تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا را خالصانه ياد كنيد تا بهترين زندگى را داشته باشيد و با آن راه نجات و رستگارى را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816648895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاویون ایران جزء بهترین های اکسپوی میلان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاههای ایران؛ پاویون ایران جزء بهترین های اکسپوی میلان تهران - ایرنا - معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر طراحی قوی و منحصربه فرد غرفه ایران در اکسپوی میلان، گفت: اگر معماری غرفه ایران ضعیف بود به عنوان یکی از بهترین ها شناخته نمی شد.


به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، محمدجواد قنبری با تاکید بر اذعان گردشگران به زیبایی و جذابیت غرفه ایران، افزود: حضور شکوهمند ایران در میلان و موفقیت در جذب بازدیدکنندگان به اشکال مختلف قابل مشاهده؛ از تعریف و تمجید گردشگران و رسانه های خارجی تا تمایل بازدیدکنندگان به گرفتن عکس های یادگاری در کنار غرفه ایران همگی شاهدی بر این مدعاست.
وی، با انتقاد از کسانی که در صدد هستند واقعیت حضور موفق ایران را مجعول جلوه دهند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با تمسک به عکس های زمان آماده سازی و پیش از افتتتاح درصدد بوده اند که زحمات تیم اجرایی ایران در اکسپو را زیرسوال ببرند اما ما به خوبی به ریشه و منابع این خبرها و اطلاعات نادرست واقف هستیم.
معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها با بیان اینکه طراحی غرفه در اکسپوها با توجه به موضوع و محور آن متفاوت است، گفت: با توجه به محوریت موضوع غذا و محصولات کشاورزی در اکسپوی میلان باید طرحی انتخاب می شد که از یکسو با شعار اکسپو و از سوی دیگر با سابقه فرهنگی ایران متناظر و بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم کشور باشد به همین دلیل سفره انتخاب شد و انتقاد به آن و یا ادعای متناقض بودنش با موضوع اکسپو به هیچ وجه معنا و مفهومی ندارد.
قنبری در تشریح این موضوع، افزود: سفره یکی از مهم ترین جلوه های فرهنگی مرتبط با غذا در نزد ایرانیان است که خاصیت دربرگیرندگی دارد و می تواند ظرفی باشد برای ظرف های دیگر؛ طرح پاویون ایران سفره ای است در حال پرواز و استعاره ای از سرزمین هزار آبادی است که راه و رسم زندگی و باور مردمان مختلف کشور را در قالب طرح ها و نگاره ها و محصولات مختلف نشان می دهد؛ به همین دلیل انتقاداتی که در خصوص چرایی انتخاب این طرح و یا عدم ارتباط آن با موضوع اکسپو مطرح می شود، بی مورد و نادرست است.
وی خاطرنشان کرد: سفره حاوی فرآورده های مادی و ذهنی مردم ایران دررابطه با موضوع اکسپو است و تمام نمادهایی که برای هرچه بهتر نمایش دادن فرهنگ ایرانی انتخاب شده معنادار و کاملا منطبق بر پیشینه های فرهنگ ایرانی است و متناقض دیدن این موارد بسیار جای تعجب دارد.
یادآور می شود، در طرح پاویون ایران از عناصر طبیعی بهره گرفته شده و چگونگی مصرف انرژی ( با الهام از بادگیرهای ایران)و نحوه استفاده از عوامل جوی، چون رطوبت و باد نمایش داده است. طرح پاویون ایران، یک سفره ایرانی یا به تعبیری یک خوان نعمت است که از باغ کشاورزی آغاز می شود و از تنوع هفت اقلیم می گذرد.
طبقه اول آن در حال پرواز است، یک رستوران در طبقه زیرین، با هفت تخت چوبی بر روی نیزار و هفت مکان برای ارائه محصولات ایرانی وجود دارد و سپس به طبقه بالا که سرزمین نام دارد، وارد می شود.
تمام سرزمین ایران، از ابتدای ورودی تا انتهای پاویون ایران، در هفت سرفصل آب، برنج (غلات و نان)، میوه ها (محصولات کشاورزی و باغ ایرانی)، آیین ها و هنر (کلیه مراسمات، جشن ها، سنت ها و لباس ها)، روش ها، ابزار و حکمت ها (تکنولوژی در تامین غذا و سرو آن)، شربتخانه، سفره خانه و چایخانه و سفره جهانی، به نمایش گذاشته شده است.
محل استقرار پاویون جمهوری اسلامی ایران در قسمت جنوب شرقی سایت اکسپو و در فضایی به مساحت تقریبی 2000مترمربع در یکی از مطلوب ترین موقعیت های موجود، روبروی پاویون کشورهای سوئیس، ایالات متحده آمریکا و آلمان و در مجاورت پاویون کشور شیلی قرار گرفته است.
فعالان طراحی و معماری به مسئولین پیشنهاد داده اند پس از پایان اکسپو، این غرفه ( سفره ) جمع آوری و عیناً در ایران نصب شود.
اقتصام (1) 1574**1558



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن