تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819158672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستین جشنواره خیران کتابخانه سازمازندران برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نخستین جشنواره خیران کتابخانه سازمازندران برگزارشد
نخستین جشنواره خیران کتابخانه ساز مازندران روز پنج شنبه با حضور 500 خیر ونیک اندیش مازندران در بابلسر برگزارشد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران در نخستین جشنواره خیران کتابخانه ساز مازندران؛ گفت: تامین کتاب‌های عمومی و تخصصی کتابخانه های عمومی استان در موضوعات مختلف به بیش از 36 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و نیاز به مشارکت جدی خیرین دارد.
عبدالسین باقری اظهار داشت: ایجاد یک فضای همدلی و همکاری بین خیرین استان و ترغیب آنان به کتابخانه سازی به عنوان یک امر فرهنگی مقدس در راستای ارتقای شاخص های کتابخانه ای و کتابخوانی از اهداف این جشنواره است.
وی افزود: وقف و اهدا ساختمان، وقف و اهدا زمین، مشارکت در احداث کتابخانه های عمومی، اهدای کتاب، اهدای تجهیزات، اهدای وجوه نقد و همکاری در برنامه های فرهنگی و مطالعاتی از موارد مشارکت خیرین در سال های 83 تا کنون بوده که امیدواریم پس از برگزاری این جشنواره با سرعت و کیفیت بیشتر و بالاتری ادامه یابد.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه هم اکنون 61 کتابخانه عمومی شهری و 10 کتابخانه عمومی روستایی در مازندران فعالیت می‌کند، گفت: طبق افق 1404 باید تعداد کتابخانه های عمومی استان به 231 باب برسد که جز با مشارکت خیرین نمی توان به تحقق آن امیدوار بود.
وی افزود: جهت احداث 58 کتابخانه عمومی شهری و 173 کتابخانه عمومی روستایی نیاز به اعتباری بالغ بر 59 میلیارد و 897 میلیون تومان است و هم اکنون نیز 51 پروژه کتابخانه سازی در دست اقدام می باشد که اغلب با کمبود اعتبار مواجه است و به کندی پیش می رود.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی با اشاره به کمبود منابع در کتابخانه های عمومی استان طبق استانداردها و افق 1404، اظهار داشت: تامین کتاب‌های عمومی و تخصصی کتابخانه های عمومی استان در موضوعات مختلف به بیش از 36 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مشارکت پررنگ خیرین را در این بخش می طلبد.
وی همچنین از هزینه های فراوان تامین تجهیزات کتابخانه ای و تعمیرات کتابخانه های عمومی خبر داد و هزینه پیش بینی شده در این بخش برای رسیدن به استانداردها را 96 میلیارد ریال برآورد کرد.
باقری در ادامه از تمامی صاحبنظران و اساتید حوزوی و دانشگاهی نیز دعوت کرد تا به عنوان خیرین فرهنگی، کتابخانه های عمومی را از هدایت‌های فکری و معنوی خود بهره مند سازند تا در کنار ارتقاء شاخص‌های مادی کتابخانه ای، شاهد رشد فرهنگی و مطالعاتی آن نیز باشیم.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی در پایان ابراز امیدواری نمود جشنواره خیرین کتابخانه ساز طلیعه روشنی از آینده فرهنگی استان را ترسیم کند.





تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن