تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819882676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رأي نياوردن اصلاح قانون نظام مهندسي فرصت سوزي بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۲۴ب.ظ)
رئيس کميسيون عمران مجلس: رأي نياوردن اصلاح قانون نظام مهندسي فرصت سوزي بود موج - رئيس کميسيون عمران مجلس تصويب نشدن طرح اصلاح قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان در صحن مجلس را فرصت‌سوزي دانست و گفت: افرادي که تصويب اين طرح را تهديدي براي منافع خود مي‌دانستند، براي جلوگيري از تصويب آن بيکار ننشستند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مهدي هاشمي، رئيس کميسيون عمران مجلس، در واکنش به رأي نياوردن طرح اصلاح قانون نظام مهندسي در صحن علني مجلس اظهار داشت: اين اتفاق موجب شد که مجلس، جامعه مهندسان و مردم فرصت مناسبي را براي اصلاح يک قانون از دست بدهند؛ زيرا نسبت به 20 سال پيش که قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان مصوب شد، موضوعات و مباحث مرتبط با صنعت ساختمان، تکنولوژي، استانداردها، قوانين و سياست‌هاي مربوط به اين صنعت و واقعيت‌هاي روز جامعه ما تغيير کرده است.
وي در ادامه افزود: متاسفانه در شرايطي که امکان اصلاح و به روزرساني بخش قابل‌توجهي از قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان وجود داشت به دليل ناهماهنگي موجود در بخش دولتي و توجيه نبودن برخي از مسوولان فرصت‌سوزي شد.
هاشمي تصريح کرد: البته بخشي هم که اصلاح قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان در مجلس را تهديدي براي منافع خود مي‌دانستند يا گمان مي‌کردند که بازنگري در اين قانون نمي‌تواند منافع آنها را تامين کند، در جلوگيري از تصويب اين طرح بيکار ننشستند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس در ادامه افزود: همچنين ضعف اطلاع‌رساني و توجيه نبودن برخي از نمايندگان مجلس، موجب تصويب نشدن کليات اين طرح در قوه مقننه شد.
هاشمي تاکيد کرد: افرادي که از طرح اصلاح قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان واهمه داشتند، اين طرح را به افزايش هزينه‌هاي ساختمان متهم کردند، در حالي که اين طرح از بي‌کيفيتي، کاستي‌هاي موجود، امضافروشي و برخي نابساماني‌ها در صنعت ساختمان جلوگيري مي‌کرد و ضمن تقويت نظارت مجلس بر اين صنعت از بروز برخي مشکلات پيشگيري به عمل مي‌آورد.
رئيس کميسيون عمران مجلس در مورد تبعات و پيامدهاي رأي نياوردن طرح اصلاح قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان گفت: اگر اين طرح راي مي‌آورد، تجارب حاصل شده در 20 سال گذشته در تصويب قانون جديد مورد استفاده قرار مي گرفت و معايب قانون فعلي رفع و به روزرساني مي‌شد و طبيعتا به دنبال راي نياوردن طرح اصلاح قانون نظام مهندسي و کنترل ساختمان، رشد جدي و جهش قابل‌توجهي در به روز کردن صنعت ساختمان نخواهيم داشت.
هاشمي در ادامه افزود: يک پيامد ديگر اين موضوع آن است که امکان استفاده از ظرفيت مهندساني که تعداد آنها نسبت به 20 سال پيش افزايش يافته، حداقلي خواهد بود.
اين نماينده مردم در خانه ملت با بيان اينکه بعيد است بار ديگر چنين طرحي در مجلس نهم فرصت مطرح شدن بيابد، اظهار داشت: مگر اينکه دولت لايحه‌اي را در مورد اصلاح قانون نظام مهندسي به مجلس ارائه دهد و به صورت دو فوريتي در دستور کار قوه مقننه قرار بگيرد.
رئيس کميسيون عمران مجلس با اشاره به اينکه بنا به دلايلي اجراي قانون فعلي نظام مهندسي و کنترل ساختمان به تاخير افتاده بود، گفت: يکي از دلايل همين بازنگري در قانون بود و بايد در اين زمينه تعيين تکليف شود و قانون موجود به طور کامل به اجرا دربيايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن