تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816353053




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري سازمان جنگل ها و فائو براي حفاظت از جنگل هاي بلوط


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۸ب.ظ)
همکاري سازمان جنگل ها و فائو براي حفاظت از جنگل هاي بلوط موج - تفاهم نامه همکاري مشترک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور با سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد – فائو به منظور حفاظت از جنگل هاي بلوط و شمشاد و جلوگيري از توسعه پديده خشکيدگي به امضاء معاون وزير جهاد کشاورزي و نماينده فائو در ايران رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج،خداکرم جلالي در مراسم امضاي تفاهم نامه با اشاره به اينکه پديده خشکيدگي جنگل هاي بلوط از سال 88 آغاز و تا سال 92 به سرعت گسترش پيدا کرد، افزود: 10 تا 15 درصد از جنگل هاي بلوط بر اثر خشکيدگي از بين رفته است.
وي اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون اقدامات وسيعي براي مقابله با پديده خشکيدگي انجام شده است که با همکاري هاي انجام شده موفق شديم اين پديده را مديريت کنيم.
در ادامه معاون وزير جهاد کشاورزي با اشاره به مواجه بودن 10 کشور با پديده خشکيدگي گفت: با امضاي اين تفاهم نامه قرار است کارشناسان فني فائو تجارب مقابله با اين پديده را در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار دهند.
جلالي به بازديد دو گروه از متخصصان فائو از جنگل هاي بلوط اشاره نمود و افزود: در پي اين بازديد و مذاکرات انجام شده وزير جهاد کشاورزي با مديرکل سازمان فائو، قرار شد تفاهم نامه اي با همکاري طرفين براي مقابله با پديده خشکيدگي جنگل هاي بلوط و شمشاد تنظيم شود.
وي در ادامه با اشاره به تخصيص اعتبار 360 هزار دلاري عنوان کرد: در اين تفاهم نامه راهکارهاي فني و علمي حفاظت از جنگل هاي زاگرس و شمال در مدت 18 ماه با همکاري کارشناسان سازمان فائو اجرايي مي شود.
وي ادامه داد: استقرار سيستم ملي پايش جنگل، تدوين برنامه ملي براي کنترل خشکيدگي بلوط و آتشک شمشاد و تدوين راهبرد اطلاع رساني براي عموم مردم در مقابله با اين پديده ها ازمهمترين اقداماتي است که در چارچوب تفاهم نامه مشترک ايران و فائو اجرا مي شود.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور اضافه کرد: اصلاح روش هاي حفاظت و بهره برداري از عرصه هاي جنگلي کشور به ويژه جنگل ها زاگرس، اصلاح قوانين مربوط به مديريت پايدار جنگل و تأکيد بر مشارکت مردم و سازمان هاي ذيربط از محورهاي مهم تفاهم نامه مشترک ايران و فائو مي باشد.
مهندس جلالي يادآور شد: چهار نفر از کارشناسان فائو در سه هفته اخير از جنگل هاي زاگرس و شمال کشور بازديد کردند تا راهکارهاي مقابله با پديده خشکيدگي جنگل هاي بلوط و بيماري آتشک شمشاد را اجرا کنند.
در ادامه اين مراسم ناکوزي نماينده سازمان فائو با اظهار خرسندي از همکاري مشترک با جمهوري اسلامي ايران براي حفاظت از عرصه هاي جنگلي افزود: فائو آمادگي دارد در کنار وزارت جهاد کشاورزي کمک هاي فني و علمي را در اختيار کارشناسان قرار دهد.
وي اظهار داشت: معاونت جنگل فائو نيز بر اجراي مقابله با چالش بزرگ خشکيدگي جنگل هاي بلوط و شمشاد در اراضي جنگلي ايران تأکيد دارد.
نماينده سازمان خواروبار و کشاورزي ملل متحد – فائو ابراز اميدواري کرد بااجراي برنامه هاي فني و علمي مشترک پديده نگران کننده خشکيدگي جنگل هاي بلوط و آتشک شمشاد در جنگل هاي شمال کشور رفع خواهد شد.
همکاري با فائو در احياء درياچه اروميه
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور در ادامه اين نشست از همکاري فائو در احياء درياچه اروميه خبر داد.
خداکرم جلالي با بيان فعاليت هاي انجام شده در حوزه درياچه اروميه عنوان کرد: اقدامات انجام شده در طيف وسيع و گسترده مورد تأييد تيم فائو قرار گرفته است.
وي افزود: در پيشبرد اين مرحله منابع جداگانه تخصيص داده شده که اين يک گفتمان مقدماتي جهت بررسي وتدوين اين برنامه براي پيشرفت اين کار عنوان کرد.
وي عنوان کرد: نظرات و برنامه هاي مناسب در اين زمينه تنظيم و پس از تأييد دفتر امور بين الملل و سازمان هاي تخصصي وزارت جهاد کشاورزي با مشارکت بخش هاي معاونت آبخيزداري و جنگل همکاري هاي لازم را با فائو خواهند داشت.
معاون وزير جهاد کشاورزي در ادامه باعنوان نمودن طرح انتقال آب درياچه خزر را راهکاري مناسبي براي حل معضل ندانست و به هزينه سنگين اين برنامه اشاره نمود.
جلالي با تأکيد بر همکاري هاي بين المللي با فائو وضعيت درياچه اروميه را بحراني دانست و افزود: بايد از مجموعه تجارب جهاني براي مديريت اين پديده استفاده کنيم.
وي در پايان از تلاش هاي نماينده فائو، مديران و کارشناسان دخيل در اجراي اين تفاهم نامه تشکر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن