار پیوند سلول های پیوندی خون ساز در کشور نیاز داریم که لازمه آن وجود یک بانک خوب از سلول های بنیادی است.
مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی افزود: 52 هزار نمونه در بانک خصوصی بند ناف و حدود پنج هزار نمونه نیز در بانک عمومی بند ناف کشور ذخیره شده است.
وی ادامه داد: در بانک خصوصی خانواده ها با پرداخت هزینه اولیه و شارژ سالانه نسبت به نمونه خون بند ناف مالکیت دارند ولی در بانک عمومی خانواده ها نمونه را اهدا می کنند و مالکیتی بر روی آن ندارند و هزینه ای هم پرداخت نمی کنند.
دکتر ضرابی گفت: هم اکنون هزینه اولیه برای ذخیره خون بند ناف در بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی، 20 میلیون ریال و هزینه شارژ سالیانه یک میلیون و 500 هزار ریال است.
وی با بیان اینکه نمونه های ما از 23 دفتر نمایندگی در کشور ذخیره شده است، گفت: خون بند ناف می تواند در درمان بیماری های خود فرد، اقوام نزدیک آنها و همچنین سایر افرادی که ازنظر ژنتیک مشابه فرد دهنده خون باشند، استفاده شود.
6120/1756



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن