تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803222287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد اینجا محل کسب معرفت است /حال و هوای 600 معتکف قروه‌ای پس از سه روز بندگی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
اینجا محل کسب معرفت است /حال و هوای 600 معتکف قروه‌ای پس از سه روز بندگی
اعتکاف فرصتی برای اثبات بندگی است، مکانی برای کسب معرفت و به رخ کشیدن انسان بودن خود در برابر شیطانی است که می‌خواهد انسان برای معبودش سجده نکند.

خبرگزاری فارس: اینجا محل کسب معرفت است /حال و هوای 600 معتکف قروه‌ای پس از سه روز بندگی



به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، سال‌هاست که سجاده‌اش را بر می‌دارد و با قرآن و مفاتیح خود روانه مسجد می‌شود، همه سال در آرزوی رسیدن به رجب به سر می‌برد و رجب که فرا می‌رسد، انگار ندایی او را به خود می‌خواند؛ می‌رود و در  کنج کوچک مسجد، به وسعت فراخی راه می‌یابد و فاصله‌ای از یک توسل تا کمیل را طی می‌کند و از ولادت مولا علی(ع) به وفات زینب(س) می‌رسد تا زندگیش در این جا خلاصه شود در کنج بندگی...
امشب و پس از سه شبانه‌روز محرم شدن در حرم امن خانه خدا در مسجد شهر،  از «جبل‌الرحمه»به کلاس عرفات، راه می‌یابد  و ذکر «مَنْ لِی غیرُک» را سرمشق خود قرار می‌دهد. می‌داند که  باید از هر آنچه غیر نام و یاد معشوق است، بیزاری جوید پس با بیزاری از دنیا خود را در زمزم معرفت شستشو می‌دهد و سعی صفا و مروه‌اش را آغاز می‌کند... زمانی ندارد، لحظه‌ها به اندازه دانه‌های تسبیح از میان انگشتانش رد می‌شوند و با هر ذکر قطره اشکی در چشمانش می‌نشیند، باید هروله عشق را آغاز کند، باید طواف نام خدا را آغاز کند، پشت مقام ابراهیم، زمزمه دعا را بر سجاده نیازآغاز می‌کند و  سفره دلش را در روز آخر می‌گشاید و منی رفتن و عرفات را پشت سر گذاشتن و قربانی کردن منیت را شروع می‌کند  در «اعمال ام داوود» صحبت عاشقانه‌ای دارد با معشوق و در سجده آخر، خوشه استجابت را درو می‌کند …
این سنت سالیانه همه آنانی است که چونان من، نیاز و راز خویش را جزء به درگاه تو نخواهند که آشکار کنند.
هر سال به شستشوی جان می‌پردارند چون می‌دانند جهان، لبریز از ابلیس‌های کوچکی است که هر لحظه وسوسه‌ای در گوش جان می‌افکنند که مبادا زمزمه‌های آسمانی در بصیرت انسان بنشیند.
و در گذر از وسوه‌های شیطانی به اینجا می‌رسند به کنج کوچک مسجدی که وسعتی فراخ را در خود نهفته دارد و خوب می‌دانند که باید کنجی یافت، خلوت و آرام، باید دانست که در ورای غفلت همه مردمان در خواب فرو رفته، کسی هست که از روح خویش در انسان دمیده است، در من و تو، و این همان چیزی است که هرگز فراموش نباید کرد.
چه شب‌های سرشاری! چه روزهای لبریزی! اینک سه‌شب است و سه روز که تنها به او اندیشیده‌ای، تنها او را خوانده‌ای حس می‌کنم که سبک‌بارتر، بر می‌خیزی و حس می‌کنی که ابلیس‌ها از تو می‌گریزند و ابلیس زدگان، با شرم از کنارت عبور می‌کنند.
تا یک سال دیگر، قدرتی در خویش می‌بینی که یک سال تو را به پیش خواهد برد، یک سال تو را زنده نگاه خواهد داشت و یک سال، همواره در گوش جانت زمزمه خواهد شد، همان نامی که همیشه مشتاق شنیدن آن بوده‌ای، ««مَنْ لِی غیرُک» * 600 نفر در مساجد قروه معتکف شدند
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قروه، امسال 600 نفر در هفت مسجد قروه، سریش‌آباد، دلبران، وینسار، مالوجه معتکف شده‌اند..
حجت‌الاسلام حسن رهبر با اشاره به رویکرد فرهنگی برنامه‌های اعتکاف، افزود: در فرهنگ اسلامى روى آوردن به اعتکاف، علاوه بر بهره‌بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدسی به شمار می‌رود، چرا که این مراسم عبادى و معنوى نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه دارد. وی اعتکاف را فرصتی برای تخفیف بار گناهان برشمرد و افزود: هفت مسجد در شهرهای قروه، سریش‌آباد، دلبران و روستاهای مالوجه و وینسار پذیرای معتکفین خواهند بود. رهبر با تاکید بر اینکه جوانى که در مراسم اعتکاف، طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را می‌‏چشد، لذت‏‌هاى مادى و شهوانى در دیدگانش حقیر و بی‌‏ارزش می‌شود تصریح کرد: چنین جوانانی به آسانى در گرداب فساد و باورهاى ضد‌دینى گرفتار نمی‌شوند چون معنویت در آنان حضوری مستحکم دارد. رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه به حضور جمعى مؤمنان در مسجد براى عبادت، در این مراسم اشاره کرد و گفت: اعتکاف، در حقیقت نوعى دعوت به خدا‌پرستى و دین‌مدارى است. رهبر رویکرد برنامه‌های معنوی اعتکاف را رویکردی فرهنگی اعلام کرد و افزود: سال گذشته بیش از 800 نفر در این شهرستان در مراسم اعتکاف شرکت کردند که بخش عمده‌ای از آنان را جوانان و نوجوانان شامل می‌شد. به گفته این مسئول، 15 مبلغ خواهر و 8 مبلغ بردار در این آیین معنوی در کنار معتکفین اجرای برنامه‌های ویژه اعتکاف را بر عهده دارند. وی خاطرنشان کرد دوره‌های ویژه آموزش سبک زندگی اسلامی با محوریت حجاب و عفاف و سیره و سلوک علوی و فاطمی نیز برگزار شده است. رهبر در پایان گفت: حلقه‌های معرفتی نیز با موضوعات مدنظر جوانان معتکف در طول سه روز ایام اعتکاف در مساجد برپا شد که با استقبال ویژه جوانان و نوجوانان همراه بود.

* اعتکاف توقفی آگاهانه
مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) قروه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اسلام، دین انزوا و گوشه‌گیری نیست و حتی با آن به مخالفت پرداخته است، ولی از آن جا که دست و پا زدن در مسائل مادی و مشاغل روزمره تمایل به دنیا و تجمل‌گرایی را در انسان افزایش می‌دهد برنامه‌ای داوطلبانه به نام اعتکاف را تدارک دیده است. حجت‌الاسلام محد فدایی با بیان اینکه اعتکاف توقفی ناآگاهانه در مسجد، بدون عشق به عبادت و قصد قربت نیست تصریح کرد: آن چه می‌تواند موجب دل کندن از لذایذ زندگی مادی شود، حضوری آگاهانه در مسجد و دل بردین از همه مادیات است و لذا اعتکاف از روی بصیرت انتخاب می‌شود. وی به فرمایش پیامبر اعظم(ص) در ارتباط با اعتکاف اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در بیان فضیلت اعتکاف، می‌فرمایند «معتکف، همه گناهان را در بند می کشد» و این یعنی آن که خویشتن را برای مدتی در مکانی محبوس کرده تا به توفیق انس با خداوند و رسیدن به لذت مناجات نایل آید. وی خاطرنشان کرد:  انسان می‌کوشد تا در مدت اعتکاف، گناه و خطایی از او سر نزند و این مقدمه و شروع خوبی برای چشم پوشی از گناهان در بقیه روزهای زندگی‌اش خواهد شد. * لحظه‌های جان فرسای دل کندن از معبود تسبیح به دست دارد و با هر دانه‌اش که از میان انگشتانش سرازیر می‌شود ، قطره اشکی همزمان از گونه‌اش سرازیر می‌شود در دلش غوغایی است اذانی که همواره برایش بهترین صدای عالم بود، امروز برایش حکم  دیگری خواهد داشت، حکم دل کندن از سه روز حضور خالصانه در خلوت انس. می‌گوید: همیشه لحظات دل کندن از محبوب دلگیر است، ما مدت‌ها اسیر دنیا بودیم و این چند روز با کسی انس گرفتیم که از روحش در جان ما دمیده بود، برایم محبوبی دلنشین شده که دل کندن از او برایم سخت است. و شانه‌های مردانه‌اش در سکوت سنگین دعا، هق‌هق گریه‌هایش را همراهی می‌کند ... کنار دستهایش هم همنوا با او آرام اشک می‌ریزند ، اینجاست که راز سجده فرشتگان بر آدم تجلی پیدا می‌کند.
  * کودکان معتکف، خردسالان آسمانی
نامش مهدی است و به نظر می‌رسد حدود 10 تا 12 ساله باشد ، کنار پدرش آرام نشسته است و چشم بر دعایی دارد که پدر زمزمه می‌کند ، می‌گوید آمده است تا دعا کند برای همه دعاکند، مخصوصا برای مریض‌هایی که در بیمارستان هستند.
فاطمه می‌گوید برای پنجمین سال است که معتکف شده است از تجربه‌های اعتکاف که می‌پرسم، جواب می‌دهد: همین که 5 سال است به میهمانی خدا آمده است، خود بزرگترین درس اعتکاف است، یعنی که خدا او را دعوت کرده است و اینجاست که نزدیکی خدا را حس می‌کنی، عزیزی که از رگ کردن به ما نزدیک‌تر است.
از هر کس می‌پرسی چه دعایی داشتی  با چشمانی بارانی جواب می‌دهد برای معتکف اصلی دعا کردم، همان امامی که سال‌هاست معتکف شده است تا ما آماده ظهورش شویم..
  * دعای منتظران برای منتظر اگر خورشید از چشم ما پنهان مانده است، تقصیر ابرها نیست، چشمان ما باران نخورده است، این غفلت ماست که مار را از شب‌های بلند غیبت او طولانی‌تر شده است ، تمام صفای هروله در خانه معبود  بی‌صفای روی شما بی‌صفاست . مولای منتظران رجب از نیمه گذشت و در انتظار آمدن نیمه دیگری از ماهی هستیم که بر ما منت گذاردی، کاش امسال این نیمه بهاری معطر به عطر حضور شما بشود.
معتکفین امشب حج نرفته، حاجی می‌شوند، مولای مهربانی‌ها کاش بیایی و به آنها بگویی: حجتان مقبول... انتهای پیام/79009/صا40

94/02/14 - 14:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن