تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815382236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفت خوان براي منافع ملي از تاييد تا تکذيب!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۰ب.ظ)
چراغ سبز صنعت خودروي داخلي به غول هاي آمريکايي؛ هفت خوان براي منافع ملي از تاييد تا تکذيب! موج - معاون وزير صنعت، با بيان اينکه منعي براي ورود خودروسازان آمريکايي به صنعت خودروي ايران وجود ندارد، در عين حال، 7 پيش شرط شراکت ايراني-آمريکايي را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون وزير صنعت، با بيان اينکه منعي براي ورود خودروسازان آمريکايي به صنعت خودروي ايران وجود ندارد، در عين حال، 7 پيش شرط شراکت ايراني-آمريکايي را اعلام کرد. محسن صالحي‌نيا در خصوص مذاکره خودروسازان آمريکايي با خودروسازان ايراني گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سياست‌گذار اين بخش است و شرکت‌هاي خودروساز داخلي بر اساس سياست‌هايي که از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت سياست‌گذاري مي‌شود، بايد با خودروسازان آمريکايي مشارکت داشته باشند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه منعي براي همکاري خودروسازان ايراني با خودروسازان آمريکايي وجود ندارد، افزود: در اين همکاري مشترک، بايد ۷ پيش‌شرط اعم از همکاري مشترک، ايجاد و توسعه واحدهاي صنعتي، سرمايه‌گذاري، ايجاد پلت فرم و طرح توسعه آن، عمق‌بخشي ساخت داخل و استفاده از توانمندي قطعه‌سازان داخلي در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعايت شود. اگر شرکت‌هاي خودروساز بتوانند براساس اين سياست‌ها مذاکراتي را با شرکت‌هاي مختلف دنيا چه آمريکايي و چه غيرآمريکايي داشته باشند، منعي براي شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت‌هايي که اصولا از نظر قواعد ايران بتوانند مراوده صنعتي و تجاري داشته باشند، بلامانع است و در تجارت خارجي کشور نيز جايي که همکاري با شرکت‌هاي آمريکايي منع شده باشد، وجود ندارد.
پيش از اين، محمدرضا نجفي‌منش، عضو شوراي سياستگذاري خودرو، با بيان اينکه خودروسازان آمريکايي رايزني‌هايي را با خودروسازان و مسوولان ايراني براي حضور در بازار خودروي ايران انجام داده اند، گفته بود: هر حضوري که باعث ارتقاي تکنيک و مجهز شدن خودروسازان ايراني به تکنولوژي روز شود، بسيار مناسب به نظر مي‌رسد و ايران از آن استقبال مي‌کند، اين در حالي است که قراردادها بايد به سرمايه‌گذاري مشترک و صادرات بيانجامد. نکاتي در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمريکايي حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملي بايد در اين قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلي بايد در يک قرارداد جوينت ونچر «برد- برد»، توليد مشترک با خودروساز آمريکايي داشته و بخشي از توليدات را صادر کند. شرکت هاي آمريکايي براي حضور و سرمايه‌گذاري در بازار ايران ابراز علاقه کرده‌اند و منتظرند تا بيانيه لوزان به يک توافق‌نامه تبديل شوند و به بازار ايران ورود کنند.

- برندهاي آمريکايي آماده حضور در نمايشگاه
در همين چارچوب طبق اعلام يکي از شرکت هاي وارد کننده خودرو قرار است خودروهاي آمريکايي جنرال‌موتورز و برندهايي چون کرايسلر، شورلت، جي.ام.‌سي و بيوک به ايران وارد شوند. در اين زمينه گويا اين خودروها شامل دو نوع جيپ و برندهايي چون کرايسلر، شورولت، جي.ام.‌سي و بيوک است که هم‌اکنون در حال ورود به گمرک مرز ارس است. گفتني است در همين چارچوب شنيده مي شود قرار است نمايشگاه‌هايي از اين خودروها ظرف يک تا دو ماه آينده در تهران برگزار شود. شايان ذکر است تمام اين خودروها با پلاک ايران و نه پلاک موقت عرضه خواهند شد.

- ورود ماشين‌هاي آمريکايي کذب است
در حالي که صالحي نيا معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از بلامانع بودن واردات خودروهاي آمريکايي حرف به ميان آورده و نجفي منش، عضو شوراي سياستگذاري خودرو خبر مذاکره با شرکت هاي آمريکايي و ابراز علاقه آنها را اعلام مي کند، معاون مديرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به اين مساله واکنش نشان داده و آن را تکذيب مي کند. ساسان خدايي در اين زمينه گفت: تاکنون حتي يک مورد گواهي فعاليت نمايندگي از شرکت‌هاي آمريکايي ثبت نشده است که اين موضوع مربوط به واردات خودروهاي آمريکايي هم مي‌شود. ممکن است خودروهاي آمريکايي وارد مناطق آزاد کشور شده باشند اما موردي مبني بر واردات رسمي خودروهاي آمريکايي به خاک اصلي نداشته‌ايم. طبق قانون، ما فقط اجازه واردات مستقيم از رژيم اشغالگر قدس را نداريم و در مورد ساير کشورها منع قانوني وجود ندارد. در مورد آمريکا نيز اگرچه رابطه تجاري مستقيم شايد چندان وجود نداشته باشد، اما کالاهاي تجهيزات پزشکي به صورت مستقيم از اين کشور وارد ايران مي‌شوند. در همين حال قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت درباره آغاز واردات خودروهاي آمريکايي به ايران ابراز بي اطلاعي کرد. مسعود موحدي با اشاره به اين‌که گزارشي درباره واردات خودروهاي آمريکايي به ايران نشنيده‌ است، گفت: واردات کليه خودروهاي با حجم موتور بالاي ۲۵۰۰ سي.سي چه آمريکايي و چه غير آمريکايي ممنوع است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن