تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798425487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش کنترل وزن در دوران بارداری |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روش کنترل وزن در دوران بارداری
کد خبر: ۴۹۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ - 12 May 2015


دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: در دوران بارداری مصرف غذاهای کم کالری مثل ماهی، مرغ، گوشت، غلات کامل، سبزیجات سبز رنگ، لبنیات کم چرب و میوه‌جات متنوع توصیه می‌شود. کنترل مصرف نمک و قندهای ساده در جلوگیری از افزایش وزن غیرطبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش فارس، ماریا صادقی اظهار داشت: معمولاً خانم‌ها در سه ماهه اول بارداری یا وزن اضافه نمی‌کنند یا این اضافه وزن به مقدار جزئی می‌باشد حتی گاهی به خاطر مسئله زیاد در سه ماهه اول بارداری کاهش وزن خواهند داشت اما در ماههای بعدی افزایش وزن شروع می‌شود. معمولاً مادران جوان با تجربه حاملگی اول اضافه وزن بیشتری نسبت به مادران مسن‌تر که سابقه زایمان دارند، خواهند داشت.

وی افزود: افزایش وزن متعادل سبب کم شدن خطر مرگ و میر نوزاد شیرخوار و کاهش شیوع تولد نوزادان کم‌وزن یا با وزن بالا می‌شود. دلیل کاهش وزن در هفته‌های اول بارداری تهوع و کاهش اشتها می‌باشد و سه ماهه دوم به بعد زنان باردار به علت از بین رفتن تهوع و بازگشت اشتها افزایش وزن طبیعی خواهند داشت.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: بسیاری از مادران باردار اعتقاد دارند که باید به جای دو نفر غذا دریافت کنند اما حقیقت امر این است که باید خوب و باکیفیت غذا بخورند نه اینکه پرخوری کنند. میزان افزایش وزن طبیعی در بارداری بین 8 تا 16 کیلوگرم است، این عدد با توجه به وزن قبلی مادر و ویژگی‌های هر فرد متغیر است.

صادقی بیان داشت: رژیم و کاهش غذای دریافتی در خانم‌های باردار نسبت به آن چیزی که قبلاً خورده می‌شد برای جلوگیری از افزایش وزن کار صحیحی نیست و می‌تواند سلامت جنین را به مخاطره بیندازد.

وی با اشاره به عوامل اضافه‌ وزن در دوران بارداری، اظهار داشت: عوامل دخیل در اضافه وزن در بارداری ناشی از احتباس مایعات درون بدن، افزایش میزان خون مادر، وزن مربوط به جفت، جنین و مایع آمینوتیک است.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: در سه ماهه سوم به طور معمول خانم‌ها هر ماه یک کیلو وزن اضافه می‌کنند، کنترل مرتب افزایش وزن در خانم‌های باردار امری ضروری است، کاهش یا افزایش ناگهانی وزن حائز اهمیت بوده و بایستی پیگیری شود خصوصاً بعد از هفته 20 بارداری افزایش ناگهانی وزن می‌تواند نمایانگر مسمومیت بارداری باشد.

صادقی بیان داشت: در دوران بارداری مصرف غذاهای کم کالری مثل ماهی، مرغ، گوشت، غلات کامل، سبزیجات سبز رنگ، لبنیات کم چرب و میوه‌جات متنوع توصیه می‌شود. کنترل مصرف نمک و قندهای ساده در جلوگیری از افزایش وزن غیرطبیعی اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین بهتر است چربی‌های اشباع مانند کره، خامه، روغن‌های کتان و آفتابگردان را حذف کرد و به جای آن روغن زیتون، کلرزا که حاوی امگا 3 زیاد است جایگزین شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود به جای نوشیدنی‌های حاوی قند بالا، آبمیوه‌ها و شربت‌های آماده آب، آبمیوه‌های تازه را جایگزین کرد تا بدین شکل گام بزرگی در جهت کنترل اضافه وزن دوران بارداری را برداشت.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن