تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804006701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از مهمترين برنامه هاي دفتر مشاوران جوان، احياي خانه جوان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۳ب.ظ)
مشاور استاندار در امور جوانان: از مهمترين برنامه هاي دفتر مشاوران جوان، احياي خانه جوان است موج - مشاور استاندار در امور جوانان گفت: خاستگاه دولت، فعالان سياسي و کنشگران اجتماعي و سازمان هاي مردم نهاد از سال هاي اصلاحات تا به امروز يکي است لذا همه نسبت به شرايط موجود اجتماعي دردي مشترک داريم از همين رو آسيب هاي اين حوزه را همه به خوبي مي شناسيم و به نقدها و کاستي ها واقفيم.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ روح ا.. باقرآبادي در ديدار با جمعي از فعالان سمن ها افزود: به جهت نو بودن مسئله فعاليت هاي مدني و سازمان هاي مردم نهاد در دوران اصلاحات و عدم نهادينه کردن اين تفکر و روش در همان زمان هم که بهار فعاليت هاي مدني بود از سوي دستگاه هاي اجرايي و حتي خود سازمان هاي مردم نهاد توقعات و اعمال تا حدودي شعاري بود نه عملگرايانه.
وي با بيان اينکه اين نگرش در دولت هاي بعد نيز با آسيب هاي جدي تري مواجه شد اما امروز بعد از گذشت نزيک به دو دهه بايد کارکردي و پروژه اي و عملگرايانه به موضوع نهاد هاي مدني و NGO ها نگريسته شود ادامه داد: تعدد نهادهاي متولي حوزه جوانان تبديل به بزرگترين آسيب اين حوزه شده و امروز چيز زيادي که در کشور داريم نهاد متولي امور جوانان و فعاليت هاي مدني است.
مشاور استاندار در امور جوانان تصريح کرد: انتقاداتي به وضعيت ارتباط متقابل دولت و سازمان هاي مردم نهاد وارد است که مهمترين آن نگاه پيمانکاري به NGOها از طرف دستگاه هاي اجرايي است و نهادهاي اجرايي با اين تصور که سازمان هاي مردم نهاد به نحوي پيمانکاران بخش خصوصي هستند به NGOها توجه مي کنند و کارها را به همان شيوه به نهادهاي مدني مي سپارند و توجهي به کارکرد اصلي سازمان هاي مردم نهاد ندارند و همچنين مشکل ديگر نگاه ويتريني دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي متولي به سازمان هاي مدني و NGOهاست بطوريکه ديدگاه دستگاه هاي اجرايي به NGO ها صرفا به کار بالا بردن ارقام و آمار مي خورد.
باقرآبادي اظهار داشت: از طرفي مشکلات دروني نهادهاي مدني و NGOهاست که اين حوزه را مورد آسيب جدي قرار داده است زيرا متاسفانه در اين حوزه تشکل ها به سازمان هاي تک نفري تبديل شده اند و به شدت از عدم کادرسازي رنج مي برند. حس مالکيت فردي در NGOها منجر به عدم شکل گيري کار جمع و گروهي شده و اصل فعاليت اين نهادها را زير سوال برده است و از همين روست که چهره هاي فعال در حوزه سازمان هاي مردم نهاد، چهره هاي آشنا با 17 سال فعاليت هستند لذا يکي از مهمترين وظايف سازمان هاي مردم نهاد، انتقال تجارب بين نسلي است و عدم روحيه کار جمعي و جذابيت نيز از ديگر آسيب هاي درون سازماني نهادهاي مدني مي باشد.
وي بيان داشت: مسئله ديگر بي برنامگي دولت و نهادهاي مدني در اين حوزه است که در نهايت منجر به نگرش سليقه اي و فردي به فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد مي شود لذا اگر برنامه ريزي هاي دقيق صورت گيرد هيچ کسي حق سليقه اي رفتار کردن را پيدا نخواهد کرد.
باقر آبادي ضمن اشاره به برنامه ريزي دفتر مشاوران جوان در حوزه سازمان دانش آموزي و تشکيل مجلس دانش آموزي گفت: يکي از مهمترين برنامه هايي که دفتر مشاوران جوان در راستاي تقويت روحيه کار جمعي در دستور کار خود قرار داده است ايجاد مجلس دانش آموزي است.
وي گفت: در اين پروژه هدف اصلي توليد فرهنگ زيست مدني و تقويت روحيه فعاليت اجتماعي براي آن طيف از جوانان است که ضمن تحصيل در دوره متوسطه آماده حضور در جامعه مي شوند و در برنامه ريزي هاي اين طرح تلاش کرده ايم که به نحوي سازمان يافته دانش آموزان را در ارتباط با نهادهاي مدني و NGOها قرار دهيم.
مشاور استاندار در امور جوانان با معرفي پروژه هايي در حوزه تاسيس خانه جوان و برنامه ريزي براي هفته جوان خاطر نشان کرد: دولت و NGO ها بايد به صورت کارکردي و پروژه اي در ارتباط با هم باشند تا فعاليت ها نتيجه بخش باشد.
باقرآبادي با شرح پيگيري هاي دفتر مشاوران جوان جهت تاسيس خانه جوان گفت: يکي از مهمترين برنامه هاي مورد پيگيري در دفتر مشاوران جوان، احياي خانه جوان شهر کرمانشاه است که هدف آن تجميع فعاليت هاي حوزه جوانان در مجموعه اي منسجم و کارا و سازمان يافته مي باشد.
وي افزود: طرح خانه جوان در دو سطح پيگيري مي شود که سطح اول احياي وضعيت سابق و توليد فضايي جهت تجميع فعاليت هاي مدني تمام طيف هاي جوانان از تمام گروه ها و افکار و سطح دوم تاسيس مجموعه اي با امکانات و شرايطي کامل جهت توليد فضايي براي در برگرفتن تمام جنبه هاي مرتبط با جوانان اعم از فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و... مي باشد.
در نهايت مشاور استاندار ضمن تشريح برنامه هاي خانه جوان از NGOها خواست که در برنامه ريزي و هدايت در احياي اين طرح کنار دفتر مشاوران جوان استانداري حضور داشته باشند و طرح ها و برنامه هاي خود را ارائه کنند.
در اين جلسه فعالان سمن ها نقدهاي خود نسبت به دولت و سازمان هاي مرتبط با جوانان مطرح و فعاليت هاي خود را تشريح کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن