تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813071668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولویت کار شوراهای حل اختلاف بر صلح و سازش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اولویت کار شوراهای حل اختلاف بر صلح و سازش است سنندج- ایرنا- مدیر کل بازرسی، نظارت و ارزشیابی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه اولویت کار شوراها بر پایه صلح و سازش است، خواستار توجه به این مهم از سوی متولیان امر شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا مهدی روز شنبه در جلسه شورای حل اختلاف استان کردستان در سنندج، افزود: قرآن کریم در آیه " انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم ان کنتم صادقین" به صراحت بر تلاش برای صلح و سازش تاکید کرده و فلسفه اصلی شوراها نیز بر همین مبنا قرار دارد.
وی اظهار کرد: حیات و ادامه مسیر شوراهای حل اختلاف با اذن و امر حکومتی مقام معظم رهبری است و به تبع آن ریاست قوه قضائیه لایحه اصلاحی قانون شوراهای حل اختلاف را به دولت تقدیم کرد.
وی ادامه داد: پس از بررسی این لایحه، در دولت، به کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ارسال شد و در آنجا نیز به تصویب رسید اما هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده و قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود.
مدیر کل بازرسی، نظارت و ارزشیابی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با تقدیر از مسوولان و کارکنان دستگاه قضایی استان افزود: در کردستان همدلی و احساس مسوولیت بالایی میان کارکنان دستگاه قضا برقرار است .
سرپرست معاونت برنامه ریزی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه کار در شورا نوعی عبادت است، گفت: باید توجه داشت فلسفه اصلی شورای حل اختلاف صلح و سازش است و اگر صلح و سازش میسر نشود حکم صادر خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین اخوان افزود: از نظر مسوولان هم هر استانی که میزان صلح و سازش در آن بیشتر باشد از نظر قوه قضائیه موفق تر از استانی است که آمار کلی آن بیشتر باشد.ک/2
7348/6108



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن