تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818862186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک هاي مراکز خيريه قادر به پاسخگويي نياز واقعي بيماران خاص نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
کمک هاي مراکز خيريه قادر به پاسخگويي نياز واقعي بيماران خاص نيست موج - عضو هيئت رييسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: متاسفانه کمک هاي مراکز خيريه هيچ گاه قادر به پاسخگوي نياز واقعي بيماران خاص نيست و تغيير رويه و عزم ملي و جهادي دولت در اين راستا لازم است.
به گزارش خبرگزاري موج، الهه راستگو، عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه جشن مهرآوران هماي دل که با حضور برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و دو هزار نفر از خيرين با هدف حمايت از بيماران خاص برگزار شد به بيان برخي از مسائل مطرح در حوزه بيماران خاص و دغدغه هاي اين افراد پرداخت.
وي اظهار کرد: براساس تعريف وزارت بهداشت تنها چهار بيماري تالاسمي، هموفيلي، دياليز و ام اس در رديف بيماري هاي خاص قرار مي گيرند و اين درحالي است که براساس اين تعرف سرطان بيماري خاص محسوب نشده و نظام سلامت آن را زير مجموعه بيماري هاي صعب العلاج قرار داده است.
وي لزوم توجه به اين موضوع و برخورداري از تسهيلات حداقلي در نظر گرفته شده براي اين بيماران را به عنوان يکي از مهمترين دغدغه هاي اين افراد عنوان کرد و افزود: اگر چه آمارهاي رسمي، بيانگر ابتلاي حدود صد هزار نفر در کشور به بيماري خاص است اما بايد گفت متاسفانه اين تعداد تنها بيماراني را در بر مي گيرد که دولت تا کنون مبادرت به شناسايي آنها کرده و بر اين اساس مي توان ادعا کرد آمار دقيقي از بيماران خاص در کشور نيست.
رييس ستاد توان افزايي و حمايت از سازمانهاي مردم نهاد شهر تهران تصريح کرد: مسئله ديگري که درحوزه بيماري هاي خاص بايد مورد توجه دولتمردان قرار گيرد و متاسفانه همواره کمترين توجه علي رغم اهميت را به خود اختصاص داده چگونگي درمان و تامين داروي اين افراد است چرا که تامين دارو و پرداخت هزينه هاي سنگين درمان مشکلي است که اغلب بيماران خاص با آن دست و پنجه نرم مي کنند که البته افزايش اين هزينه ها خاص بودن اين بيماري را براي اين افراد خاص تر کرده است.
راستگو از چندگانگي قيمت دارو و کمبود آن در داروخانه ها به عنوان يکي ديگر از مسائل قابل ذکر در حوزه بيماران خاص اشاره کرد و گفت: تشديد تحريم هاي دارويي نيز اثرات زيانباري را بر اين افراد تحميل کرده چرا که بسياري از داروهاي بيماران خاص در رديف داروهاي وارداتي قرار داشته و چند برابر شدن قيمت دارو به واسطه نوسانات بازار بر اثر تحريم نيز با درآمد اين افراد که بيکاري يکي از عمده مسائل قابل ذکر آنان است همخواني نداشته و به نوعي در تناقض است.
وي در ادامه اظهار داشت: اگرچه همواره شاهد کمک مراکز خيريه براي تامين دارو و ادامه فرايند درمان اين بيماران بوده ايم، اما متاسفانه اين کمک ها هيچگاه قادر نخواهد بود پاسخگوي نياز واقعي اين افراد باشد وبه تعبيري ديگر تغيير رويه وعزم ملي وجهادي در اين راستا لازم است.
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران مسئله ديگر را اشتغال اين گروه از بيماران دانست و افزود: درمان مستمر اين بيماران و عدم توانايي لازم جهت فعاليت در هر کار و شغل امروز حذف از گروه هاي شغلي را بر آنان تحميل کرده ضمن اينکه فراهم نکردن فضايي که اين گروه از بيماران بتوانند قابليت هاي شغلي خود را بروز دهند نيز موجب شده تا اين افراد براي تهيه داروهاي گران قيمت و ادامه مراحل درمان با چالش مالي زيادي مواجه شوند.
وي با اشاره به اينکه عدم تخصيص رديف بودجه اي براي حمايت از اشتغال بيماران خاص امروز آسيب هاي اجتماعي فراواني را علاوه بر تشديد بيماري براي اين افراد به دنبال داشته است افزود: همين موضوع تنها سبب صرف اعتبارات کشور در زمينه درمان خواهد شد حال آنکه اتخاذ نگاه و سياستهاي پيشگيرانه و نه مددجو پرورانه در اين راستا مهمتر است.
رييس ستاد توان افزايي وحمايت از فعاليت سازمانهاي مردم نهاد شهر تهران استکاف صندوق هاي بيمه اي از پرداخت هزينه هاي درمان اين بيماران را يکي ديگر از عوامل موثر در فقر اقتصادي اين افراد عنوان کرد و اظهارداشت: بنابر مسائل ذکر شده اگرچه منطقي نخواهد بود بيماري که هزينه هاي داروهاي او بيش از درآمدش باشد بتواند فارغ از هرگونه مسئله اي به اداره زندگي خود بپردازد اما تاثيرات اين موضوعات تاحدي است که امروزحتي در نهاد خانواده براي اين افراد مسئله ساز شده و بايد چاره انديشي اساسي براي آن صورت پذيرد.
تشکيل فراکسيون تخصصي مورد توجه مجلس قرارگيرد
راستگو با بيان اينکه سالانه ميليون ها دلار صرف هزينه هاي درماني بيماران خاص مي شود تصريح کرد: باتوجه به اينکه درزمينه حمايت هاي اجتماعي اين افراد، نظير بازنشستگي پيش از موعد ويا حق از کار افتادگي توجهي صورت نپذيرفته تشکيل فراکسيون حمايت از بيماران خاص و در نتيجه تصويب سياست هاي مناسب خواهد توانست مشکلات آنان را به ميزان قابل قبولي کاهش دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن