تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمر متوسط جاده هاي کشور 5 سال است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۵۵ب.ظ)
رييس مرکز تحقيقات وزارت راه و شهرسازي: عمر متوسط جاده هاي کشور 5 سال است موج - رييس مرکز تحقيقات وزارت راه و شهرسازي گفت: عمر متوسط جاده هاي کشور عمدتا به دليل استفاده از مصالح نامرغوب پنج سال بوده در حالي که اين ميزان در کشورهاي توسعه يافته 15سال است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد شکرچي زاده در دهمين کنگره بين المللي مهندسي عمران در دانشگاه تبريز با اشاره به اينکه جاده هاي کشور وضعيت مناسبي ندارند، اظهار کرد: در اجراي پروژه هاي عمراني و ساختماني کشورمان به موضوع مهم صنعتي سازي به عنوان توسعه پايدار توجه چنداني نمي شود.
وي با بيان اينکه استفاده از مصالح نامرغوب در جاده ها باعث کاهش کيفيت و عمر آسفالت جاده مي شود، افزود: بايد در خصوص جاده نظارت هاي بيشتري به مصالح و کيفيت آسفالت شود.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه ايران يکي از کشورهاي زلزله خيز دنياست، گفت: در چهل سال اخير 30 درصد زلزله هايي که بالاي 10 هزارنفر تلفات داشته اند در کشور ما اتفاق افتاده است.
شکرچي زاده افزود: اين آمار نشان مي دهد که بايد بيش از پيش به مقاوم سازي ساخت و سازها توجه کنيم چرا که مي توان با انجام مطالعات و افزايش نظارت بر ساخت و سازها اين تهديدات و خسارت هاي زلزله را به حداقل رساند.
وي به راه اندازي دفتر منطقه اي مطالعات راه و شهر سازي وزارت مسکن و شهرسازي در آذربايجان شرقي اشاره کرد و گفت: با راه اندازي اين مرکز به راحتي مي توان ارتباط علمي با دانشگاه هاي استان در اجراي پروژه هاي عمراني و ساختماني را گسترش داد و اجراي پروژه ها را مديريت کرد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين گردهمايي از نيروي انساني به عنوان بزرگ ترين سرمايه هر جامعه ياد کرد و نقش مهندسان عمران در تحولات سياسي و پيشرفت هاي عمراني کشور را برجسته خواند.
محمد صادق پورمهدي اضافه کرد: دانشکده هاي عمران و فني دانشگاه ها از جمله دانشکده فني دانشگاه تبريز هم در قبل و هم بعد از انقلاب نقش پررنگي در تحولات سياسي کشور داشته و در دوران دفاع مقدس خدمات ماندگاري را ارايه کردند.
وي افزود: ما امروز در جاي جاي کشور آثار و خدمات مهندسان عمران کشور را مشاهده مي کنيم و به توان علمي و فني آنان مي باليم.
پورمهدي ضرورت پيوند دانشگاه با بدنه اجرايي کشور را مورد تاکيد قرار داد و گفت: يکي از اولويت هاي ما در دولت تدبير و اميد تقويت ارتباطات با مراکز علمي و دانشگاه و استفاده از تجارب و دانش اساتيد در پيشبرد برنامه هاي توسعه و اجراي پروژه هاي عمراني است.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي افزود: ما در برنامه هاي سازندگي استان شعار خود را سرعت، دقت و کيفيت قرار داديم و دراين ارتباط از همه ظرفيت هاي فني و دانشگاهي استان استفاده مي کنيم به گونه اي که هم اکنون بسياري از اساتيد صاحب نام دانشگاه هاي استان در بسياري از شوراهاي ستادي از جمله شوراي فني استان حضور فعال دارند.
پورمهدي گفت: به رغم اينکه در گذشته پروژه هاي نسبتا خوبي در استان اجرا شده اما برخي از آن ها با وجود مزيت هاي اجتماعي از کاستي و ضعف هاي بعضا فاحش برخوردارند که متاسفانه امروز علاوه بر نارضايتي مردم، هزينه هاي مضاعفي را به دولت تحميل کرده است.
وي افزود: ما به عنوان مهندسان عمران زماني مي توانيم به شغلمان بباليم که بالندگي و کيفيت کارمان را در عمل به مردم نشان دهيم و هيچ پروژه ا ي را بدون رعايت همه لوازم فني و استاندارد هاي بين المللي اجرا نکنيم.
توصيه و تاکيد بر رعايت نکات ايمني ساختمان از ديگر محورهاي سخنراني معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي بود که به گفته وي جاي خالي آن در بسياري از پروژه ها و ساخت و سازهاي عمراني ديده مي شود و تاکنون موجب خسارت هاي فراوان جاني و مالي شده است.
وي از مهندسان و عوامل اجرايي خواست در ساخت سازها و اجراي پروژه هاي عمراني اين مهم را مورد توجه قرار دهند.
دهمين کنگره بين المللي مهندسي عمران به همت اداره کل راه و شهرسازي و با همکاري استانداري آذربايجان شرقي و دانشگاه تبريز به مدت دو روز ديگر در محل اين دانشگاه برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن