تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805111134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافقنامه همکاری ایران و فائو برای مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
توافقنامه همکاری ایران و فائو برای مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط
توافقنامه همکاری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به منظور حفاظت از جنگل‌های بلوط و جلوگیری از توسعه پدیده خشکیدگی امضا شد.

توافقنامه همکاری ایران و فائو برای مقابله با خشکیدگی جنگل‌های بلوط
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ خداکرام جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در مراسم امضای توافقنامه با اشاره به اینکه پدیده خشکیدگی جنگل های بلوط از سال 88 اغاز شد و تا سال 92 به سرعت گسترش پیدا کرد، گفت: حدود یک میلیون و 130 هزار هکتار از جنگل های بلوط در غرب کشور بر اثر خشکیدگی از بین رفته است.


وی افزود: 10 تا 15 درصد جنگل های بلوط دچار خشکیدگی شده است.


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت:‌ از سال گذشته تاکنون اقدامات گسترده ای برای مقابله با پدیده خشکیدگی انجام شده است و موفق شدیم این پدیده را مدیریت کنیم.


جلالی افزود: براساس گزارش های موجود 10 کشور با پدیده خشکیدگی مواجه بودند و تجربه مقابله با این پدیده را دارند و قرار است کارشناسان فنی فائو این تجارب را در اختیار جمهوری اسلامی ایران بگذارند.


وی گفت: تاکنون دو گروه از متخصصان فائو از جنگل های بلوط ناحیه زاگرس بازدید کردند که در پی آن و مذاکرات وزیر جهاد کشاورزی با مدیر کل سازمان فائو  قرار شد توافقنامه ای برای همکاری دو طرف و مقابله با پدیده خشکیدگی ایجاد شود.


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: چهار نفر از کارشناسان فائو 20 روز پیش از جنگل های زاگرس و جنگل های شمال کشور بازدید کردند تا راهکارهای مقابله با پدیده خشکیدگی جنگل های بلوط و بیماری آتشک شمشاد را در جنگل های شمال کشور اجرا کنند.


جلالی گفت: براساس این توافقنامه قرار است با اختصاص 360 هزار دلار اعتبار راهکارهای فنی و علمی حفاظت از جنگل های زاگرس و شمال در مدت یکسال و نیم با همکاری کارشناسان سازمان فائو اجرا شود.


وی افزود: استقرار سیستم پایش مدام عرصه های جنگلی، تدوین برنامه ملی برای کنترل پدیده خشکیدگی بلوط و آتشک شمشاد و تدوین راهبرد اطلاع رسانی مقابله با این پدیده‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که در چارچوب توافقنامه مشترک ایران و فائو اجرا می‌شود.


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: اصلاح روش های حفاظت و بهره برداری از عرصه های جنگلی کشور به ویژه جنگل های زاگرس، اصلاح قوانین مربوط به مدیریت پایدار جنگل و تاکید بر مشارکت مردم و سازمان های ذیربط از محورهای مهم توافقنامه مشترک ایران و فائو است.


ناکوزی نماینده سازمان (فائو) نیز در این مراسم با اظهار خرسندی از همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت از عرصه های جنگلی افزود: فائو آمادگی دارد در کنار وزارت جهاد کشاورزی کمک های فنی و علمی را در اختیار کارشناسان قرار دهد.


وی گفت: معاونت جنگل فائو نیز بر اجرای طرح مقابله با چالش بزرگ خشکیدگی جنگل های بلوط و شمشاد در اراضی جنگلی ایران تاکید دارد.


نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد "فائو" ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه های فنی و علمی مشترک پدیده نگران کننده خشکیدگی جنگل های بلوط و آتشک شمشاد در جنگل های شمال کشور رفع شود.


توافقنامه همكاري مشترك سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري با سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) به منظور حفاظت از جنگل هاي بلوط و جلوگيري از توسعه پديده خشكيدگي امضا شد.


خداكرام جلالي رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري در مراسم امضاي توافقنامه با اشاره به اينكه پديده خشكيدگي جنگل هاي بلوط از سال 88 اغاز شد و تا سال 92 به سرعت گسترش پيدا كرد ، گفت: حدود يك ميليون و 130 هزار هكتار از جنگل هاي بلوط در غرب كشور بر اثر خشكيدگي از بين رفته است.


وي افزود : 10 تا 15درصد جنگل هاي بلوط دچار خشكيدگي شده است.


رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري گفت:‌ از سال گذشته تاكنون اقدامات گسترده اي براي مقابله با پديده خشكيدگي انجام شده است و موفق شديم اين پديده را مديريت كنيم.


جلالي افزود: براساس گزارش هاي موجود 10 كشور با پديده خشكيدگي مواجه بودند و تجربه مقابله با اين پديده را دارند و قرار است كارشناسان فني فائو اين تجارب را در اختيار جمهوري اسلامي ايران بگذارند.


وي گفت: تاكنون دو گروه از متخصصان فائو از جنگل هاي بلوط ناحيه زاگرس بازديد كردند كه در پي آن و مذاكرات وزير جهاد كشاورزي با مدير كل سازمان فائو  قرار شد توافقنامه اي براي همكاري دو طرف و مقابله با پديده خشكيدگي ايجاد شود.


رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري افزود: چهار نفر از كارشناسان فائو 20 روز پيش از جنگل هاي زاگرس و جنگل هاي شمال كشور بازديد كردند تا راهكارهاي مقابله با پديده خشكيدگي جنگل هاي بلوط و بيماري آتشك شمشاد را در جنگل هاي شمال كشور اجرا كنند.


جلالي گفت: براساس اين توافقنامه قرار است با اختصاص 360 هزار دلار اعتبار راهكارهاي فني و علمي حفاظت از جنگل هاي زاگرس و شمال در مدت يكسال و نيم با همكاري کارشناسان سازمان فائو اجرا شود.


وي افزود: استقرار سيستم پايش مدام عرصه هاي جنگلي ، تدوين برنامه ملي براي کنترل پديده خشكيدگي بلوط و آتشك شمشاد و تدوين راهبرد اطلاع رساني مقابله با اين پديده ها از مهمترين اقداماتي است كه در چارچوب توافقنامه مشترك ايران و فائو اجرا مي شود.


رئيس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيزداري گفت: اصلاح روش هاي حفاظت و بهره برداري از عرصه هاي جنگلي کشور به ويژه جنگل هاي زاگرس ، اصلاح قوانين مربوط به مديريت پايدار جنگل و تاكيد بر مشاركت مردم و سازمان هاي ذيربط از محورهاي مهم توافقنامه مشترك ايران و فائو است.


ناكوزي نماينده سازمان (فائو) نيز در اين مراسم با اظهار خرسندي از همكاري مشترك با جمهوري اسلامي ايران براي حفاظت از عرصه هاي جنگلي افزود: فائو آمادگي دارد در كنار وزارت جهاد كشاورزي کمك هاي فني و علمي را در اختيار كارشناسان قرار دهد.


وي گفت: معاونت جنگل فائو نيز بر اجراي طرح مقابله با چالش بزرگ خشكيدگي جنگل هاي بلوط و شمشاد در اراضي جنگلي ايران تاكيد دارد.


نماينده سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد "فائو" ابراز اميدواري کرد: با اجراي برنامه هاي فني و علمي مشترك پديده نگران كننده خشكيدگي جنگل هاي بلوط و آتشك شمشاد در جنگل هاي شمال كشور رفع شود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

فائو خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از کاهش جبران ناپذیر منابع آب زیرزمینی شد
"کشاورزی ارگانیک" مؤثر در اقتصاد پایدار/ دو برابر شدن جایزه صادراتی محصولات ارگانیک
"اقتصاد کشاورزي" در مسير "توسعه" پايدار علمي و فناوري
توليد غلات جهان در سال 2013 افزايش مي‌يابد




۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن