تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805026041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حال و هوای بانک‌ها 3 روز بعد از ابلاغ کاهش نرخ سود


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: حال و هوای بانک‌ها 3 روز بعد از ابلاغ کاهش نرخ سود
در حالی دستورالعمل بانک مرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی از 16 اردیبهشت ماه لازم الاجرا شد که امروز-شنبه- در سومین روز کاری بعد از ابلاغ بخشنامه، اغلب بانکها حساب سپرده مدت دار با سود 22 درصد برای مشتریان باز نمی کنند و به نظر می رسد که نظم نسبی در اجرای سودهای جدید در بین بانکی‌ها برقرار شده باشد.
آفتاب : همگام با کاهش نرخ تورم، با توافق بانکها و تصویب شورای پول و اعتبار نرخ های سود بانکی به فاصله یکسال از تغییر قبلی مجددا کاهش یافت و از 16 اردیبهشت - چهارشنبه هفته گذشته - در شعب بانکها و موسسات اعتباری لازم الاجرا شد.


بر این اساس نرخ سود سپرده مدت دار از 22 درصد به 20 درصد رسید و تعیین نرخ های کمتر از یکسال به بانکها محول شد. همچنین نرخ سود تسهیلات در قالب عقود مشارکتی از 28 به 24 و عقود مبادله ای از 22 به 21 درصد کاهش یافت.


مراجعه به شعب بانکها در روز ابتدایی ابلاغ نرخ های جدید نشان چندان و یا شاید هیچ نشانی از اعمال سودها نداشت و اغلب شعب عنوان می کردند که بخش نامه ای دریافت نکرده و همچنان سودهای قبلی را اعمال خواهند کرد.


اما امروز مراجعه به شعب بانکهای مختلف حاکی از آن بود که بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌ها، به شعب هم رسیده و سپرده بلندمدت با سود 22 درصد برای متقاضیان باز نخواهد شد. حتی اصرار برای باز کردن سپرده 22 درصد با هر قیمتی هم برای بانکداران قابل پذیرش نبود.


با این وجود بودند شعبی که به بهانه دریافت نکردن رسمی ابلاغیه همچنان حساب سپرده را با روند قبلی باز می کردند که البته شعب مشابه آنها در همین بانکها هم بودند که اعلام کردند گرچه هنوز بخشنامه دریافت نکرده اند اما با توجه به اینکه از 16 اردیبهشت موظف به اجرای دستورالعمل بانک مرکزی هستند تمامی حسابهای خود را هم بر این اساس باز خواهند کرد. این در حالی است که اغلب دلیل پافشاری نسبت به عدم گشایش حساب با سود بیشتر را برخورد جدی دولت و بانک مرکزی نسبت به گذشته و جریمه های احتمالی در نظر گرفته شده برای برخورد با متخلفان عنوان می کردند.


بانکداران علت تاخیر دریافت بخشنامه را هم تدوین سازوکارهای اجرایی سودهای جدید، تصمیم گیری برای تغییرات احتمالی سودهای سپرده کمتر از یکسال و همچنین تغییر در سود تسهیلات عنوان کردند.


در عین حال برخی بانکها با وجود اینکه تابلوی سود یکساله 22 درصد همچنان روی شیشه های آنها بود نرخ سود یکساله خود را از امروز به 20 درصد کاهش داده و نرخ های کمتر از یکساله آنها بدون تغییر باقی مانده بود.


از سوی دیگر بانکهایی که دارای گواهی سپرده بودند در مقابل درخواست برای باز کردن حساب سپرده با سودی بالاتر از 20 درصد، آن را نپذیرفته و در مقابل به مشتریان خود پیشنهاد دریافت گواهی سپرده ارائه می کردند.


به گزارش ایسنا، گواهی سپردهٔ سرمایه‌گذاری، یکی از ابزارهای مالی جهت جذب منابع سرمایه‌گذاران که نزد بانک با سررسید مشخص، افتتاح می‌شود و بانک در ازای آن، اقدام به صدور گواهی به همین نام می‌کند. براین اساس در حال حاضر بانکهایی که دارای شرایط اعطای گواهی سپرده به مشتریان خود هستند برای جذب بیشتر منابع پیشنهاد می کنند که با توجه به اینکه سود روزشمار این گواهی ها 22 درصد است در حال حاضر بهترین گزینه برای دریافت سود بیشتر همین گواهی خواهد بود.


در عین حال که بانکی ها عنوان می کنند بهتر است مشتریان نسبت به دریافت گواهی سپرده اقدام کرده تا در ادامه و بعد از گذشت مدتی از اجرای سودهای جدید بانکها بتوانند در مورد سپرده‌های کوتاه مدت خود تصمیم گرفته و احتمالا با ارائه طرح های ویژه در قالب همان سودهای 20 درصد شرایط مناسب تری را برای مشتریان خود ایجاد کنند. 






تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن