تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند آمایش استان البرزتاتیرماه تکمیل ونهایی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز: سند آمایش استان البرزتاتیرماه تکمیل ونهایی می شود خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار البرز از تکمیل 65 درصدی سند آمایش سرزمین استان تا کنون خبر داد و گفت: این سند تا پایان تیرماه نهایی می شود.
۱۳۹۴ شنبه ۱۹ ارديبهشت ساعت 18:20

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگارپانا، ذبیح الله قائمی دردومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان،مهمترین طرح دردست اقدام استان را طرح سند آمایش سرزمین برشمرد و اظهار داشت:  قرارداد آمایش سرزمین در سال 90 بسته شده است؛ تاکنون نشست هایی ترتیب دادیم و مقرر شده تا پایان تیرماه گزارش نهایی شده است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در سند آمایش سرزمین مورد توجه باید قرار گیرد نظام سکونتگاه ها است که از سال 90 فعالیتها برای انجام کارهای مطالعاتی این سند آغاز شده است.

معاون استاندارگفت: سند آمایش سرزمین مهمترین سند در توسعه استان البرز به شمارمی رود و از نیمه دوم سال 93 پیگیری های جدی دراین زمینه آغاز و کارگروهی با هدف انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر دراین زمینه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاههای اجرایی از اعضای این کارگروه هستند افزود: امروز یکی از بحثهای مهم شورای برنامه ریزی و توسعه استان تدوین سند آمایش سرزمین است و سند مذکور کاری تیمی بوده که عصاره دیدگاههای مختلف را در امور اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی به همراه خواهد داشت.

 قائمی گفت: سند آمایش استان سند راهبردی و سند مادر از مهم ترین سند توسعه استان به شمار می رود.

معاون استاندار گفت: این سند برای استان بسیار مهم است و آمایش سرزمینی سند بالادستی استان است که در حوزه دستگاهی و نیز اجرایی باید مدنظر قرار گیرد؛ لذا باید این سند بر اساس مزیت‌هایی که در البرز و برای برنامه ششم توسعه وجود دارد هرچه سریعترنهایی شود.

قائمی گفت: در جریان تدوین این سند چندین‌بار با کارشناسان دستگاه‌های اجرایی بحث و تبادل نظر شده و باز هم امکان این بررسی نظرات و دیدگاه‌ها برای تکمیل و تصویب نهایی سند وجود دارد؛ لذا طی  روزهای آتی مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند دیدگاه‌ها و نظرات  تکمیلی خود را در این راستا جمع‌بندی کرده و در نشستی ارائه کنند.

وی افزود: طی نشستی ظرف دو هفته آینده به صورت ویژه سند آمایش با حضور همه بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط بررسی و نظرات تکمیلی و جمع‌بندی ارائه می‌شود، تا هرچه سریعتر این سند به سرانجام رسیده و بحث‌های اجرایی آن دربرنانمه توسعه مدنظر قرار گیرد.
قائمی گفت: آمایش یک سند راهبردی و آینده نگرانه برای کشور است و بعد از تهیه آن اسناد پایین دستی به استناد این سند تهیه می شود و میتوانیم بر اساس آن پروژه هایی را در بخش های مختلف تدارک بینیم؛

وی تصریح کرد: برخلاف رویکرد بخشی، آمایش سرزمین با رویکرد همه سونگر در چهارچوب توسعه فضائی سعی دارد راهکارهای مناسب را برای تحقق توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار در سطح سرزمین ارائه نماید ، وبه عنوان بالادست ترین سند توسعه كشور مطرح می باشد. از این رو برای این نوع برنامه ریزی باید یک نگاه نظامند به همه  ابعاد مختلف طبیعی ،اجتماعی ،اقتصادی وفرهنگی در بستر کالبد فیزیکی سرزمین داشت.

معاون استاندار در ادامه به هدف برنامه جامع آمایش اشاره کرد و افزود: برنامه جامع آمایش سرزمین در چهارچوب اصول مصوب، از طریق حفاظت کاربری های پایدار اراضی، افزایش بهره وری، کارائی و بازده اقتصادی، گسترش عدالت اجتماعی، رفع فقر و محرومیت، برقراری تعادل و توازن در برخورداری از سطح معقول توسعه و رفاه در تمام مناطق جغرافیائی و حوضه های آبی، ایجاد و تحکیم پیوندهای اقتصادی درون و برون منطقه ای، و هماهنگ سازی تاثیرات فضائی – زمانی سیاست های بخشی، استانی، منطقه ای و ملی به گونه ای عمل می کند که بتواند اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور و مدیریت یک پارچه سرزمین را بصورت تحقق پذیر، متوازن، پایدار و عادلانه عملی سازد.

وی ویژگیهای سند آمایش را ؛ سرزمین عامل تعیین کننده است. افق بلند مدت و دوره ای 20 ساله را زیر پوشش قرار می دهد،  این برنامه خط و مرز بین برنامه کلان و برنامه منطقه ای است یعنی برنامه آمایش برنامه های منطقه ای را به ملی پیوند می دهد،  در آمایش سرزمین سه عامل انسان ؛ طبیعت  و منابع  مطرح است، آمایش نوعی  توسعه درون زا ست تا فرهنگ خودی و ... مورد توجه عنوان کرد.

وی گفت: مدت زمان بررسی مطالعات آمایش سرزمین استان البرز 2920 نفر ساعت کار کارشناسی صورت گرفته است.

گفتنی است؛ مسایل زیست محیطی، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، فرهنگی و اموزشی و انرژی از جمله موضوعاتی بود که هریک از مدیران اجرایی مسوول دراین زمینه به بحث و تبادل نظر برای توجه بیشتر به آنها در سند امایش سرزمین استان البرز پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن