تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815177506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از تغيير كاربري زمين هاي روستايي در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷ب.ظ)
جلوگيري از تغيير كاربري زمين هاي روستايي در تهران موج - معاون توسعه روستايي و مناطق محروم معاون اول رئيس جمهوري با بيان اينکه در بودجه سال جاري افزون بر يک هزار و 500 ميليارد تومان براي تسهيلات در نظر گرفته شده، گفت: تسهيلات با سود سه درصد به روستايياني که اقدام به تشکيل تعاوني کنند، ارائه مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد ابوالفضل رضوي در جلسه شوراي اداري شهرستان شميرانات اظهار کرد: دولت با حاشيه نشيني در شهرها مخالف است و بر همين اساس به تقويت روستاها انديشيده است تا پديده کپر نشيني در کشور برطرف شود.
وي گفت: در گذشته به دليل وجود برخي تبعيض ها در بين مناطق شهري و روستايي مهاجرت از روستا به شهر انجام مي شد.
رضوي افزود: همين مهاجرت روستاييان به شهرها با هدف برخورداري از امکانات شهري منجر به رواج پديده کپرنشيني شده است.
بنا به اظهار معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رئيس جمهوري در اين راستا براي رفع مشکل کپرنشيني دولت برنامه هايي دارد و اگر مردم آمادگي داشته باشند ديگر شاهد کپر نشيني نخواهيم بود.
رضوي گفت: 90 درصد مهاجرت روستاييان به دليل درآمد ناکافي و نبود شغل و برخي تبعيضات بين شهرها و روستاها از جمله نداشتن سند مالکيت، اينترنت و حتي شبکه هاي تلويزيوني رخ داده است.
وي تاکيد کرد: دولت تدبير و اميد با برنامه ريزي سعي در تقويت روستاها و افزايش درآمد روستاييان و توسعه اشتغال براي فرزندان آنان دارد.
رضوي با بيان اينکه در بودجه سال جاري افزون بر يکهزار و 500 ميليارد تومان براي تسهيلات در نظر گرفته شده، گفت: تسهيلات با سود سه درصد به روستايياني که اقدام به تشکيل تعاوني کنند، ارائه مي شود.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رئيس جمهوري افزود: روستاييان بايد با هم متحد شده و با تشکيل شرکت هاي تعاوني با حضور 200 خانوار روستايي از تسهيلات دولتي براي رونق کسب و کار در روستا بهره مند شوند.
وي گفت: دولت چهار برابر آورده روستاييان تسهيلاتي با سود سه درصد در اختيار آنان قرار مي دهد که ضمانت آن کارت يارانه است.
رضوي با بيان اينکه اين شرايط براي روستاهاي مررزي متفاوت است، گفت: در اين نوع روستاها دولت 9 برابر به آنان تسهيلات بدون سود پرداخت مي کند.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهور ايجاد صنايع تبديلي در روستا ها، رونق کسب و کار و افزايش درآمد را از جمله اهداف ارائه تسهيلات به روستاييان عنوان کرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سياست دولت درجلوگيري از زمين خواري خاطرنشان کرد: با ويلا نشيني در زمين هايي که داراي خاک حاصل خيز براي کشاورزي و باغ هستند مخالفيم.
رضوي در ادامه با اشاره به گاز رساني به روستاها گفت: در اين مقوله نيز رشد خوبي داشته ايم و وزير نفت قول داده به زودي تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار گاز رساني شود..
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رئيس جمهوري تاکيد کرد: هيج روستاي بالاي 20 خانوار در کشور از نعمت برق محروم نبوده و همه برق دار هستند.
وي با بيان اينکه تسهيلاتي براي روستاييان در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و هيچ‌گونه تفاوتي بين روستاها قائل نيستيم و معتقديم روستاها بايد تقويت شوند.
وي افزود: در برنامه‌ريزي‌هاي دولت تدبير و اميد افزايش درآمد روستاييان، اشتغال فرزندان آنها و مشارکت روستاييان در فعاليت‌هاي اقتصادي در نظر گرفته شده است.
رضوي گفت: در روستاهاي استان تهران تقاضاي ما اين است که زمين‌ها را تغيير کاربري ندهند و اين زمين‌هاي روستايي را تبديل به ويلا براي پول‌داران نکنند و بايد جلوي اين تغيير کاربري کاملاً گرفته شود.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري افزود: دولت تدبير و اميد براي ويلانشينان نيز تدابيري انديشيده که زمين‌هاي غير حاصلخيز را در اختيار آنها براي ساخت ويلا قرار دهد.
وي درباره علت مهاجرت روستاييان به شهرها گفت: بيش از 60 درصد روستاييان به شهرها به دليل درآمد ناکافي، عدم شغل در خور شأن فرزندان تحصيل کرده و تبعيض بين روستا و شهر است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري ادامه داد: حدود 70 درصد روستاها از سند مالکيت محروم هستند، ولي؛ در شهرها مالکين سند قانوني املاک خود را دارند.
رضوي افزود: در حال حاضر در بعضي روستاهاي استان البرز و تهران از داشتن شبکه صداوسيما محروم هستند که عدالت اقتضا مي کند به اين مهم توجه جدي شود.
وي درباره وضعيت آب، برق و گاز روستاهاي کشور گفت: تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار در کشور برق‌رساني شده‌اند و در حال حاضر 99 درصد روستاها برق دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن