تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802684342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلید واژه دولت روحانی برای تغییر مدیران،همان کلید واژه احمدی نژاد است! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کلید واژه دولت روحانی برای تغییر مدیران،همان کلید واژه احمدی نژاد است!
«میثاق نامه دولت اسلامی» مفهومی بود که بر اساس آن رئیس دولت نهم و دهم، تغییرات فراوان و ناگهانی مدیرانش را توجیه می کرد. از این میثاق نامه گهگاهی هم، به عهد با مردم تعبیر می شد و احمدی نژاد خود را مربی تیم فوتبالی می دانست که بر اساس عهد و تعهدش با مردم، وزیران ناکارآمد کابینه اش یا مدیران دولتش را تعویض می کرد.
کد خبر: ۴۹۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ - 10 May 2015


«میثاق نامه دولت اسلامی» مفهومی بود که بر اساس آن رئیس دولت نهم و دهم، تغییرات فراوان و ناگهانی مدیرانش را توجیه می کرد.  از این میثاق نامه گهگاهی هم، به عهد با مردم  تعبیر می شد و احمدی نژاد خود را مربی تیم فوتبالی می دانست که بر اساس عهد و تعهدش با مردم، وزیران ناکارآمد کابینه اش یا مدیران دولتش را تعویض می کرد.

 اما همان زمان، برخی معتقد بودند نه میثاق نامه دولت اسلامی و نه عهد با مردم، بلکه تعویض و برکناری وزرا و مدیران نیست، بلکه این میزان اطاعت پذیری از شخص رئیس جمهور بود که بقاء و دوام  یا عزل و برکناری مدیران و وزار را مشخص می کرد. هر مدیری حرف سرباز تر و حرف گوش کن تر بود بقایش تضمین می شد و هر که ژنرال تر و حرف گوش نکن تر بود، در لبه تیغ قرار می گرفت.
به گزارش «تابناک» تغییر و عزل مدیران دولت احمدی نژاد در حدود یک سالگی دولتش با تغییر وزیری آغاز شد که رئیس جمهور در هنگام رای اعتماد مدعی بود خدا پرویز کاظمی وزیر رفاه را به او معرفی کرده است و داستان عدواتی که بین کاظمی و احمدی نژاد پس از برکناری اش، البته نقل محافل سیاسی و رسانه ای شد. در ادامه در آن دولت  علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن در آبان ۱۳۸۶ بعنوان اولین وزیر در کابینه احمدی نژاد استعفا کرد که بعدها از این استفعا به عنوان برکناری یاد شد. این سلسله تغییرات در سطح وزار تا آخر دولت دهم نیز ادامه پیدا کرد به نحوی که در دو دولت احمدی نژاد نزدیک به بیش از 14 وزیر تغییر کردند.
اینک اما ظاهرا موج تغییرات، دولت نهم با یک سال تاخیر از احمدی نژاد به دولت یازدهم رسیده است. دولتیان کنونی البته دیگر از میثاق دولت اسلامی و یا عهد با مردم سخن نمی گویند. آنان انگیزه خود برای تغییر مدیران را همراهی با آرمانهای اعتدالی دولت معرفی می کنند و مدعی اند مدیرانی که همراه آرمان های دولت اعتدال نباشند جایی در دولت ندارند.
در این راستا در حالی دو سالگي دولت جدید در حال به پایان رسیدن است كه زمزمه های تغییرات در بدنه دولت به گوش می رسد. اگرچه حسن روحاني پيش از اين از تغييراتي احتمالي در دولت خبر داده بود؛ اما حسام الدین آشنا يکي از مشاوران رئيس جمهور به صورت علنی از آغاز تغييرات در دولت خبر داده است. وی در گفتگو با يکي از رسانه هاي اصلاح طلب با اعلام اين خبر اعلام کرده است؛ برخي استانداران توانايي کافي براي اداره استان ندارند . برخي از سفرهاي استاني براي تيم رئيس جمهور روشن کرد که برخلاف تصور اوليه برخي استانداران توانايي کافي براي اداره استان ندارند .لذا تغييرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استاندارها اتفاق خواهد افتاد. البته اگرچه قبلا دولت یازدهم یک تغییر در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت و محمدعلی نجفی پس از حدود ۵ ماه فعالیت در این سازمان ، به دلیل آنچه که بیماری خوانده شد، از سمت خود استعفا کرد و رئیس جمهور نیز در حکمی، او را این بار به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت منصوب کرد اما این اعلام نظر مشاور رئیس جمهور نشان می دهد که دولت یازدهم برخلاف دولت نهم و دهم که تغییرات را از بالاترین رده ها آغاز کرد؛ این بار می خواهد از لایه های میانی دولت یعنی استانداران تغییرات را آغاز کند؛ بهانه اگر چه ناکارآمدی استاندار هاست، اما اصل کلام همان است که گاهی اعلام می شود: عدم درک پیام دولت اعتدال. همانی که معیار احمدی نژاد هم بود. نزدیکی و دوری به رئیس دولت یا نزدیکان رئیس جمهور؛،معیار بقاء و عزل خواهد بود.
یکی از مسائلی که اصلاح طلبان  در این دو سال بسیار به آن تاخته اند این است که دولت در انتخاب استانداران و فرمانداران دقت لازم را نداشته است و از اصلاح طلبان کمتری در دولت استفاده شده اند. شاید این یکی از دلایل بوده است که دولت تصمیم گرفته است در میانه راه تغییرات را از لایه میانی استانداران و فرمانداران آغاز کند. در همین راستا به نظر می رسد که دولت زنگ آغاز تغییر رویکرد در انتخاب استانداران را چند روز پیش در انتخاب محمود زمانی قمی به عنوان استاندار استان مرکزی نواخت. جایی که علی رغم مشخص بودن مخالفت ها این انتخاب انجام گرفت. در ادامه باید منتظر بود و دید که دولت یازدهم چه تعداد از اصلاح طلبان را جایگزین اصولگرایان معتدل در بدنه دولت خواهد کرد.به نظر می رسد هر چه به انتخابات مجلس نزدیک تر شویم، دولتیان برای حضور پر رنگ در انتخابات از یک سو و جذب حداکثری اصلاح طلبان، از سویی دیگر از پیام اعتدال خود دورتر خواهد شد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن