تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803242909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد با بازي‌هاي رايانه اي خارجي غيرمجاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۲۷ب.ظ)
وزير ارشاد تاکيد کرد: برخورد با بازي‌هاي رايانه اي خارجي غيرمجاز موج - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد نحوه برخورد در مقابل توليد نرم‌افزارهاي ضد ديني و فيلم‌ها و کتاب‌هاي غيرمجاز گفت: در گذشته يک ستاد حمايت و صيانت از نرم‌افزارهاي داخلي داشتيم که هم اکنون کار اين ستاد به حوزه‌هاي مختلف واگذار شده، يعني در حوزه سينماي خود اين حوزه با فيلم‌هاي غيرمجاز برخورد مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه هجدهمين گردهايي تخصصي معاونين اجتماعي ناجا در مورد فيلترينگ شبکه‌هاي اجتماعي اظهار داشت: روشي که در گذشته اعمال مي‌شد، بدين طريق بود که هر وقت که احساس مي‌کرديم در شبکه‌اي موارد ضد اخلاقي، ضد ديني و ضد امنيتي وجود دارد کل شبکه را فيلتر مي‌کرديم؛ امروز هم برخي شبکه‌ها بدين طريق فيلتر هستند، اما؛ آنچه در دولت تدبير و اميد به آن فکر مي‌کنيم آن است که نمي‌توانيم با تمام فضاهاي عمومي نوين بدين طريق مقابله کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در حوزه کتاب نيز اين موارد است، مواردي که ما مجوز نمي‌دهيم و به صورت غيرمجاز چاپ شده يا در کشورهاي همسايه چاپ مي‌شوند و به صورت قاچاق وارد مي‌شوند که با همکاري ناجا نيز با آنها برخورد مي‌شود.
وي به مثالي در اين زمينه پرداخت و گفت: اگر در يک بزرگراه چند ماشين تخلف انجام داده‌اند، نمي‌توان کل بزرگراه را بست بلکه بايد با متخلفان برخورد شود و الان هم کاري که در وزارت ارتباطات است، فيلترينگ هوشمند است
جنتي، فيلترينگ هوشمند را فيلتر موارد ضد اخلاقي، ضد ديني و ضد امنيتي برشمرد و گفت: با فيلترينگ اين موارد مخاطب از ساير برنامه‌هاي اين شبکه استفاده مي‌کند.
وي در مورد شبکه‌هاي اجتماعي که مخاطب ميليوني دارند، اظهار داشت: بايد فضا را باز کنيم و از طرق ديگر کنترل را انجام دهيم، در کشورهاي ديگر شبکه‌هايي که در ايران فيلتر هستند، باز هستند چرا که اين کشورها از طريق ديگر کنترل مي‌کنند، يعني سرورها را در داخل مي‌آورند و با قراردادي که با شرکت اصلي مي‌بندند، موارد مضر را کنترل مي‌کنند که ما هم بايد به همين سمت حرکت کنيم تا از فناوري نوين عقب نمانيم و ارتباط را نيز داشته باشيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مورد نحوه برخورد در مقابل توليد نرم‌افزارهاي ضد ديني و فيلم‌ها و کتاب‌هاي غيرمجاز گفت: در گذشته يک ستاد حمايت و صيانت از نرم‌افزارهاي داخلي داشتيم که هم اکنون کار اين ستاد به حوزه‌هاي مختلف واگذار شده، يعني در حوزه سينماي خود اين حوزه با فيلم‌هاي غيرمجاز برخورد مي‌کند؛ بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي با بازي‌هاي خارجي غيرمجاز برخورد کرده و به بازي‌هاي خارجي مجاز هولوگرام مي‌دهد البته اين برخوردها با همکاري نيروي انتظامي صورت مي‌گيرد.
وي در حوزه کتاب نيز به اين نکات اشاره کرد و افزود: در حوزه کتاب نيز اين موارد است، مواردي که ما مجوز نمي‌دهيم و به صورت غيرمجاز چاپ شده يا در کشورهاي همسايه چاپ مي‌شوند و به صورت قاچاق وارد مي‌شوند که با همکاري ناجا نيز با آنها برخورد مي‌شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي زمينه براي توليد محتوا را خوب ارزيابي کرد و گفت: ما نيروهاي جوان با استعداد و فهيمي داريم و هم اکنون با آثاري که از نظر محتوا مورد تأييد ما باشد و متناسب با ارزش‌ها و نظام باشد حمايت مي‌کنيم، خوشبختانه کارهاي خوبي انجام شده و هم اکنون در حوزه انيميشن در شهرهاي کوچک کارهاي خوبي به وجود آمده که ما به اين‌ها کمک مي‌کنيم تا بتوانند توليد محتوا کنند.
جنتي در مورد استفاده از فيلترينگ هوشمند براي سايت‌هاي فيلتر شده گفت: اين در دستور کار ما نيست بلکه در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و در حوزه اينستاگرام نيز اين کار انجام شده که بيش از 90 درصد موفقيت داشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن