تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803934137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقررات پلیس فتا برای متصديان كافی نت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: پلیس فضای تبادل اطلاعات با اعلام مقررات برای متصدیان کافی نت ها، در مورد عدم رعایت قوانین در این اینترنت سراها هشدار داد.

به گزارش تراز ، پليس فتا با تاکید براینکه تمامي کافي نت ها باید از ضوابط و مقررات مربوطه پيروي کنند، اعلام کرد: چنانچه دفاتر عرضه خدمات اينترنت قوانين زير را رعايت نکنند مرتکب تخلف شده و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

پلیس فتا قوانین و مقررات لازم برای متصدیان کافی نت را به شرح زیر اعلام کرد:

-دفاتر عرضه خدمات دسترسي حضوري به اينترنت (يا نت سراها) بايد ارتباط اينترنتي و پهناي باند مورد نياز خود را منحصرا و از طريق شرکت هاي داراي پروانه ارائه کنندگان خدمات اينترنتي (Isp) تامين کنند.

-اين دفاتر صرفا مجاز به ارائه خدمات به کاربران نهايي به صورت حضوري هستند و مجاز به ارائه خدمات غيرحضوري در غير از محل دفتر نیستند.

-علاوه بر جواز کسب صنفي، مجوز ارائه خدمات دسترسي به اينترنت و با ذکر مرجع اتصال به شبکه سراسري اينترنت (Isp) باید در محل ديد مراجعه کنندگان نصب شود.

-اين دفاتر صرفا مجاز به ارائه خدمات دسترسي حضوري به اينترنت بوده و ارائه ساير خدمات رايانه اي اعم از سخت افزار، نرم افزار، موبايل و ارائه محصولات سمعی بصري (کلوپ) و گيم نت ممنوع است.

-استفاده از افراد مجرب و متعهد جهت تصدي مسئوليت اجرايي نت سرا الزامی است.

-برابر آيين دفاتر خدمات حضوري اينترنت صادره از شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين دفاتر به منظور پاسخگو بودن قانوني و حفظ حقوق افراد در مقابل اقدامات انجام شده خود، باید مشخصات هويتي (با رويت مدرک شناسايي معتبر)، آدرس کاربر، ساعت شروع و خاتمه کار کاربر و ip تخصيصي را در دفتر روزانه ثبت و در صورتحساب کاربر نيز ذکر کنند.

-تمام مشخصات کاربر مطابق آنچه در بالا بيان شده بايد در دو نسخه چاپ و يک نسخه از آن به عنوان فيش و رسيد در اختيار کاربران قرار گيرد. (تمام فيش ها بايد به مهر و امضاء واحد صنفي برسد)

-برابر ضوابط و مقررات صنفي و انتظامي کليه دفاتر عرضه خدمات اينترنتي باید به دوربين مداربسته مناسب تجهيز شوند.

-اين دفاتر مجاز به ارائه خدماتي که به سبب آن امکان عبور از فيلترينگ و ارتباط اختصاصي را ميسر مي سازد از قبيل فيلترشکن و vpn و ... نیستند.

-کليه سيستم هاي (کلاينت) نت سرا بايد از حالت Administrator خارج شده و به صورت کاربر محدود تعريف و کليه پورت هاي USB سيستم کاربران باید بسته شود.

-اسناد و مدارک هويتي مراجعه کنندگان که براي امورات بانکداري الکترونيک و يا ثبت نام در آزمون ها و يا خدمات دولت الکترونيک مانند کارت سوخت، اطلاعات اقتصادي خانوار و ... ارائه می شود نبايد روي سيستم ها ذخيره شود.

-به منظور حفظ اطلاعات و احترام به حريم شخصي کاربران، بايد سيستمي تعبيه شود که با ورود کاربران جديد به سيستم، کليه اطلاعات کاربران قبلي نظير سايت هاي مورد استفاده، شناسه کاربري مسنجر، آدرس پست الکترونيک شخصي و ساير موارد مشابه حذف شود.

- نصب برنامه هاي جاسوسي نظير key loger ها بر روي سيستم ها که به منظور جمع آوري اطلاعات مربوط به نام هاي کاربري و کلمه عبور مراجعه کنندگان استفاده مي شود ممنوع است.

-متصدي کافی نت باید از لحاظ فني امکان ارسال پيام به کاربران از طرف مديريت دفتر براي اعلام زمان مورد استفاده و ساير پيام هاي مديريت را داشته باشد.

-دفتر خدمات اينترنت حضوري بايد مصاديق پالايش را که توسط «کميته تعيين مصاديق پالايش » اعلام شده و از طرف ارائه دهندگان سرويس اينترنت ارائه مي شود رعایت کند و نباید امکاناتي را جهت مخدوش شدن فيلترينگ فوق در اختيار کاربران قرار دهد.


منبع: مهر



چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 ساعت 08:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن