تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799155635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه عضو فراکسیون زنان به تقویت «صبر» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توصیه عضو فراکسیون زنان به تقویت «صبر»
کد خبر: ۴۹۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ - 10 May 2015


یک عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: متأسفانه امروز شاهدیم بسیاری از بانوان با کوچک ترین مصیبت یا اندوهی شکسته می شوند و طاقت تحمل درد و رنج های خانواده را ندارند.

به گزارش مجمع زنان فرهيخته انقلاب اسلامي، مهناز بهمنی  با بیان اینکه خانواده مهم ترین بنیان گذار اساس جامعه است، گفت: از طرفی مهم ترین عنصر بنیان گذار خانواده نیز زن است که به صورت باطنی خانواده بر دوش او می چرخد چنانچه بار اصلی تربیت فرزند و چه بسا در کنار آن همسر نیز بر دوش زن است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش الگویی حضرت زینب(س) برای زنان در خانواده اشاره و عنوان کرد: حضرت(س) الگوی یک زن مسئولیت پذیر در خانواده است که با وجود تمام مصائبی که از زمان طفولیت بر ایشان روا داشته شد، با صبری که پیشه کردند، توانستند ضمن حفظ خانواده، جامعه و حتی امت اسلامی را تا کنون حفظ کنند.

وی افزود: در تاریخ سراغ نداریم که زنی به اندازه حضرت زینب(س) مصیبت دیده باشد به طوری که این مصائب ایشان با رحلت پیامبر(ص) در سن ۵ سالگی وی آغاز و با واقعه کربلا و بعد از آن اسارت ادامه یافت که در نهایت نیز با حزن و اندوه به وفات رسیدند اما لحظه ای از حفظ مسئولیت شانه خالی نکرده و همواره سنگ صبور سایر اعضای خانواده و آل پیامبر(ص) بودند.

بهمنی در ادامه با تأکید بر ضرورت الگوگیری زنان جامعه از ایشان، گفت: متأسفانه امروز شاهدیم بسیاری از بانوان با کوچک ترین مصیبت یا اندوهی شکسته می شوند و طاقت تحمل درد و رنج های خانواده را ندارند که حتی عدم تحمل مشکلات زندگی منجر به طلاق شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اضافه کرد: لازم است زنان با مطالعه و شنیدن زندگی حضرت زینب(س) اندکی به اصالت زنانه خود در خانواده باز گردند که البته بسیاری از بانوان ما در جامعه به خودی خود می توانند اسوه ای باشند در صبر و تحمل.

وی افزود: در زمان حال نیز بسیاری از زنان را سراغ داریم که به عنوان سرپرست خانواده در جامعه فعال هستند و با وجود مشکلاتی که برای یک زن به وجود می آید به خوبی از پس زندگی خود برآمده اند همچنین داریم بسیاری از زنان کارآفرین که با صبر و تحمل در مشکلات حتی توانسته اند نه تنها زندگی خود بلکه بسیاری از زندگی های دیگر را نیز نجات دهند.

بهمنی همچنین ادامه داد: صبر در خانواده است که می تواند پایه های یک زندگی را محکم کند که البته این صبر به صورت ذاتی در زنان بیش از مردان است از این رو لازم است بانوان در جهت تقویت این خصیصه اخلاقی در خود برآیند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره نتیجه صبر در زندگی بیان کرد: صبر ارزش پاداش بعد از تحمل مشکلات را بیشتر می کنند هرچند صبر کردن بسیار تلخ است و ممکن است مدت زیادی را در بر بگیرد اما در نهایت نتیجه ای خواهد داشت که در برخی موارد ممکن است به نجات جان فردی بینجامد.

وی در ادامه صبر را یکی از راه های موفقیت دانست و ادامه داد: صبر داشتن نمونه بارز ایمان داشتن است چناچه در قرآن کریم نیز خداوند بارها به این عنصر یعنی صبر اشاره کرده و داستان های بسیاری از پیامبران در این خصوص آمده است.

بهمنی همچنین به نقش مسئولان در تبیین عنصر صبر در خانواده به خصوص در میان زنان اشاره کرد و یادآور شد: اگر روانشناسان و کارشناسان در مطالبی که به خانواده ها عرضه می کنند به صبر بیش از سایر مؤلفه ها اهمیت دهند، بقیه مسائل به خودی خود حل خواهد شد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از نمونه های دیگری که می توان از آن الگو گرفت زنانی هستند که به هر نحوی در دفاع مقدس حضور داشتند و این حضور چه در غالب کمک به جبهه های جنگ بوده و چه در غالب همسر و مادری که منتظر عزیز خود می ماند و به تنهایی بار زندگی را به دوش می کشید چه بسا این بار به علت شهادت یا جانبازی سرپرست خانواده تا پایان عمر با او می ماند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن