تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایلام با استان بابل عراق در زمینه گردشگری همکاری می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ایلام با استان بابل عراق در زمینه گردشگری همکاری می کند ایلام - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: استان های ایلام ایران و بابل عراق قصد دارند در قالب تفاهم نامه ای که در آینده نزدیک به امضا می رسد، در زمینه تبادل گردشگر همکاری کنند.


عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از سفر سه روزه هیات گردشگری این استان به بابل عراق خبر داد و گفت: این سفر به ریاست معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام و به دعوت استاندار بابل و در پاسخ به سفر اوایل اردیبهشت امسال هیات گردشگری بابل عراق انجام شد.
وی با بیان این که در این سفر نشست هایی با استاندار بابل عراق، معاونان استاندار، شرکت های خدمات مسافرتی و فعالان فرهنگی این استان داشتیم، افزود: استان بابل عراق دارای جاذبه های تاریخی و مذهبی مهمی است که مورد بازدید هیات استان ایلام قرار گرفت.
شنبه زاده تاکید کرد: شهر قدیم بابل پایتخت امپراتوری حمورابی بوده و آثار تاریخی آن متعلق به هزاره های چهارم و پنجم قبل از میلاد است و آثار متعددی از جمله زیگورات، مقام ابراهیم(ع)، آرامگاه و مقبره رشید هجری از یاران حضرت علی (ع)، مقبره زید بن علی(ع) فرزند امام سجاد(ع)، ردالشمس جایی که به دستور حضرت علی(ع) آفتاب از حرکت به سمت غروب باز ایستاد و بنای آن توسط سلجوقیان ساخته شد و نیز مسجد نخیله در این خطه واقع است.
وی ویژگی خاص این استان را فاصله 40 کیلومتری به شهرهای مذهبی کربلا و نجف دانست و یادآور شد: می توانیم با گسترش همکاری ها زمینه حضور گردشگران را در این استان فراهم کنیم.
اوایل اردیبهشت ماه جاری یک هیات گردشگری استان بابل عراق به ریاست معاون استاندار و به دعوت محمدرضا مروارید استاندار ایلام به این استان سفر کرد و بازدیدی از جاذبه های گردشگری استان ایلام داشت.
قرار است در زمینه تبادل گردشگر بین دو استان ایلام و بابل عراق تفاهم نامه ای در آینده نزدیک به امضای استانداران بابل و ایلام برسد براین اساس قرار است استاندار بابل به ایلام سفر کند.
استان بابل عراق تا مرز بین المللی مهران حدود 150 دقیقه فاصله دارد.
استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق و برخورداری از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد، ظرفیت بالایی برای توسعه و رونق گردشگری خارجی به خصوص با استان های همجوار خود در عراق دارد.
مرز بین المللی مهران به یکی از مهمترین کانون های تردد زایران و صدور کالا تبدیل شده است.
6032/9002/2025



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن