تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804662192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی «سیاه‌جامگان» با دست خالی معجزه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


وقتی «سیاه‌جامگان» با دست خالی معجزه کرد استان‌ها > خراسان رضوی - 4سال قبل که دعوا بر سر مالکیت ابومسلم داغ بود، نطفه باشگاهی به نام سیاه‌جامگان در مشهد بسته شد.

خبرآنلاین خراسان رضوی/ جواد رستم‌زاده: مهندس عباسی یک از سهام‌داران اصلی و با سابقه ابومسلم وقتی نتوانست از پس استانداری و شخص وفایی برای گرفتن حقش برآید به فکر تاسیس تیم در دسته دوم با پسوند ابومسلم افتاد. تیمی که تمام و بدون هیچ مدعی مالکیتی متعلق به خودش باشد. پس رفت رباط کریم و امتیاز تیمی دسته دومی را به نام سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان به نام خودش سند زد. او حتی آرم باشگاه را هم بسان ابومسلم طراحی کرد و لباس‌های باشگاهش را هم قرمز و مشکی انتخاب کرد.
در آن سال‌ها کمتر کسی تصور می‌کرد که سیاه‌جامگان در پروسه‌ای چهار ساله بتواند به لیگ برتر برسد و جایش را در قلب هواداران بومی و قدیمی باز کند طوری که تمام ابومسلمی‌های تیفوسی آن را به عنوان محبوب‌شان در قلب‌شان قاب کنند. حالا اما امتیازی که با قیمت 260‌میلیون تومان از رباط کریم خریداری شده، در گذر زمان قیمتی 8 میلیاردی پیدا کرده است.
روز اول و در زمان حیات سید کاظم غیاثیان، مهندس عباسی که خودش از هواداران قدیمی ابومسلم بود برنامه‌ای 5 ساله برای صعود به لیگ برتر روی میز گذاشت. سرمربیگری تیم اما خیلی زود به رضا مهاجری رسید. او قبل‌ترها کمک همیشگی فیروز کریمی در تیم‌های مختلف بود. مهاجری با تیمی کم هزینه در طرفه‌العینی سیاه‌جامگان را قهرمان کرد و وارد لیگ دسته اول شد. جایی که کم‌کم سر و کله گرگ‌های باران‌دیده پیدا شد. در کمال تعجب اما باز سیاه‌جامگان درهمان سال اول، به پلی‌آف رسید و اگر در این مرحله آن اتفاقات عجیب در بازی با پیکان در مشهد نمی‌افتاد در همان سال راهی لیگ برتر شده بود.
برای سال دوم در لیگ دسته اول، اما با توجه به هزینه‌ای که انجام شد امید چندانی به صعود نبود به خصوص در میان تیم‌هایی چون مس رفسنجان، پارسه، نفت آبادان، داماش گیلان و... که سرمایه‌گذاری خوبی کرده بودند و امکانات یک استان را پشت سر خود می‌دیدند.
سیاه‌جامگان تنها و بدون ریخت و پاش و با تیمی که مهاجری با کمترین هزینه ساخته بود اما کاری کرد کارستان. صعود مستقیم به لیگ برتر در شرایطی اتفاق افتاد که 20‌هزار مشهدی برای حمایت از سیاه‌جامگان با پرچم‌های ابومسلم راهی استادیوم شدند و روزی تاریخی را به نمایش گذاشتند. مشهد تا پاسی از شب فریاد «ابومسلم» سر می‌داد و پایکوبی می‌کرد.
این حرکت و حمایت جانانه چند پیام مهم در دل خود داشت که مهمترین آن زنده شدن دوباره نام ابومسلم بود که خواسته قلبی عباسی و دار و دسته‌اش هم همین بود؛ سال قبل ترش با اینکه پدیده هم لیگ برتری شده بود، اما شهر را خواب گرفته بود و هیچ‌کس بابت صعود متمول‌ترین باشگاه ایران در آن زمان شوری به پا نکرد. پدیده اگرچه تیمی خوش ساخت و با آینده می‌نمود، اما واقعیت این بود که هنوز چشم مردم دنبال قرمز و مشکی بود هنوز هم روی بنرها به گویش مشهدی نوشته می‌شد؛«هیچ‌کی بِره مو مشکی نِمِره»!
در مورد موفقیت تیمی که از دسته دوم شروع کرد و بدون کمک ارگان‌های دولتی به لیگ برتر رسیده دلایل مختلفی بیان می‌شود، اما همه در یک نکته متفق‌القول هستند که مالکان این تیم با پرهیز از ستاره‌بازی‌های متداول با اعتماد به سرمربی جوان‌شان توانستند به خوبی حاشیه‌های تیم‌شان را جع و جور کند و با کنترل هزینه‌ها به شکلی حرفه‌ای و اقتصادی راه موفقیت را طی نمایند.
حالا آن‌ها در روزهای مهمی از زندگی باشگاه قرار دارند. آیا آن‌ها می‌توانند هزینه‌های تیم‌داری لیگ برتر هم تامین کنند؟ آیا آن‌ها تیم را حفظ می‌کنند و موفق می‌شوند یا به شکلی آسانسوری به لیگ یک بر می‌گردند؟!

پ.ن: منتشر شده در ایران ورزشی 21 اردیبهشت ماه 



سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 05:57:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن