تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به وضعیت آوارگان مسلمان روهینگیا/ اندونزی و اخراج صدها مهاجر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نگاهی به وضعیت آوارگان مسلمان روهینگیا/ اندونزی و اخراج صدها مهاجر کوالالامپور – ایرنا – گروهی از مسلمانان روهینگیایی که اکنون با پذیرش نشدن به وسیله اندونزی بار دیگر باید بار سفر ببندند معتقدند آوارگی سرنوشت آنهاست و کشورهای مدعی حقوق بشر باید به وضعیت آن ها رسیدگی کنند.


به گزارش ایرنا، اندونزی که هفته جاری شاهد ورود یکهزار آواره مهاجر غیرقانونی مسلمان روهینگیایی از میانمار بود، اعلام کرد که این مهاجران را بازمی گرداند.
سخنگوی ارتش اندونزی گفت که این کشور به صدها مهاجر روهینگیایی که قصد ندارند در اندونزی باقی بماند، کمک غذایی می کند تا بتوانند به مقصد برسند.
این در حالی است که مقصد مسلمانان روهینگیا که از ظلم بوداییان تندرو و حکومت میانمار به تنگ آمده اند در منطقه جنوب شرق آسیا کشورهای مالزی، اندونزی و تایلند است .
مالزی نیز هفته جاری شاهد ورود بیش از یکهزار مهاجر غیرقانونی روهینگیایی بود که از تایلند حرکت کرده بودند و در امواج خروشان دریا خود را به سواحل رساندند.
این در حالی است که قاچاقچیان انسان در تایلند، مالزی و اندونزی نیز از این افراد فراری از ظلم بوداییان تندرو سوء استفاده کرده و بسیاری از آن ها را همانند برده فروخته و یا از آن ها باج می گیرد.
اخیرا نیز ده ها قبر از این مسلمانان در دل جنگل ها و کوه های مرزی تایلند و مالزی یافت شد که به وسیله قاچاقچیان کشته و یا بر اثر گرسنگی و بیماری جان داده بودند.
حال دولت اندونزی که خود باید 250 میلیون جمعیت این کشور را مدیریت کند، به بهانه اینکه این مهاجران مقصد دیگری دارند، اعلام کرد صدها نفر از این آوارگان را با ارائه تسهیلاتی آماده حرکت از آچه به سمت تنگه ملاکا می کند.
سخنگوی ارتش ملی اندونزی مدعی شد بیش از 580 مهاجر روهینگیایی قصد ندارند در اندونزی باقی بمانند و در عوض عزم سفر به مالزی با امید یافتن کار دارند.
هم اکنون حدود 140 هزار مهاجر میانماری در دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مالزی ثبت نام شده و هزاران نفر نیز به صورت غیرقانونی و ثبت نام نشده در این کشور بسر می برند.
وضعیت این مهاجران نیز چندان مطلوب نیست و حضور در اردوگاه های نگهداری این وضعیت را بیشتر روشن می کند.
رسانه های مالزی نیز هر روز شاهد خبر و گزارش هایی از دستگیری این افراد، قتل افراد خارجی که بیشتر مسلمانان روهینگیایی هستند و یا قتل هایی با اتهام این آوارگان است.
ارتش اندونزی اعلام کرد سوخت قایق های مهاجران روهینگیایی را آماده می کند و آنها را از آب های اندونزی خارج و عازم مالزی و یا استرالیا می کند.
این وضعیت در حالی اتفاق می افتد که کشورهای غربی مدعی حقوق بشر که با میانمار روابط برقرار کرده اند در برابر وضعیت مسلمانان سکوت اختیار کرده و در برابر شرایط آوارگان نیز واکنشی نشان نمی دهند.
اکثر جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری مسلمانان روهینگیا فاقد تابعیت میانمار بوده و در ساحل غربی این کشور بودایی زندگی به شدت سختی را تجربه می کنند. ده ها هزار نفر از مسلمانان درپی درگیری های مرگبار نژادی در سال 2012 آواره شده اند.
کشورهای مدعی حقوق بشر طی سال های اخیر تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده و نماینده سازمان کنفرانس اسلامی در امور میانمار نیز تاکنون در مذاکرات خود به نتیجه ای نرسیده است.
آساق**1611






23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن