تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819058037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت تمایل اوباما به توافق هسته‌ای/ دروغ بزرگ رسانه‌ها درباره ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


پایگاه آمریکایی بررسی کرد؛
علت تمایل اوباما به توافق هسته‌ای/ دروغ بزرگ رسانه‌ها درباره ایران
ایران علاوه بر اینکه تسلیحات هسته ای ندارد، برنامه ای را نیز در این راستا دنبال نمی کند؛ در حقیقت این کشور فناوری هسته ای را تنها با اهداف صلح آمیز دنبال کرده است.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، تلاش غرب و خصوصا دولت آمریکا برای به سرانجام رساندن توافق هسته ای با ایران از سوی برخی از تحلیلگران حتی "تعجب آور" توصیف شده است.   در همین زمینه، پایگاه خبری تحلیلی "کانترپانچ" (Counterpunch) با انتشار مقاله ای به قلم "مایک ویتنی" نویسنده و تحلیلگر آمریکایی، ضمن اذعان به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران به بررسی علت تمایل اوباما به دستیابی به توافق هسته ای پرداخت.     در این مقاله که تحت عنوان "چرا اوباما می خواهد تحریم های ایران لغو شود" منتشر شده، آمده است: «حقیقت در مورد ایران بسیار روشن است؛ ایران علاوه بر اینکه تسلیحات هسته ای ندارد، برنامه ای را نیز در این راستا دنبال نمی کند؛ در حقیقت این کشور فناوری هسته ای را تنها با اهداف صلح آمیز دنبال کرده است.   این یک حقیقت است؛ هر چند این مطالب با دروغ هایی که در رسانه های غربی تبلیغ شده، مطابق نباشد؛ اما در عین حال، حقیقت همین است. ایران هیچ گناهی مرتکب نشده و صرفا قربانی تلاش قدرت طلبانه واشنگتن برای کنترل منابع حیاتی خاورمیانه و افزایش هژمونی منطقه ای اسراییل است. این، آن چیزی است که در واقع در حال رخ دادن است. همه چیز مربوط به جغرافیای سیاسی است و هیچ ارتباطی به تسلیحات هسته ای ندارد.»     این پایگاه آمریکایی در ادامه می افزاید: «پوشش رسانه ای آنچه به اصطلاح مذاکرات هسته ای ژنو، لوزان و وین نامیده می شود، به صورت دیوانه واری بر تعداد سانتریفیوژها، برنامه نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای، قابلیت غنی سازی اورانیوم و ده ها موضوع پیچیده دیگر متمرکز شده تا توجهات را از این حقیقت منحرف کند که ایران برنامه تسلیحات هسته ای نداشته و تمایلی هم به گسترش چنین برنامه ای ندارد.»    

    کانترپانچ تاکید می کند که رسانه های غربی با عملیات رسانه ای افکار مخاطبان خود را از اصل موضوع منحرف می کنند و با غوطه ور کردن در جزئیات این موضوعات و تفصیل های مشقت بار، خواننده رسانه های غربی از اصل موضوع منحرف شده و از توجه به این موضوع غافل می شود که "آیا ایران چیزی را مخفی کرده است و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به حساب می آید؟" «اما البته این موضوع دقیقا همان چیزی است که نویسنده های این مقالات می خواهد به آن برسند؛ آن ها می خواهند چشم مردم را بر حقیقت ببندند.»  
این پایگاه تحلیلی تاکید می کند که "ایران هیچ کار مخفیانه یا غیرقانونی انجام نمی دهد" و می نویسد: «آن ها صرفا خواستار به رسمیت شناختن حقشان برای غنی سازی اورانیوم با اهداف صلح آمیز بر اساس مفاد "ان پی تی" هستند. ایران نمی خواهد اجازه دهد آمریکا برایش قلدری کند و مانند شهروند درجه دوم با او رفتار شود. ایران از ابتدا شرافتمندانه رفتار کرده؛ بسیار بیشتر از آنچه در مورد آمریکا می توان گفت.   رسانه ها نمی خواهند در مورد "پروتوکل های الحاقی" که ایران به منظور اعتمادسازی در میان اعضای سازمان ملل متحد، پذیرفته است گفتگو کنند؛ چرا که در این صورت مردم درک خواهند کرد ایران در گذشته به سختی تلاش کرده است تا نادرست بودن اتهامات ساختگی علیه خود را به اثبات برساند.»     کانترپانج در پاسخ این پرسش که "شواهد و دلایل تخلف ایران در برنامه هسته ای چیست؟" تاکید می کند که «هیچ دلیلی وجود ندارد» و می افزاید: «تنها چیزی که مطرح می شود، گمانه زنی و ایجاد ترس و وحشت عمومی توسط رسانه هاست که حتی یک حرف راست هم در آن ها وجود ندارد.   مسئله هسته ای هیچ ربطی به برنامه خیالی تسلیحات هسته ای ایران ندارد. این فقط یک سرپوش است. مشکل واقعی این است که ایران یک کشور با اقتدار، با سیاست خارجی مستقل است. واشنگتن کشورهای مستقل را دوست ندارد. واشنگتن کشورهایی را دوست دارد که خفه می شوند و به آنچه آن ها می گویند گوش می دهند. اما آن هایی که از انجام دستورات سرپیچی می کنند، دشمن واشنگتن به حساب می آیند و در لیست کشورهایی که باید به آن ها ضربه زده شود، قرار می گیرند و اینجاست که تحریم ها وارد بازی می شوند.»     کانترپانچ در ادامه این نوشتار، با اشاره به اینکه "سیاست آمریکا نسبت به ایران در موضوع تحریم عوض شده" می نویسد: «اوباما تلاش دارد با وجود مخالفت های کنگره، رسانه ها و رژیم صهیونیستی، با ایران به توافق برسد.»     نگارنده این مقاله با بیان اینکه "مغلوب کردن روسیه از اولویت های راهبردی واشنگتن است و اوباما سعی دارد از طریق جایگزین کردن گاز ایران به جای گازی که توسط روسیه به اروپا صادر می شود به روسیه ضربه بزند" می نویسد: «دلیل تلاش اوباما برای دستیابی به توافق با ایران نمی تواند اصلاح روابط و برقراری دوستی باشد. هیچ کس چنین چیزی را باور نمی کند. تنها دلیل این موضوع این است که آمریکا، چیزی در ازای آن می خواهد. آمریکا می خواهد یک جایگزین برای گازی که روسیه به اروپا می فرستد پیدا کند و از این طریق، روسیه را از نظر اقتصادی نابود کند و برنامه راهبردی خود، برای گسترش قدرت ایالات متحده در سراسر آسیا را عملی نماید؛ به صورتی که شرکت های عظیم آمریکایی بتوانند موضع تسلط خود را در اقتصاد جهانی حفظ کنند.»    

  506  



۱۰/۰۲/۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن