تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819369817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش 50 درصدی مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افزایش 50 درصدی مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی
هیئت 60 نفره فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی با حضور در اتاق بازرگانی ایران از آمادگی این کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی با همتایان ایرانی خبر دادند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، هیئت 60 نفره فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی با حضور در اتاق بازرگانی ایران از آمادگی این کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی با همتایان ایرانی خبر دادند.


در این نشست غلامحسین شافعی با اشاره به امضاء 90 سند همکاری و برگذاری 12 کمیسیون مشترک بین ایران و آفریقا گفت: علی رغم روابط خوب دیپلماتیک، روابط اقتصادی در سطح پایین قرار دارد و مجریان اصلی اجرایی نمود این تفاهم ها فعالان اقتصادی دو کشور هستند که باید در جهت توسعه همکاری های تجاری کوشش نمایند.


رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران سفر وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به همراه هیئت بازرگانان و نمایندگان مجلس این کشور به ایران را نقطه عطفی برای آینده روابط اقتصادی دو کشور ذکر کرد و گفت: فعالان اقتصادی و تجار باید در زمینه های متنوع کاری مانند معدن و صنایع معدنی، عمران و ساختمانی، پتروشیمی، دارو، فولاد، کشتیرانی، حمل و نقل و سرمایه گذاری در جهت رشد مناسبات قدم بردارند.


شافعی به تجربیات آفریقای جنوبی در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: شرکت های مختلف در زمینه تولید کاغذ با استفاده از پسماند های نیشکر می توانند در خوزستان همکاری های مشترکی را آغاز نمایند. 


وی به برنامه دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی، خدمات مهندسی در حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و گفت: بندرعباس و بندر ژوهانسبورگ می توانند دو نقطه مهم برای شروع همکاری های مشترک اقتصادی شرکت های ایرانی و آفریقایی در نظر قرار گیرند و زمینه هایی مانند کشتیرانی و تامین محصولات کشاورزی با توجه به تفاوت فصول برداشت در دو کشور می تواند راهکاری برای افزایش حجم مبادلات تجاری باشد.


وی در خصوص موقعیت جغرافیای دو کشور در خاورمیانه و آفریقا گفت: همکاری های چند جانبه برای دسترسی به بازار منطقه خاورمیانه، کشور های آسیای مرکزی و حوزه قفقاز از طریق ایران و در نظر گرفتن آفریقا به عنوان دروازه ورود به آفریقای جنوبی و مرکزی می توان سطح مبادلات تجاری بین دو کشور را افزایش داد.


در ادامه این نشست  مایت انکوانا ماشابانه وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی به سابقه همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: بارها گفته ایم تحریمها علیه ایران غیرمنطقی ، غیرمنصفانه ، یک جانبه و غیرقانونی است. 


وی افزود: تحریمها تأثیر منفی بر همه ما بعنوان شرکای تجاری ایران دارد و منتظر نمی مانیم تا تحریمها رفع شود و بعد با ایران تجارت کنیم ، بلکه همواره تلاش کرده ایم روابط خود را با ایران در همه زمینه ها گسترش دهیم زیرا ایران در دوران مبارزه با رژیم آپارتاید در کنار ما بود. 
وی گفت: آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران شرکای طبیعی اقتصادی و دروازه های ایده آلی برای ورود به مناطق پیرامونی یکدیگر هستند.


ماشابانه افزود: سرمایه گذاری های خوبی را آفریقای جنوبی در ایران کرده است و متعهد به تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران هستیم و فعالان صنعتی ، تجاری و اقتصادی دو کشور از این فرصت برای ایجاد هر چه بیشتر همکاریهای عینی و ملموس استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت های همکاریهای دو کشور را باید عملیاتی کنیم از افزایش 50 درصدی مبادلات تجاری میان ایران و آفریقای جنوبی در سال گذشته خبر داد. 


وزیر همکاریها و روابط بین الملل‌آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته تبادل هیئتهای تجاری میان دو کشور سرعت بیشتری یافت، گفت: هیئتی که هم اکنون در ایران حضور دارد بزرگترین هیئت تجاری ، اقتصادی و صنعتی آفریقای جنوبی است که تاکنون در ایران حضور پیدا کرده است و 45 مقام عالیرتبه دولتی و 60 نفر از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی حضور دارند، همچنین جمعی از نمایندگان مجلس از احزاب مختلف آفریقای جنوبی این هیئت را همراهی می کنند. 


ماشابانه گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی آفریقای جنوبی و ایران بزرگترین کمیسیون مشترک آفریقای جنوبی در خاورمیانه است و اراده مشترک سیاسی میان دولت های دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی، جدی است.




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

پاویون ایران از بهترین های اکسپو میلان
افزایش صادرات به ترکیه با تعرفه ترجیحی
خودنمایی کالای وارداتی در سازمان‌های دولتی/ از دست‌های پشت پرده واردات تا خواب غفلت مسئولان




۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن