تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب‌نشینی بزرگ آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نشریه آمریکایی مطرح کرد؛
عقب‌نشینی بزرگ آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران!
از توافق ایران به عنوان بالاترین دستاورد سیاست خارجی اوباما یاد می شود، اما به زعم ماهنامه کامنتری، مشکلات این توافق فراوان و بسیار جدی است.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، ماهنامه آمریکایی "کامنتری" (Commentary) در نوشتاری به 11 مورد از آنچه "عقب نشینی آمریکا در توافق هسته ای" خوانده، اشاره کرده است.  
این نشریه با عنوان "معامله هسته ای ایران" می نویسد: «در حالی که از توافق ایران و 1+5 با عنوان تنها گزینه منطقی دیگر در مقابل جنگ، و همچنین بالاترین دستاورد سیاست خارجی اوباما تبلیغ می شود، اما مشکلات این توافق که تنها از راه "جریان بی پایان عقب نشینی های غرب" ممکن شده، فراوان و کاملاً جدی است.»     کامنتری در ادامه 11 مورد را که عقب نشینی آمریکا در توافق هسته ای با ایران برمی شمارد، ذکر کرده است:     1- مهلت انقضا «غرب در برابر انعطاف ناپذیری ایران سر تسلیم فرود آورده است و موافقت کرده محدودیت های ضعیفی که بر برنامه هسته ای ایران وضع شده پس از 15 سال پایان یابند. این یعنی حتی در فرضِ بعیدِ پایبندی ایران به مواد توافقنامه، ایران به محض پایان 15 سال، بر اساس تصریح توافق می تواند به ساخت بمب ادامه دهد، این بار بدون آن که مجبور به مقابله با اتهام نقض تعهدات خود روبرو باشد.»  
2- باقی ماندن ذخایر «با آن که در طول مذاکرات تصور می شد، هرگونه توافقی ایران را ملزم به انتقال اورانیوم غنی شده خود به خارج از کشور خواهد کرد، خبر شکست غرب از توافق در این مورد، ضربه بزرگی برای تمامی ناظران بود. درحالی که ذخایر ایران ظاهراً تا وضعیتی که قابل استفاده برای سوخت هسته ای نخواهند بود، کاهش خواهند یافت، اما آن ها می توانند به راحتی و به سرعت به حالت اول بازگردانده شوند.»     3- بازرسی های سرزده «در حالی که اوباما قول داده است تأسیسات هسته ای ایران برای جلوگیری از کارشکنی های این کشور، تحت بازرسی های کامل قرار خواهند گرفت، اما توافق هیچ الزامی برای حق بازرسان برای بازدید از هر مکان و در هر زمانی که آن ها اراده کنند ارائه نکرده است، و بازرسی های برنامه ریزی شده دست متقلب ایران را رو نخواهد کرد.»  
4- زمان گریز «با این که پیش از این اوباما گفته است دستاورد اصلی توافق، ممانعت از تقلب ایران برای رسیدن به "زمان گریز" کمتر از یک سال برای تولید بمب است که به غرب زمان زیادی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می دهد، چنین اطمینانی کاملاً بی پایه و اساس است. فقدان مکانیزمی که منجر به بازگشت فوری تحریم ها شود و ناموجه بودن گزینه نظامی به فرض حضور اوباما یا رئیس جمهوری همفکر با او بر سرکار، حتی یک سال هم زمان بسیار اندکی برای تضمین ورود به‌موقع غرب در میانه کار خواهد بود.»     5- تحقیقات هسته ای «در توافق هیچ مطلبی نیامده که مانعی برای ایران در خصوص ادامه فعالیت های تحقیقاتی شود، فعالیت هایی که می تواند برای ساخت تسلیحات هسته ای از آن ها استفاده کند. حتی اوباما در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) به این نکته تصریح داشته که در سال های آخر توافق، زمان گریز ایران برای شتاب گرفتن به سمت دستیابی غیرقانونی به سلاح هسته ای کاهش خواهد یافت».    

 
6- تحقیقات نظامی «ایران از دادن اجازه بازدید به بازرسان سازمان ملل که به دنبال اطلاع از سطح تحقیقات هسته ای نظامی این کشور هستند خودداری کرده است. بدون کسب چنین آگاهی از برنامه هسته ای ایران، غیرممکن است بتوان زمان گریز ایران یا احتمال تقلب او از مواد توافقنامه را اندازه گیری کرد. از آنجایی که توافق به ایران در این مورد مجوز سکوت می دهد، هرگونه اطمینان دادن از توان آمریکا برای زیرنظرداشتن پیشرفت ایران در مسیر بمب، تنها وعده های پوچ و بی اساس است.»  
7- چرخش سانتریفیوژها کامنتری با بیان این که "اوباما در سال 2012 وعده داد هرگونه توافقی با ایران به معنای پایان برنامه هسته ای این کشور است" می نویسد: «اما توافقی که او تبلیغش را می کند، به ایران اجازه نگه داشتن چندین هزار سانتریفیوژ فعال خود را می دهد. چنین زیرساخت هسته ای عظیمی به همه اطمینان می دهد ایران به تولید موادی که در آخر می تواند برای بمب استفاده کند ادامه خواهد داد. تنها راه کسب اطمینان از عدم دستیابی ایران به بمب، نابودکردن این دستگاه هاست.»  
8- فردو «استحکامات کوهپایه ای فردو به دلیل آن که در برابر حمله عملاً آسیب ناپذیر است، ایجاد کننده مشکلی جدی است. تعطیلی چنین تأسیساتی نشانی از حسن نیت ایران در نداشتن برنامه برای دستیابی به بمب است، اما توافق به جای مطالبه این مطلب، اجازه ادامه فعالیت چندصد سانتریفیوژ در فردو را می دهد. از این دستگاه ها قرار نیست برای فعالیت هسته ای استفاده شود، اما درعین حال به راحتی می توانند به سمت این هدف بازگردانده شوند.»  
9- موشک های بالستیک «در هیچ جای توافق هسته ای به برنامه موشکی ایران اشاره ای نشده است. اگر براساس ادعای این کشور، ایران به دنبال دستیابی به بمب نیست، پس هدف از ساخت موشک های قاره پیما توسط ایران چیست؟ این موشک ها خنجری است که نه تنها به سمت اسرائیل بلکه به سوی آمریکا و اروپا نشانه رفته اند، و هرگونه توافق می بایست ختم این پروژه را دربرداشته باشد.»  
10- تروریسم «اوباما معتقد است رفتار بد ایران باید از مسئله هسته ای آن جدا درنظرگرفته شود، چرا که هرگونه درخواست برای توقف پشتیبانی ایران از همپیمانانش، مساوی است با اعلام تغییر نظام ایران. اما در این مورد، خطر نه تنها این است که ایران از بمب هسته ای استفاده کند، بلکه ممکن آن را برای استفاده در بازوهای خود (متحدان ایران) بکار گیرد و یا چتر هسته ای خود را بر سر متحدینش در لبنان، غزه، یمن یا سوریه بگستراند.»  
11- تهدید اسرائیل ماهنامه آمریکایی کامنتری در پایان با اشاره با موضوع رژیم اشغالگر قدس به عنوان دشمن شماره یک ایران افزوده است: «اوباما مطالبه اسرائیل برای اجبار کردن ایران در خصوص به‌رسمیت شناختن کشور یهودی را رد کرده و معتقد است به‌رسمیت شناختن اسرائیل با هدف او برای متوقف کردن تلاش ایران برای رسیدن به بمب هسته ای بی ارتباط است. از آنجا که ایران با انقضای توافق، قادر به ساخت تسلیحات هسته ای است، به همین زودی شاهد رژیمی خواهیم بود که اسرائیل را تهدید به نابودی می کند، و ابزار چنین اقدامی را نیز خواهد داشت. تا زمانی که ایران از قصد خود منصرف شود، اسرائیل در خطر مرگ است.»    

  505   *جام نیوز به تناسب سوگیری اعلام شده خود یعنی رصد رسانه‌های برون‎مرزی، تلاش می‎کند تا حد امکان خروجی آن‎ها را در معرض مشاهده و  قضاوت علاقمندان و  پژوهشگران قرار دهد. بنابراین پرواضح است که بازنشر مطالب مورد اشاره، لزوما به معنای تأیید محتوای آن‎ها نیست.*    



۰۴/۰۲/۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن