تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806961457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نژادپرستی در آمریکا نظام مند است/برابری وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نژادپرستی در آمریکا نظام مند است/برابری وجود ندارد


معترضان آمریکایی همچنان با وجود برقراری مقررات منع آمد و شد به خیابان های شهر بالتیمور در ایالت مریلند ریختند. صدها پلیس ضدشورش با استقرار در خیابان های آشوب زده بالتیمور برای پراکندن معترضان از نارنجک های دودزا و گاز اشک آور استفاده کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جریان اعتراض ها دربالتیمور چندین ساختمان به آتش کشیده شده است. 65 درصد جمعیت آفریقایی-آمریکایی «بالتیمور» از فقر رنج می برند. اوباما  رئیس جمهور آمریکا  می گوید: معترضان بالتیمور دزد و مجرم هستند. برای بررسی تحولات شهر آشوب زده بالتیمور گفتگوی اینترنتی داشتم با «اجمو باراکا» فعال حقوق بشر و مدیر اجرایی شبکه حقوق بشر آمریکا در آتلانتا   ریشه های دور  تازه خشم سیاهان آمریکا چی هست؟ فکر کنم دلیل اصلی شورش در بالتیمور این است که دولت آمریکا نمی تواند به موضوع خشونت پلیس بر علیه سیاهان رسیدگی کند. بی تمایلی دولت فدرال آمریکا در رسیدگی به موضوع مرگ «مایک براون» در اجرای حکم برای افسر پلیس فرگوسن «ویلسون» مشهود است. همچنین تمایل نداشتن وزارت دادگستری برای پیگیری دقیق و سازنده خشونت و جرایم پلیس در سرتا سر کشور موجب شده است تا شاهد بروز خشم مردم در بالتیمور باشیم. دسیسه بازنمایی سیاهان آمریکایی به عنوان اقلیت ریشه در ماهیت دولت آمریکا و ماهیت استسماری آن دارد. تشدید این شرایط به خاطر ورود نیروهای خشن در ساختار پلیس است. وقتی گارد ملی را در فضای شهری برای برقراری آرامش  وارد می کنند، ورود افرادی که  برای جنگ های خارجه آمریکا در عراق و افغانستان آموزش دیده اند احتمال خشونت را بالا می برد، در واقع آنها برای بازگشت به اصطلاح آرامش در شهرهای جنگ زده اقدام می کنند؛ اما در بالتیمور مشکل اجرا نشدن عدالت در همه بخش هاست که چنین اعتراض هایی را به وجود آورده است.
از  این فعال حقوق بشری امریکا پرسیدم چرا دولت و قانونگذاران آمریکایی به روند رو به رشد  خشونت نظام یافته  پلیس  واکنش موثری نشان نمی دهند؟   بله، دلیل نمایان شدن خشونت نظام مند نیروهای پلیس آمریکا دو دلیل عمده دارد، نخست اینکه فناوری توانسته است شواهد این خشونت را به صورت ویدئویی منتشر کند و دوم در نقش تاریخی پلیس آمریکاست، آنها به جای دفاع از مردم در برابر خشونت، سیاهان را به عنوان جمعیت زائدی می دانند که دردسر سازند. آنها هدف تهدید دولت ها هستند. در بررسی این مورد باید این را در نظر بگیریم که نژاد پرستی در آمریکا نظام مند است. این رویه تغییر نخواهد مگر اینکه سران خواهان بازمهندسی ساختار جامعه آمریکا شوند، کاری که آنها تمایلی به اجرای آن ندارند. در واقع سرکوب نظام مند در آمریکا تبدیل به نظام منطق این جامعه شده است. تنها کاری که آنها می کنند نوعی اصلاحات جزیی و نمادسازی است، در حالی که واقعیت مشکل همان تناقض ساختار بنیادین در آمریکاست و تا زمانی که تغییرات اساسی در بنیان های سیاست این کشور صورت نگیرد، باقی خواهد بود.

و به عنوان اخرین سوال  هم از   «اجمو باراکا» فعال حقوق بشر و مدیر اجرایی شبکه حقوق بشرآمریکا در آتلانتا   پرسیدم   سطح علمی، اقتصادی و اجتماعی جامعه سیاهان در آمریکا به صورت میانگین از سفیدپوستان پائین تر است. چرا جامعه آمریکا هنوز نتوانسته برابری اجتماعی را برای سیاهان تامین کند؟
برابری وجود ندارد؛ چرا که آنها تجربه زندگی متفاوتی را در آمریکا دارند، سیاهان بردگانی بودند که به این سرزمین آمدند و با وجود گذشت این دوران هنوز شاهد استثمار جامعه سیاهان در آمریکا هستیم. آمریکا صنعت خود را از طریق نیروی کار سیاه پوست گسترش داده است، آنها در کارخانه ها در سیستم حمل و نقل و در بسیاری از فضاهای کاری در شهرها مورد اسثتثمارند؛ بنابراین نیروی کار سیاه ارزش نیروی انسانی متفاوتی نسبت به سفیدان داشته است. نابرابری در آمریکا یک ساختار پنهانی در نظام روابط اجتماعی این کشور است و مقامات آن تمایل ندارند تا منابع اطلاعاتی لازم برای مقابله با این ساختارها را افزایش دهند. آنها در صورت بازمهندسی کل ساختار اجتماعی می توانند این تغییر را ممکن کنند و هرگز این اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که این جامعه بر شانه های بومیان و استثمار آنها بنا نهاده شده است.
انتظار داریم جامعه جهانی به دقت شرایط بالتیمور را بررسی کند، پیش بینی می کنیم سرکوب ها بیشتر شود؛ لطفا اجازه ندهید که آمریکا به هیچ کشوری درباره حقوق بشر مشاوره دهد چرا که بسیار خنده دار خواهد بود.  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن