تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804241689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراز گردشگری در دولت یازدهم مثبت شد/گزارش مجلس مربوط به سال 2012 است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برای نخستین بار ؛ تراز گردشگری در دولت یازدهم مثبت شد/گزارش مجلس مربوط به سال 2012 است تهران - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس شرایط تحویل گرفتن امور گردشگری توسط دولت یازدهم را نشان می دهد، گفت: تراز گردشگر ورودی و خروجی ایران برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب، در دولت یازدهم مثبت شد.


مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه درباره گزارش اخیر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با عنوان «نمایه آماری گردشگری جمهوری اسلامی ایران» به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولا تحلیل های آماری که درباره وقایع انجام می شود مبتی بر آمارهایی است که از تاثیرات و مستندات لازم برخوردار شود؛ از این رو به دوره های پیش از تحلیل بازمی گردد، چرا که این آمارها ابتدا باید با اطلاع از همه ظرفیت ها تکمیل شود و سپس تحلیل گران و متخصصان نسبت به تحلیل آماری اقدام کنند.
وی افزود: گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و تحلیل جایگاه و بحث های مربوط به تراز، عملکرد و تاثیرات گردشگری در اقتصاد مبتی بر آمار سال های 2012 و 2013 است و داده های آماری آن به حداقل 2 سال پیش مربوط می شود.
وی با بیان اینکه برای ارزیابی هر موضوع باید در زمانی که آن وضعیت رخ داده بحث شود، تاکید کرد: گزارش مرکز پژوهش های مجلس به نوعی شرایط تحویل گرفتن امور گردشگری توسط دولت یازدهم را نشان می دهد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: آمارهای سال 1393 درباره ورودی و خروجی گردشگر، نشان دهنده تراز مثبت در تابستان این سال است، به طوری که شمار ورودی به خروجی گردشگر نسبت به مدت مشابه آن در سال 1392، 70 هزار نفر بیشتر بود.
رحمانی موحد با تاکید اینکه تراز مثبت در تابستان سال گذشته که فصلی پرسفر محسوب می شود در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بی سابقه بوده است، خاطر نشان کرد: این موضوع نشان داد سیاست های مورد تاکید دولت یازدهم و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره تنوع زمانی سفر محقق شده و توانایی حفظ و توسعه این روند را نیز داریم.
وی با اشاره به پیشرفت های مناسب آماری کشور از نظر تاثیرات اقتصادی ورودی نسبت به خروجی گردشگر در دولت یازدهم، اظهار کرد: آمار گردشگر ورودی در سال 1392، چهار میلیون 800 هزار و در سال 1393 حدود پنج میلیون نفر بوده است که این تاثیر با در نظر گرفتن استاندارد سازمان جهانی گردشگری در خصوص هزینه کرد گردشگران در منطقه (یکهزار و 700 دلار برای هر گردشگر)، مشهود است.
وی افزود: سال 1393، به نوعی نخستین سال عملکردی دولت یازدهم محسوب می شود، چرا که در سال 1392، سیاست های تعیین شده قبلی اجرا شد؛ با این حال، در شهریور 1392 و آغاز فعالیت دولت یازدهم شاهد رشد 56 درصدی گردشگر ورودی نسبت به مدت مشابه سال 1391 بودیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: مقایسه آمار گردشگر ورودی در سال گذشته و جاری با آمار سال های 2012 و 2013 که مرکز پژوهش های مجلس به آن استناد کرده است، به روشنی نشان دهنده توفیقات دولت یازدهم در حوزه جذب گردشگر خارجی و کاهش تزار منفی است.
مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اخیرا گزارشی با عنوان «نمایه آماری گردشگری جمهوری اسلامی ایران» منتشر کرده است که در بخشی از آن آمده است: در حوزه گردشگری ورودی، در سال ۲۰۱۲ تعداد گردشگران ورودی سه میلیون و ۸۳۴ هزار نفر و درآمد حاصل از جذب این گردشگران یک میلیارد و ۱۱۴ میلیون دلار آمریکا بوده است. در سال ۲۰۱۳ مهمترین مبادی گردشگری به ترتیب کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان و ترکیه بود.
این گزارش می افزاید: ناگفته نماند که بالاترین سهم از ورودی ها به مناطق خاورمیانه و اروپا تعلق دارد. مخارج گردشگری خروجی بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار بوده است. با توجه به بیشتر بودن هزینه کرد گردشگران خروجی، تراز گردشگری ایران منفی و بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۳ میلیون دلار است.
فراهنگ**7537**1601**



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن