تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819808266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه صادرات غيرنفتي مهمترين اولويت اقتصادي سال ۹۴


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۲۰ق.ظ)
توسعه صادرات غيرنفتي مهمترين اولويت اقتصادي سال ۹۴ موج - معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر انجام هر اقدامات لازم که بتواند زمينه توسعه صادرات غيرنفتي را فراهم کند، گفت: موضوع توسعه صادرات غيرنفتي يک وظيفه ملي و اولويت براي دولت است که اين اولويت بايد به بدنه تمام دستگاه هاي اجرايي مرتبط و زيرمجموعه‌هاي آنها منتقل شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري در جلسه شوراي عالي توسعه صادرات غيرنفتي با اشاره به دستاوردهاي دولت يازدهم در مهار تورم، مهمترين جهت گيري دولت براي سال ۹۴ را رونق اقتصادي عنوان کرد و افزود: توسعه صادرات غيرنفتي مهمترين اولويت براي رسيدن به رونق اقتصادي است و استان هاي مرزي بايد در اين زمينه پيشتاز باشند.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه براي تحقق رونق اقتصادي بايد همه بخش هاي اقتصادي فعال شوند، تصريح کرد: بانک مرکزي بايد با همه توان به صحنه بيايد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز به عنوان متولي اصلي تجارت خارجي کشور، بايد بيش از هر زمان ديگري براي توسعه صادرات غيرنفتي وقت بگذارد.
جهانگيري همچنين با اشاره به روند رو به پيشرفت مذاکرات هسته اي اظهار داشت: اگر تحريم ها لغو شود فضاي مساعدتري براي توسعه صادرات ايجاد مي شود. البته لازم است در اين زمينه برنامه ريزي مناسبي انجام شود تا درصورت لغو تحريم ها ايران به انبار اجناس مصرفي شرکت هاي خارجي تبديل نشود.
وي افزود: دستگاه هاي اجرايي متولي و مرتبط با تجارت خارجي بايد از هم اکنون نحوه مراودات با شرکت هاي خارجي را براي دوران پس از تحريم مورد بررسي قرار دهند و زمينه را به شکلي فراهم کنند که شرکت هاي خارجي در ايران سرمايه گذاري و توليد انجام دهند.
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد براينکه همه دستگاه هاي اجرايي بايد موضوع توسعه صادرات غيرنفتي را بعنوان مهمترين اولويت اقتصادي سال ۹۴ به زيرمجموعه هاي خود ابلاغ کنند، خواستار همراهي و همکاري حداکثري دستگاه هاي اجرايي با صادرکنندگان و رفع مسائل و مشکلات پيش روي آنان شد.
وي همچنين با اشاره به اهميت مشوق و جوايز صادراتي در رشد صادرات غيرنفتي کشور، از وزراي امور اقتصادي و دارايي، صنعت، معدن و تجارت و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي خواست دستورالعملي شفاف و جامع در اين زمينه تدوين کرده و پس از تصميم گيري قطعي در خصوص آن، اعلام عمومي شود.
جهانگيري در ادامه اين جلسه به گزارش سازمان توسعه تجارت مبني بر کاهش صادرات خدمات فني و مهندسي در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ اشاره و خاطرنشان کرد: موانعي جدي پيش روي صادرات خدمات فني و مهندسي وجود دارد که بايد در جلسه اي با حضور شرکت هاي فعال در اين زمينه نسبت به شناسايي موانع و يافتن راهکارهايي براي رفع اين موانع اقدام شود.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه دستگاه هاي مرتبط با صادرات غيرنفتي بايد نقشي فعال و پيشتاز براي افزايش صادرات ايفا کنند، بر لزوم بررسي طرحي جهت اختصاص يک معاونت و يا اداره کل در اين دستگاه ها بدون ايجاد تشکيلات و پست جديد، براي پيگيري و پيشبرد اهداف توسعه صادرات تاکيد کرد.
وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين جلسه توسعه صادرات غيرنفتي را يکي از مهمترين راههاي ايجاد رونق اقتصادي و توسعه کشور برشمرد و اهتمام هرچه بيشتر دستگاه هاي موثر در امر صادرات را مورد تاکيد قرار داد.
در اين نشست وزير نيرو هم با بيان اينکه اگر واقعاً به دنبال تحرک در اقتصاد کشور هستيم راه اصلي آن توسعه صادرات است گفت: براي تحقق اين امر نيازمند آن هستيم که همه دستگاه ها بطور جدي اين موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و زمينه دسترسي بنگاه هاي اقتصادي به بازارهاي جهاني را فراهم کنيم تا شاهد جهش اقتصادي در کشور باشيم.
در اين جلسه که وزراي ارتباطات و فناوري اطلاعات، کشور، راه و شهرسازي،جهاد کشاورزي، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، رئيس کل بانک مرکزي و رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران نيز حضور داشتند، ضمن ارائه گزارشي از پيگيري مصوبات جلسات شوراي عالي در سال ۱۳۹۳، آخرين نتيجه اقدامات صورت گرفته اعلام شد و راهکارهاي رفع موانع پيش روي عدم اجراي برخي از اين مصوبات مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رئيس سازمان توسعه تجارت نيز در گزارشي، عملکرد صادرات غيرنفتي کشور در سال ۱۳۹۳ را تشريح کرد و توضيحاتي در خصوص مقايسه تجارت خارجي طي سال هاي ۱۳۹۲-۱۳۹۳، ده مقصد عمده کالاهاي صادراتي کشور در سال ۱۳۹۳، آمار صادرات کالاها طي يک ماهه سال ۱۳۹۴ و مقايسه تجارت خارجي طي يک ماهه سالهاي۱۳۹۳ -۱۳۹۴ بيان داشت.
در ادامه اين جلسه چالش ها و راهکارهاي کلي توسعه صادرات غير نفتي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصميماتي براي برون رفت از اين چالش ها اتخاذ شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن