تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799563622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه فوتبال آذربایجان به مدرسه مموریال تبریز منتقل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


موزه فوتبال آذربایجان به مدرسه مموریال تبریز منتقل می شود استان‌ها > آذربایجان شرقی - سخنگوی شورای شهر تبریز از تصویب طرح انتقال موزه فوتبال تبریز به مدرسه مموریال در کمیسیون ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شورای شهر خبر داد.


به گزارش روابط خبر آنلاین از تبریز، سعید حاجی زاده در آیین افتتاح خانه پیشکسوتان فوتبال تبریز، گفت: در موزه فوتبال اسناد و مدارکی در خصوص تاریخ و گذشته به معرض دید علاقمندان گذاشته شده است اما تاریخ زنده ما پیشکسوتان هستند و افتتاح این مجموعه بهترین ابتکار و اقدام برای تقدیر از این بزرگان بود که توسط شهرداری منطقه انجام شد.
حاجی زاده، مزیت و حسن احداث این خانه را استفاده از تجربه این بزرگان در زمان حاضر دانست و گفت: متاسفانه امروز پیشکسوتان در حاشیه مانده اند و در باشگاههای ورزشی از تجربه ایشان استفاده نمی شود.
این عضو شورای کلانشهر تبریز در ادامه همچنین یادآور شد: کتاب تاریخ فوتبال تبریز نتیجه تلاشهای چندین ساله آقای ایوب نیکنام لاله در مرحله نهایی است و به زودي منتشر خواهد شد.
در ادامه این مراسم، اسماعیل چمنی، نائب رئیس شورای شهر تبریز، با بیان اینکه در گذشته همواره غیرت و تعصب ورزشکاران آذربایجان زبانزد خاص و عام بوده است گفت: متاسفانه امروز پشتکار و خصوصیات پهلوانی چهره های دهه های 40 و 60 در بین جوانان کم رنگ تر شده و ورزش نیز مثل خیلی از مسائل به سمت اقتصادی شدن می رود.
چمنی افزود: متاسفانه شهر ما به سمت تیرگی رفته و نشاط و شادی کم می شود، مسئولان باید به فکر اصلاح این وضعیت باشند زیرا وظیفه ما حفظ احترام و شان این بزرگان است.
حبیب شیری آذر، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این مراسم گفت: وظیفه شهرداری تنظیف و خیابان و آسفالت ریزی و جدولگذاری نیست، شهرداری وظیفه توسعه شهر به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را نیز برعهده دارد.
وی افزود: شهر از زیرگذر و رو گذر تشکیل نمی شود، شهر هویت یافته از مسائل فرهنگی، اجتماعی، انسانی و همین موزه هاست.
این عضو شورای کلانشهر تبریز تاکید کرد: حفظ میراث پدران ما امروز بر ما واجب است و اگر نتوانیم در ثبت و نگهداری این گذشته پرافتخار و توسعه شرایط و داشته های امروز درست عمل کنیم، مقابل تاریخ و آیندگان مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
اکرم حضرتی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای کلانشهر تبریز، در مراسم افتتاح «خانه پیشکسوتان فوتبال تبریز» با تاکید بر اهمیت ورزش در جامعه بر ضرورت حفظ احترام و حرمت ورزشکاران و ورزش دوستان اشاره کرد و گفت: ورزشکاران آذربایجان همواره در عرصه های جهانی پیشرو بوده و هستند.
وی با اشاره به تاریخ غنی ورزش فوتبال در آذربایجان گفت: امروز در کنار حفظ این آثار و اسناد باید تلاش کنیم با استفاده از تجربیات و مشاوره کسانی که در این عرصه موی سفید کرده و جان گذاشته اند فوتبال حرفه ای را در میان جوانان و نوجوانان ترویج کنیم.
این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اهمیت موزه فوتبال در حفظ تاریخ و ریشه پرقدرت ورزش فوتبال آذربایجان در ایران و جایگاه این تاریخ در دنیا گفت: شورای شهر به ضرورت این مساله واقف است و تلاش می کنیم با تامین اعتبار لازم و تملک محل مناسب با حمایت ورزشکاران و پیشکسوتان عزیز موزه فوتبال را توسعه دهیم.
تقدیر از ابتکار شهرداری منطقه 6 در راه اندازی خانه پیشکسوتان فوتبال 
در ادامه این مراسم، رئیس اسبق هیئت فوتبال آذربایجان شرقی و موسس اولین مدرسه فوتبال خاورمیانه در تبریز، از ابتکار شهرداری منطقه 6 در راه اندازی موزه فوتبال قدردانی کرد.
دکتر علی اصغر کوشافر، گفت: فوتبال تبریز همواره استعدادهای بزرگی را پرورش داده است، با 320 تیم در محلات بازی کردیم و بارها بازیکنان پر قدرتی به تیم ملی فرستادیم.
وی تاکید کرد: اگر به این استعدادهای والای آذربایجان توجه شود، فوتبال این منطقه می تواند در آینده نقشی بسیار تاثیرگذارتر در ورزش کشور داشته باشد.
دکتر سعید نکو خصلت، رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز نیز با ابراز خرسندی از افتتاح این مجموعه آنرا رویکرد خلاقانه و ارزشمندی دانست که می تواند در ارتقای فوتبال آذربایجان موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه اشیای این موزه نشان می دهد ورزش فوتبال در تبریز از کجا آمده و چه مسیری را طی کرده تا به اینجا رسیده افزود: با راه اندازی این موزه و خانه پیشکسوتان 90 درصد راه برای توسعه این ورزش در آذربایجان طی شده است، با بازدید این موزه امیدهای بسیاری در من ایجاد شد، که با همت اساتید و دانشجویان و ورزشکاران مستعد میتوانیم این 10 درصد باقیمانده را نیز طی کنیم
نکو خصلت، تاکید کرد: زمانی که اقتصاد و امکانات مناسبی برای فوتبال وجود نداشت، عشق بود که ما را در این عرصه حفظ می کرد، امروز فضایی مهیا شده که با کمی همت می توانیم فرهنگ و شکوفایی اقتصادی را به این زمینه دعوت کنیم، ورزشگاه یادگار امام (ره)، تختی و... فرصت خوبی برای ماست، بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مثل ما ورزشگاه هایی در مرکز شهر دارند که با تمهیدات ویژه ای می توان بهترین استفاده را از این امکانات برد.
رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز تصریح کرد: در گذشته فوتبال را پیشکسوتان راه اندازی کردند، امروز هم ما با کوتاهی خود باز دست به دامن ایشان شده ایم تا با استفاده از تجربیات و علم راه گشایشان به دوره طلایی فوتبال بازگردیم.



شنبه 19 اردیبهشت 1394 - 13:36:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن