تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806843192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دچار فراموشي تاريخي شديم/ «بازگشت از نيمه راه» مي تواند دستمايه چند رمان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۰ب.ظ)
علي الفت پور در گفتگو با موج مطرح کرد؛ دچار فراموشي تاريخي شديم/ «بازگشت از نيمه راه» مي تواند دستمايه چند رمان باشد موج - الفت پور گفت: در کشور يک سري کتابهايي تبليغ مي شود که عمق ندارند و تنها جنبه سرگرمي دارند.اين در حالي است که حتي ادبيات داستاني غرب به داستان يا رماني مي پردازد که وقايع سياسي آن کشور را بازگو مي کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، «بازگشت از نيمه راه» نام کتاب جديد علي الفت پور، سردبير نشريه خط امام است که به بررسي جريان‌ها و زندگي‌نامه شخصيت‌هايي پرداخته که طي 35 سال گذشته به منتقدان جدي رهبر جمهوري اسلامي تبديل شده‌اند.
وقتي که خبر انتشار اين کتاب ابتدا در شبکه هاي اجتماعي پخش شد با واکنش هاي مختلفي روبه رو شد. چرا که در خبرهاآمده بود: «مرکز اسناد انقلاب اسلامي در اقدامي کم‌سابقه اقدام به انتشار «اسناد» «اسرار» و «ناگفته‌هاي» تعداد قابل توجهي از منتقدان و مخالفان آيت الله علي خامنه‌اي و جمهوري اسلامي کرده است. محمد خاتمي، ميرحسين موسوي، مهدي کروبي، يوسف صانعي، حسينعلي منتظري، عبدالکريم سروش و ده‌ها نفر ديگر از شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي از جمله اين افراد هستند.» البته بعد از آن اعلام شد که کتاب مربوط به مرکز اسناد انقلاب نيست و از سوي ناشر مؤلف منتشر شده است.
علي الفت پور مؤلف کتاب «بازگشت از نيمه راه» در گفتگو با خبرنگار موج درباره مختصات اين کتاب اظهار داشت: اين کتاب جريان شناسي دروني مخالفت ها و مخالفين نظام جمهوري اسلامي ايران است. به نوعي شخصيت هاي جامانده از فاصله انقلاب دستمايه اي براي يک بازنگري در تاريخ انقلاب شده است.
وي افزود: در اين کتاب از 32 شخصيت صحبت شده است.
الفت پور گفت: اين کتاب تقريبا 1200 سند و ارجاع روايي و تاريخي دارد که تأليف آن تقريبا دو سال و نيم به طول انجاميد.
سردبير نشريه خط امام گفت: من در اين کتاب خيلي به دنبال تحليل کردن وقايع کدهاي تاريخي نبودم بلکه، سعي کردم اين کدها را جمع آوري کنم و کنار هم بياورم و با مهندسي و نگاه دقيق کدها، يک تاليف جديد از اتفاقاتي که در حيات سياسي يک نفر رقم خورده است، شکل گيرد.
وي بيان کرد: تک تک پاراگراف هاي کتاب مستند است و ارجاع دارد و بيش از 75 درصد اسناد کتاب، کتابخانه اي ،20 درصد اسناد اينترنتي و مصاحبه هاي اين افراد و حدود 10 درصد آن سند نگاري و کشف سند است.

دچار فراموشي تاريخي شديم
الفت پور در گفت و گو با خبرنگار موج با گلايه از فضاي نشر و مطالعه در کشور گفت: ما دچار فراموشي تاريخي شديم. در کشور به ظرفيت رمان و داستان خواني بيشتر تاکيد مي شود. البته پرداختن به رمان از نظر سرگرمي خوب است ولي، روي شناخت مسائل تاريخي و سياسي به خصوص تاريخ انقلاب خيلي تاکيد وجود ندارد و اين مشکل جدي است؛ در حالي که مسائل تاريخي ناگفته بسياري وجود دارد.
وي تاکيد کرد: در کشور يک سري کتابهايي تبليغ مي شود که عمق ندارند و تنها جنبه سرگرمي دارند. اين در حالي است که حتي ادبيات داستاني غرب به داستان يا رماني مي پردازد که وقايع سياسي آن کشور را بازگو مي کند.
الفت پور با بيان اينکه «بازگشت از نيمه راه» مي تواند دستمايه چند داستان و رمان باشد، گفت: اعتقادم اين است که ادبيات عمومي کشور نياز به کشف اثر نو ندارد. چرا که آنقدر سند در مورد انقلاب است که اگر براي اولين بار بازنگري شود مي تواند مفيد فايده باشد.
مردم بايد اطلاعات تاريخي داشته باشند
وي افزود: اگر مردم اطاعات تاريخي داشته باشند و بتوانند خودشان تحليل کنند، سياستمداران نمي توانند آنها را فريب دهند. اگر مردم درباره تاريخ بعد انقلاب اطلاعات داشته باشند خواهند دانست که کساني که حرف هاي قشنگ و دموکراتيک مي زنند قبلا عملکردشان در انتخابات قبل چگونه بوده و چه چيزهايي گفته اند، قبلا کجاي تاريخ بوده اند و پشت چه جريان و حزب و تشکلي قرار گرفته اند.
الفت پور با اشاره به محتواي کتاب نيز تاکيد کرد: چهار و پنج نفر که مدعي تقلب در انتخابات 88 بودند خود مجري انتخاباتي بودند که با چالش هاي جدي مواجه شده اند. اگر مردم درباره عملکرد آنها در انتخابات گذشته بدانند شايد با تأمل بيشتري به حرف هايشان نگاه کنند. به عنوان مثال، اسناد و مدارک جدي در مورد ارتباط سيد محمد خاتمي با عناصر بيگانه وجود دارد يا کساني که الان مدعي بورسيه غير قانوني هستند. اسناد آنها همه در کتاب آورده شده است. بسياري از دولتمردان دولت اصلاحات که الان هم سر کار هستند با بورسيه هاي غيرقانوني وارد شدند که با توصيه آدمهاي مختلف بوده است. به عنوان مثال، تاج زاده در صفحه فيس بوک و نامه هايش آورده است که ما بعد از دور اول دولت خاتمي همديگر را به صورت اتفاقي در دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران ديديم...... اين مسايلي است که بايد مردم درباره آن اطلاعات داشته باشند.
مولف کتاب «بازگشت از نيمه راه» تصريح کرد: مسائل تاريخي را بايد همه بدانند. ما در سال 74 پرونده فساد مالي کرباسچي را داريم که 9 هزار و 600 ميليارد تومان اخلاس شده بود. بعد از آن وقايع، ايشان در تلويزيون مي آيد و از فقرا و مستضعفين طرفداري مي کنند. اگر اين وقايع گفته شود مردم مي توانند تأمل کنند و تصميم بگيرند.
الفت پور در پايان صحبت هايش در مورد چالش هاي انتشار اين کتاب هم گفت: وزارت ارشاد در دولت تدبير و اميد تغيير رويکرد داده است و بسيار سخت گيرانه برخورد کرد. اين کتاب 7 ماه در نوبت انتشار بود. چند نوبت مورد مميزي قرار گرفت و بخش هايي از آن هم حذف شد.
گفتني است؛ علاقه مندان مي توانند کتاب «بازگشت از نيمه راه» را در راهروي 20 غرفه 1، نمايشگاه کتاب يا از سايت من و کتاب خريداري کنند.

گفتگو از: صفيه رضايي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن