تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820492000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اراده دولت کاهش تفاوت های نگران کننده آموزش وپرورش باسایردستگاه ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون وزیرو رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش: اراده دولت کاهش تفاوت های نگران کننده آموزش وپرورش باسایردستگاه ها است خبرگزاری پانا:معاون وزیرو رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از معلمان نمونه گفت:اراده دولت کاهش تفاوت های نگران کننده آموزش وپرورش باسایردستگاه ها است.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ساعت 23:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگارپانا، علی باقرزاده معاون وزیرو رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش وپرورش درآئین تجلیل ازمعلمان نمونه استان البرزضمن گرامیداشت یادوخاطره معلم شهیداستادمطهری و شهیدان رجایی و باهنروعرض تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهارداشت: برای بنده جای افتخار است که در جمع صمیمی فرهنگیان حضور پیدا کنیم و کلام وزیر را ابلاغ کنم و مفتخرم که سهم کوچکی در مراسم تجلیل و تقدیر معلمان را بنده پیدا کردم. وی افزود:از بزرگی معلم همین بس که نیاز به معلم یک امر فطری و ذاتی است ؛ خدا انسان را به گونه ای خلق کرده که همواره نیاز به معلم دارد و با خلق حضرت آدم نیز خداوند خود معلمی همه موجودات را عهده دار شد. باقرزاده گفت:عظمت و بزرگی معلم به عظمت الهی وصل است؛ یکی از جلوه های معلمی این است که نقل است وقتی خداوند آدم را آفرید اولین معترضین فرشتگان بودند که این آدم و زمین فساد می کند خداوند همه اسماء خود را به انسان آموخت و فرشتگان وقتی به آنها امرشد به آدم سجده شود آنها از خدا سوال کردند و اولین کرسی آزاد اندیشی را خداوند ایجاد کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد:انسان بالفطره یاد گیرنده خلق شده و ظرفیت بزرگی از یادگیری در انسان وجود دارد یادگیری انسان اکتسابی است و ذاتی نیست و شرافت علم و دانایی زمانی دیده می شود که وقتی آدم پاسخ خداوند متعال را داد؛ خداوندبه فرشتگان دستوردادکه سجده کنید و شرافت آدم در اینجا بالا رفت .
وی گفت:رحمانیت خداوند در قالب بذل نعمت مطرح می شود ؛خداوند در قرآن می فرماید"الرحمن؛علم القرآن؛خلق الانسان ؛علمه البیان" پیامی که خداوند به انسان داد موهبت بیان کردن و حرف زدن است که برای نشان دادن واستفاده ازظرفیت های علمی ؛ زندگی اجتماعی؛ ابراز محبت و...استفاده می شود. باقرزاده گفت:وقتی نگاه می کنیم تنها امتیاز ارزان و فراگیری که در دل این موهبت برای معلم داده می شود همین نطق است؛ در اهمیت قلم یعنی یاد دادن همه چیزهایی که انسان نمی دانست؛حضرت امام باقر(ع) می فرماید:اگر انسان توانست آنچه را که نمی دانست بیاموزد؛ به واسطه کتابت و نوشتن بود.
وی افزود:رمزگزاری اندیشه های متعالی و کتابت از جمله عواملی است که خداوند معلم را در آسمان ها تعالی عظیم داد و بی دلیل نیست که حرمت  قلم معلم به خون شهیدان می چربد و این حرف را برای هیچ موجود دیگری نقل نکرده اند و پیوند عجیبی بین انسان و معلم وجود دارد ؛ تمدنی نیست که بدون معلم اوج گرفته باشد .
معاون وزیرآموزش وپرورش گفت:در 300سال گذشته در دنیا هیچ کشوری مسیر پیشرفت را بدون تربیت معلم و آموزش و پرورش طی نکرده است و برندگان جایزه نوبل معتقدنداگرکشوری به پیشرفت و رونق اقتصادی دست یابد باید آموزش و پرورش را رونق دهد ؛ امنیت بدون آموزش و پرورش محقق نمی شود از نظر اقتصادی پرسودترین صنعت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است و هر که این مسیر را طی کرد به موفقیت رسیده است. وی گفت: بعد از انقلاب پیشرفت های زیادی انجام شد و باید اذعان کنیم که آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که قلمرو خدمت رسانی اش در سراسر کشورگسترده شده و محصول آن موفقیت های علمی در المپیاد های علمی است که ما جایگاه پنجم دنیا را داریم و این نشانگر اثربخشی آموزش و پرورش است در دنیا دوم و در جهان اسلام اول هستیم ؛اگر ایران در تولید علم پیشرفت کرده و ریشه ای در مدارس و کلاس هاست اصل نهال علمی کشور در آموزش و پرورش  پرورش داده می شود .
باقرزاده ادامه داد:درحال حاضر آموزش و پرورش نیاز به احساس مسئولیت مضاعف دارد شغل معلمی بالاترین جایگاه اجتماعی را در سایر مشاغل دارد دولت تدبیر و امید بر این باور است که برای اجرای برنامه هایش باید فاصله ها را کم کند و آموزش و پرورش ارتقا یابد.
وی گفت:آموزش و پرورش تلاش کرده از همه فرصت ها استفاده کند تا این فاصله ها را کم کند و تفاوت های نگران کننده آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها کاسته شود؛دولت و وزیر آموزش و پرورش با اعتقاد تمام به تکریم معلم به صورت عام و منزلت و معیشت معلم را به صورت خاص پیگیری می کنند .
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن