تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820640241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان بانه ای پرورش نهال بلوط آموختند و طبیعت را پاکسازی کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کودکان بانه ای پرورش نهال بلوط آموختند و طبیعت را پاکسازی کردند سنندج- ایرنا- انجمن مردمی پاریزه رانی ژینگه بانه (پاژین) که از سال 78 مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور اخذ نموده کارهای مناسبی در جهت حفاظت از محیط زیست در این شهر انجام داده است.


به گزارش ایرنا از تازه ترین اقدامات این انجمن، افتتاح نهالستان بلوط توسط دانش آموزان مدرسه پسرانه شهید مطهری و پاکسازی قبرستان بانه است که در کوه سلیمان بگ واقع شده است.
عضو هیات مدیره و سخنگوی این انجمن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:یکی از طرحهای انجمن، اجرای طرح حافظان طبیعت با شعار “هر مدرسه یک نهالستان”بوده است که در این جهت، پرورش نهال به دانش آموزان توسط مدرسان این انجمن در مدارس آموزش داده می شود.
فتاح امین زاده روند آموزش را شرح داد و افزود: به هرکدام از دانش آموزان، بذر بلوط و کیسه پلاستیکی مخصوص رشد نهال اهدا و دانش آموزان ترغیب می شوند تا در خانه نهال بلوط را پرورش دهند و پس از دو ماه ، تمامی نهال های پرورش یافته توسط دانش آموزان، تحویل گرفته و در محلی که با هماهنگی شهرداری بانه تعیین شده است قرار داده می شود تا پس از مدت زمان لازم، انجمن پاژین نهال ها را به دامن طبیعت انتقال دهد.
وی از معلم و کارکنان مدرسه،کارگران فضای سبز پیرمراد که نهال در آنجا کاشته شدند، مدیر خدمات شهری و مجموعه شهرداری که در ایجاد و اختصاص نهالستان زحمات فراوانی متحمل شدند تشکر نمود.
حامد اسراری، مدیر عامل و عضو هیات مدیره انجمن پاژین نیز در ارتباط با اقدامات این انجمن مردمی اظهار کرد:در سطح کشوربرای اولین بار انجمن مردمی ما تفاهم نامه ای با محیط زیست و آموزش وپرورش منعقد کرده که بر اساس یک تشکیلات منسجم از طریق آموزش مربی و طرح درس در 5 مقوله محیط زیست، آب، خاک، مرتع، زباله و بازیافت، آموزش های لازم به دانش آموزان می دهد و در روزهایی که اردوی دانش آموزی برگزار می شود بحث تفکیک زباله از مبدا و بازیافت برای آنها تشریح و آنان عملا آنرا انجام می دهند.
وی پاکسازی محوطه قبرستان سلیمان بگ بانه توسط دانش آموزان پایه چهارم دبستان شهید مطهری با هماهنگی مدرسه را ازدیگر اقدامات اخیر این انجمن برشمرد که در هفته جاری انجام شده است.
او در خصوص اقدامات در دست انجام جهت فرهنگ سازی زیست محیطی یادآور شد: این انجمن با هماهنگی دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس ژیار جایزه ویژه خود را به بهترین فیلم از نگاه ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و جلوگیری از نابودی حیوانات، درختان و آبها اهدا خواهد نمود.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.ک/4
7249/1904






21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن