تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819087683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما وزیر دادگستری را فراخواند/ دخالت گارد ملی برای سرکوب معترضان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اوباما وزیر دادگستری را فراخواند/ دخالت گارد ملی برای سرکوب معترضان


فرماندار ایالت مریلند آمریکا در پی خشونت‌بارترین اعتراضات مردمی علیه نژادپرسی افسران پلیس در ۵۰ سال اخیر با اعلام وضعیت فوق‌العاده خواهان کمک گارد ملی برای سرکوب معترضین شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درگیری های خیابانی در بالیتمور آمریکا  پس کشته شدن یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس ، این شهر را به میدان جنگ تبدیل کرده است. در پی تشدید ناآرامی ها در این شهر حالت فوق العاده اعلام شد. شهر "بالتیمور" در ایالت مریلندآمریکا صحنه زد و خورد شدید بین نیروهای امنیتی و معترضان به قتل نژادپرستانه یک جوان سیاه‌پوست بود. معترضان در این شهر در روزهای گذشته خواستار اجرای عدالت در پرونده « فردی گری »، جوان سیاه‌پوستی شده‌اند که در حادثه‌ای مشابه با چند مورد دیگر قربانی رفتار خشونت‌آمیز پلیس شد.
بالتیمور
پلیس بالتیمورپنج هزار و پانصد نیروی کمکی برای مقابله با معترضان درخواست کرده است زیرا اوضاع از کنترل پلیس خارج شده است.
بالتیمور

بالتیمور

باتیمور

بالتیمور
در این درگیری ها ، مغازه ها ، چند خودروی گشت پلیس و حتی خانه ها به آتش کشیده شد . در برخی محلات غارت مغازه ها  ادامه دارد. نیروهای پلیس همچنین از ماشین های زره پوش و بالگرد برای مقابله با معترضان استفاده کردند. تاکنون پانزده پلیس زخمی و بیست و هفت معترض نیز باز داشت شده اند.
لری هوگان - فرماندار ایالت مریلند در آمریکا  گفت:  به دنبال خشونت گسترده و غارت که به نابودی اموال ساکنان بیگناه مریلند و خطرات بالقوه منجر شد من به درخواست مقامات شهر بالتیمور اعلام وضع فوق العاده کردم. این دستور به گارد ملی مریلند به منظور برقراری نظم و پایان ناآرامی که شاهد آن هستیم ،صادر شده است.
در پی افزایش ناآرامی ها رئیس جمهوری آمریکا وزیر دادگستری جدید این کشور را برای گفتگو درباره اعتراض های بالتیمور به کاخ سفید فرا خوانده است. کمیسر پلیس بالتیمور از اقدامات خرابکاری در خیابان های این شهر انتقاد کرد.
  آنتونی بتس - کمیسر پلیس بالتیمور گفت: ما شمار زیادی از نیروهای ضد شورش را در خیابان ها مستقر کردیم.ما تلاش می کنیم کنترل اوضاع را به خصوص در مناطق شلوغ تر به دست بگیریم و شماری از خرابکاران را بازداشت کرده ایم. برخی از نیروی پلیس در حملات معترضان مجروح و به بیمارستان منتقل شده اند. خرابکاری در خیابان های بالتیمور اعتراض و تظاهرات نیست بلکه جرم و جنایت است. استفان راولینگز بلیک - شهردار بالتیمورنیز اظهار داشت: حوادث جاری در شهر ما بسیار ناراحت کننده است، آنچه که امروز دیدم با  اعتراضات مسالمت آمیز و تظاهرات های عدالت خواهانه، کاملا فرق می کند.برخی، فقط در پی تحریک به خشونت و  تخریب شهر ما هستند. ما امیدواریم کنترل اوضاع را به دست بگیریم  و به همین منظور، رفت و آمد را تا حدود زیادی ممنوع خواهیم کرد و این ممنوعیت رفت و آمد، یک هفته اجرا خواهد شد که در صورت لزوم تمدید خواهد شد.
خشونت پلیس، به خصوص علیه اقلیت‌ها و رنگین‌پوست‌ها در ماه‌های اخیر جنجال زیادی به راه انداخته است. شهر بالتیمور آمریکا از هفته گذشته در پی مرگ " فردی گری " جوان سیاهپوستی که حین بازداشت خشونت‌آمیز به دست پلیس دچار ضایعه نخاعی شد و چند روز بعد درگذشت، شاهد اعتراض های گسترده است.
از تابستان سال گذشته که قتل «مایکل براون» نوجوان سیاه‌پوست به دست یک افسر سفیدپوست نیز در شهر فرگوسن ایالت میسوری خبرساز شد، تقریبا هر هفته ویدئوهایی از ضرب و شتم یا قتل سیاه‌پوستان به دست نیروهای پلیس منتشر شده است. با این حال، در هیچ‌یک از این موارد نیروهای پلیس با محکومیت مواجه نشده‌اند.

هیچ افسری تاکنون متهم نشده و افسران پلیس نیز اطلاعات بسیار کمی درباره بازداشت گری منتشر کرده‌اند مسأله که بی‌اعتمادی جامعه سیاهپوستان به پلیس این شهر را بیش از پیش افزایش داده است.
بالتیمور

بالتیمور

بالتیمور

 


سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن