تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815524867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست تسريع در تخصيص اعتبار گندم از سوي معاون حجتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۱۱ب.ظ)
درخواست تسريع در تخصيص اعتبار گندم از سوي معاون حجتي موج - با ورود ساير استان‌هاي کشور در اواسط ارديبهشت‌ به چرخه خريد گندم تضميني، ضرورت دارد دستگاه‌هاي ذي‌ربط، در تخصيص اعتبارات پيش‌بيني‌شده هرچه سريع‌تر نسبت به تأمين آن تصميم‌گيري کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون وزير جهاد کشاورزي با اعلام اين مطلب گفت: از ابتداي فصل برداشت گندم در 15 فروردين‌ سال جاري تاکنون مقدار بيش از 400 هزار تن گندم از کشاورزان در هشت استان کشور خريداري شده است.
علي قنبري با اشاره به اينکه سال گذشته در همين مقطع زماني 325 هزار تن گندم به قيمت تضميني از کشاورزان خريداري شده بود، افزود: مقدار خريد سال جاري 75 هزار تن نسبت به سال قبل رشد يافته است.
وي با رد اين مطلب که افزايش ميزان خريد سال جاري به‌دليل برداشت زودهنگام گندم در برخي استان‌ها است، خاطرنشان کرد: در سال 93 تا اين تاريخ 9 استان کشور وارد عمليات خريد تضميني شده بودند؛ اين در حالي است که در سال جاري تاکنون هشت استان خريد را انجام مي‌دهند.
قنبري مهم‌ترين عوامل رشد ميزان خريد گندم در سال جاري را تعيين قيمت مناسب خريد تضميني، اعلام به موقع آنکه منجر به تشويق کشاورزان به افزايش سطح زير کشت گندم در کشور شده و حمايت‌ها و اقدامات اساسي دولت و وزارت جهاد کشاورزي در زمينه به‌زراعي و بهره‌وري بيشتر در بخش کاشت و توليد گندم، برشمرد.
وي افزايش تعداد مرکز خريد از 100 مراکز خريد از 100 مرکز در سال گذشته به 178 مرکز در سال جاري را که باعث رفاه حال کشاورزان در جريان تحويل گندم‌هايشان شده است، از ديگر عوامل مؤثر در ترغيب و تشويق گندمکاران به تحويل گندم توليدي به مراکز خريد دولتي عنوان کرد.

مدير عامل شرکت بازرگاني دولتي ايران با بيان اينکه در حال حاضر هشت استان ايلام، خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کرمانشاه وارد عمليات خريد تضميني گندم شده‌اند، ادامه داد: بيشترين ميزان خريد مربوط به استان‌هاي خوزستان با 290 هزار تن، فارس با 47 هزار تن و کرمان با 30 هزار تن است که اين سه استان در مجموع 90 درصد کل خريد را انجام داده‌اند.
قنبري ضمن تأکيد بر پرداخت به‌روز وجوه کشاورزان اظهار داشت: بهاي گندم‌هاي تحويلي تاکنون به‌روز به حساب کشاورزان واريز شده که اين اقدام نتيجه همکاري بانک کشاورزي و مساعدت اين بانک در تخصيص اعتبار يک‌هزار ميليارد توماني که تاکنون 460 ميليارد تومان آن تأمين و به کشاورزان پرداخت شده است، مي‌باشد.
وي با اشاره به حداقل 9 هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار لازم جهت خريد تضميني گندم و مبلغ پنج‌هزار ميليارد تومان اعتبارات پيش‌بيني‌شده در بودجه سال جاري، تأمين و تخصيص به‌موقع اعتبارات لازم را شرط اصلي تحقق بهينه خريد تضميني گندم و جلب رضايت کشاورزان دانست و از حسن همکاري و تعامل مثبت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با اين شرکت درباره تأمين اعتبار خريد گنم در سال گذشته و سال جاري قدرداني کرد.
قنبري تأکيد کرد: با ورود ساير استان‌ها به جمع خريداران گندم در کشور، از اواسط ارديبهشت‌ به روزهاي اوج خريد نزديک مي‌شويم، لذا ضرورت دارد دستگاه‌هاي ذي‌ربط، تخصيص اعتبارات پيش‌بيني‌شده را با شتاب بيشتري انجام دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن