تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803016068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروهای ارزان قیمت جاده مخصوص


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازار خودرو؛
خودروهای ارزان قیمت جاده مخصوص
شاید سر دو راهی انتخاب باشید،شاید هم انتخاب کرده اید 2 میلیون و یا حتی کمی کمتر پول دارید و می خواهید یک انتخاب خوب داشته باشید حتی حاضرید کمی بیشتر بپردازید.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، در این گزارش قصد داریم تا دو خودرو از جاده مخصوص و از دو خودروساز بزرگ کشور را زیر نمودار مقایسه قرار دهیم.دو خودوریی که البته طرفداران زیادی داشته و حرف های زیادی هم برای گفتن دارند.

در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که این دو خودرو در یک کلاس نبوده و تنها در یک رنج قیمتی قرار دارند خودرهای سمند از ایران خودرو و تیبا از سایپا،که البته در این میان سمند در کلاسی بزرگتر از تیبا قرار دارد و سمند در حدود  26میلیون تومان قیمت داشته و تیبا نیز در حدود 24 میلیون تومان قیمت دارد.

به سراغ پیشرانه دو خودرو می رویم موتور سمند 1761سی سی حجم داشته و 100اسب بخار قدرت تولید می کند و در سوی دیگر موتور تیبا 1500سی سی حجم داشته و 87اسب بخار قدرت تولید می کند اما این به معنی ضعف تیبا نیست چراکه این موتور پاسخ گوی وزن 1000کیلویی این خودرو بوده و درشتاب گیری از سمند 1215کیلوگرمی پیشی می گیرد.  


خودروهای ارزان قیمت جاده مخصوص

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که تا قبل از این در سایت سایپا و در کاتالوگ های این شرکت قدرت تیبا 80 اسب بخار اعلام شده بوداما در حال حاضر قدرت آن 87 اسب بخار ذکر شده است.

در سوی دیگر سمند یک خودروی بزرگ سایز و مناسب برای خانواده های پر جمعیت است اولین خودروی ملی کشور بوده و سالهاست که در چرخه تولید قرار دارد و مدل های مختلفی از این خودرو نیز به بازار عرضه شده اند که البته قیمت های بالا تری دارند.

تیبا نیز نمونه ی هاچ بک دارد که روانه بازار شده و حدود 27میلیون تومان قیمت دارد. در این گزارش ارزان ترین مدل سمند یعنی تیپ  SEرا در مقابل تیبای صندوق دار قرار داده ایم. سمندی  که از نظر امکانات در سطحی پایین تر از برادرانش قرار دارد.

سمند خودرویی است که از نظر کیفیت در سطحی متوسط قرار داشته و در طی این سال ها کیفیت آن بالاتر نرفته است..

البته این نکته را نباید فراموش کرد که مردم از این خودرو رضایت بیشتری نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو دارند.

سایز سایز این خودرو برای خانواده های مناسب تر است و مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی 8.6لیتر در 100کیلومتر ذکر شده است که البته در شرایط عادی کمتر با این اعداد مواجه می شویم چراکه  مصرف سوخت این خودرو بالاتر از این اعداد است.

سمند در شتاب گیری چالاک نیست اما رسیدن به سرعت های بالا را به خوبی بلد است و این در حالیست که عبور از پیچ های تند نیز برای این خودرو ساده به نظر می رسد چراکه هندلینگ خوبی دارد.

از سوی دیگر نمی توان سمند را خودرویی کم استهلاک دانست به خصوص اینکه جلو بندی خودرو زود به زود دچار آسیب می شود و موتوری که در سمند مورد استفاده قر ار می گیرد همان موتور پژو405است،موتوری که کم هزینه نبوده و صاحبانش را می آزارد.  

  خودروهای ارزان قیمت جاده مخصوص

در سوی دیگر تیبا شباهت های فراوانی با خودروهای کره ای دارد از اینرو از استهلاک کمتری نسبت به سمند برخودار است،تیبا خودرویی کوچکتر از سمند است و شاید قابل قیاس نباشد چرا که تنها17سانتی متر طول بیشتری از پراید داشته و 3سانتی متر نیز پهن از پراید است از اینرو نمی توان فضای زیادی از آن طلب کرد.تیبا مصرف سوخت پایینی دارد به طوری که در سیکل ترکیبی 6.9لیتر در 100کیلومتر بنزین می سوزاند اما این نکته را نباید فراموش کرد که تیبا در تصادفات کوچک نیز ظریف عمل می کند.

حرف آخر

خودروهای تولید شده توسط خودروسازان داخلی از کیفیت مناسبی برخودار نیستند از اینرو شما باید مشتری خوش شانسی باشید تا به واسته این اقبال خوب یک خودروی با کیفیت تر نصیبتان شود خودرویی که کمتر شما را بیازارد.اما صد در صد از ایرادات در امان نخواهید بود.

در انتها نیز اگر خوش شانس بودید و خودروی شما با مشکل خاصی و حادی همراه نبود و دنبال خودرویی بزرگتر با ایمنی بالاتر هستید و خانواده ای پر جمعیت دارید سمند انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

اما اگر خانواده پر جمعیتی ندارید و مصرف سوخت نیز  برای شما مهم است می توانید تیبا را انتخاب کنید.

قابل ذکر است؛سمند در تصادفات از خود پایداری بهتری نسبت به تیبا نشان می دهد و به اصطلاح بازاری ها قرص و محکم تر از تیباست.در سوی دیگر تیبا کم مصرف و کم استهلاک تراست.هر دو خودرو نیز در بازار خریدو فروش با مشکل خاصی مواجه نیستند هر چند که در مقابل دیگر برادرانشان با اقبال کمتری همراه هستند. /باشگاه/110



۱۶/۰۲/۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن