تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802527478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد انجام 67 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان‌شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد
انجام 67 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر صادرات غیرنفتی رتبه چهارم را دارد، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر 67 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است.

خبرگزاری فارس: انجام 67 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در آذربایجان‌شرقی



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان آذربایجان‌شرقی با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور، با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از فرصت‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی برخوردار هستیم، اظهار داشت: حضور رئیس‌جمهوری که به مساله سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی توجه و اهمیت لازم را می‌دهد از فرصت‌های مغتنمی است که بخش خصوصی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: خوشحالیم که در مراجع تصمیم‌گیری دولت و تیم همراه آقای روحانی افرادی حضور دارند که آشنا با مقوله سرمایه‌گذاری و تجارت و اقتصاد هستند و فرصت بسیار خوبی را برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به وجود آورده‌اند که این فرصت بعد از انقلاب کمتر پیش آمده است.

جبارزاده با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی تلاش کرده‌ایم در انتخاب مدیران از شاخصه آشنایی آنها به مقوله سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ تاریخی و فرهنگی و صنعتی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و افتخار ماست که آذربایجان شرقی زادگاه رهبر معظم انقلاب است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه صنعتی استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ صنایع سنگین از جمله وجود شرکت‌های تراکتورسازی، تصریح کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ صنایع دستی و صنایع کشاورزی نیز از قطب‌های کشور به شمار می‌آید. همچنین  صنعت چرم از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است.

وی به وجود روستای کندوان به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: از نظر شور و نشاط نیز تبریز از قطب‌های کشور به حساب می‌آید و تیم تراکتورسازی و گسترش فولاد هر دو در جدول جایگاه خوبی دارند.

جبارزاده با اشاره به موقعیت خوب ملی و فراملی در استان آذربایجان شرقی، توضیح داد: راه‌های ارتباطی استان بسیار خوب است و از طریق این استان می‌توانیم به ترکیه و ارمنستان، آذربایجان و عراق متصل شویم.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه هشت میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده در استان آذربایجان شرقی داریم، خاطرنشان کرد: پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی تبریز نیز از دیگر پتانسیل‌های این استان است و همچنین 52 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد و البته شهرک اختصاصی برای سرمایه‌گذاری خارجی نیز داریم.
وی به وجود منطقه آزاد تجاری و چهار منطقه ویژه اقتصادی به عنوان ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی تبریز بعد از تهران بزرگ‌ترین ظرفیت برای عرضه محصولات و تولیدات داخلی است که دوازده ماهه سال فعال است.
جبارزاده به پتانسیل ویژه علمی و فناوری استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با سه هزار و 700 نفر هیئت علمی و 240 هزار دانشجو از ویژگی‌های این استان است.
استاندار آذربایجان شرقی به قرار گرفتن آذربایجان شرقی در جاده ابریشم و پتانسیل راه‌آهن ایران اروپا که از مسیر تبریز می‌گذرد، اشاره کرد و گفت: در تبریز همچنین امکانات عالی بیمارستانی وجود دارد و یکی از قطب‌های صنعت شیرینی و شکلات در کشور به حساب می‌آییم.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سه درصد کل کشور را از نظر مساحت و پنج درصد را از نظر جمعیت تشکیل می‌دهد، گفت: سهم استان از تولید ناخالص داخلی چهار درصد است و رتبه هفتم را دارد.
جبارزاده با اشاره به اینکه در مجموع 18 درصد از ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی را در آذربایجان شرقی داریم، افزود: از نظر ذخیره مواد معدنی مقام اول را در کشور داریم و همچنین از نظر برداشت از ذخایر معدنی رتبه چهارم را داریم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر صادرات غیرنفتی رتبه چهارم را دارد، گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان آذربایجان شرقی وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر 67 طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در چشم‌انداز توسعه استان در دولت تدبیر و امید، سند تدبیر و توسعه استانی آذربایجان شرقی را تهیه کرده‌ایم، گفت: در استان آذربایجان شرقی آماده پذیرش هرگونه سرمایه‌گذاری در جهت پیشرفت و توسعه کشور هستیم. انتهای پیام/60002/و

94/02/22 - 10:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن