تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798597729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش دامنه نوسان معاملات در خردادماه/اعلام سود شرکت ها تا تیر ماه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: افزایش دامنه نوسان معاملات در خردادماه/اعلام سود شرکت ها تا تیر ماه


شاخص کل بورس تهران که این روزها روند کاهشی داشت در معاملات امروز با افزایش ۱۴۳.۲ واحدی به ۶۳ هزار و ۳۰ واحد رسید. فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران از افزایش دامنه نوسان در بورس از خرداد ماه خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: بعد ازانتشار شاخص های جدید و اصلاح حجم مبنا مقرر شده است تا دامنه نوسان قیمت سهام با تغییراتی مواجه شود، بنابراین از ابتدای خرداد ماه دامنه نوسانات شرکت های بورسی با یک درصد افزایش از ۴ به ۵ درصد می رسد. اولین نشست خبری محمد فطانت با رسانه ها در حالی برگزارشد که بورس حال چندان خوشی ندارد و بیشتر روزها در ۱۵ روز گذشته بر مدار منفی بوده است.
دانلود      
اگرچه دربازار امروز پس از ۳۰ روز ریزش شاخص برمدارمثبت بازگشته و با رشد کم عمقی مواجه شده است، اما همچنان نگرانی ها از وضعیت بازار سرمایه ادامه دارد.ریزش های پی یاپی شاخص بورس، باعث اعتراض فعالان بورس ازعملکرد مدیران بازارسرمایه و نامه نگاری به کمسیون اصل نود شد. حتی در روزهای اخیر شاهدیم برخی نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت بورس واکنش نشان داده اند. با این حال رئیس سازمان بورس دراین نشست از افزایش دامنه نوسان معاملات در خردادماه خبر داد و نسبت به اتخاذ سیاست های پولی بانک مرکزی در تاثیرگذاری بر بازار سرمایه انتقاد کرد. او در ادامه به ارزش بازار بورس و فرابورس اشاره کرد و اظهار کرد: ارزش بازار بورس هم اکنون ۲۸۲ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار فرابورس ۵۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. فطانت جمع دارایی شرکتهای بورسی را براساس قیمت های تاریخی۸۰۰ هزار میلیارد تومان خواند و گفت: بخش بدهی های شرکت ها نمایانگر ۶۳۷ هزار میلیارد تومان بدهی است که این اعداد حاکی از این است که بخش قابل توجهی از ارزش دارایی شرکتها از طریق بدهی تأمین مالی شده و ۱۶۶ هزار میلیارد تومان مربوط به حقوق صاحبان سهام است. فطانت ادامه داد: اگر ما حقوق صاحبان سهام را با ارزش بازار مقایسه کنیم، ارزش شرکتها کمتر از دو برابر حقوق صاحبان سهام و حدود ۱/۷ برابر است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص ارزش دارایی های فرابورس گفت: جمع دارایی شرکت های فرابورسی ۸۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش بدهی ها به رقم ۶۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می رسد و جمع حقوق صاحبان سهام ۲۱ هزار میلیارد تومان است. سخنگوی سازمان بورس در ادامه به مصوبه مجلس در خصوص افشای اطلاعات شرکتها و بنگاه های اقتصادی دولتی و شبه دولتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه مجلس، برخی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موظف هستند اعداد و ارقام خود را به بورس اعلام کنند.
 
افزایش دامنه نوسان در بورس فطانت با بیان اقدامات زیرساختی که تا کنون انجام شده گفت: اصلاح حجم مبنا و انتشار شاخص های متنوع از جمله اقداماتی زیر ساختی بود که در جهت بهره وری بیشتر بازار انجام شد و در ادامه این اقدامات دامنه نوسان از ابتدای خرداد ماه یک درصد افزایش پیدا می کند. بدین ترتیب دامنه نوسان شرکت های بورسی هم مانند شرکت های فرابورسی با ۵ درصد نوسان مثبت و منفی معامله شود.
 
انتشار ماهیانه اطلاعات به صورت اختیاری سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به انتشار ماهیانه اطلاعات به صورت اختیاری اشاره کرد و گفت: در جهت افزایش شفافیت اطلاعاتی رایزنی هایی صورت گرفت که انتشار اطلاعات بازار، متوقف به انتشار اطلاعات سه ماهه نباشد و شرکتها آمار تولید و فروش را به صورت ماهانه در ابتدا به صورت اختیاری منتشر کنند که در فاز اول شرکت ایران خودرو و سایپا از این طرح استقبال کردند و این رویه به سایر شرکتها برای کمک به شفافیت بازار تعمیم خواهد یافت داد.
  سخنگوی سازمان بورس گفت: سود شرکتها تا تیر ماه اعلام می شود و انتظار می رود عددی بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان توزیع می شود. بنابراین می توانند افزایش سرمایه شرکتهای خود را برای تأمین مالی بنگاه ها به چرخه بیندازند و از بازار سرمایه برای تأمین مالی استفاده کند.
 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن