تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حالا نوبت ماست که رفتن و یا نرفتن به مذاکرات ژنو 3 را انتخاب کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حسین شیخ الاسلام: حالا نوبت ماست که رفتن و یا نرفتن به مذاکرات ژنو 3 را انتخاب کنیم خبرگزاری پانا: حسین شیخ الاسلام گفت: امروز جهان غرب به این نتیجه رسیده است که مسیری که تاکنون در مواجهه با فجایع سوریه و نوع تعاملاتشان با کشور ایران در رفع منازعات منطقه اتخاذ کرده اند، اشتباه بوده و اصرار آنان برای حضور ایران در این مذاکرات به همین دلیل است و اکنون نوبت ماست که رفتن و یا نرفتن به مذاکرات ژنو 3 را انتخاب کنیم.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ ارديبهشت ساعت 14:56

خبرگزاری پانا+

حسین شیخ الاسلام سفیر اسبق ایران در سوریه در رابطه با برخی اظهار نظرهای مغرضانه غرب مبنی بر عدم دعوت از ایران در مذاکرات ژنو 3 به خبرنگار سیاسی پانا گفت: واقعیت آن است که در قضیه رفع مشکلات موجود در سوریه آن ها از ما می خواهند تا در مذاکرات شرکت کنیم و ما هیچ درخواستی برای حضور نداریم.
این کارشناس امور بین الملل ادامه داد: ایران توانایی هایی در منطقه و نزدیکی هایی با دولت سوریه دارد. علاوه بر این، کشور ما نزدیکی هایی با برخی مبارزان دارد و خیرخواه اسلام و مسلمین و همچنین خیرخواه مقاومت است و امروز جریان مقاومت است که نقش اصلی و اساسی را در منطقه ایفا می کند.
وی تاکید کرد: آن ها به یقین می دانند که موضوعات سوریه بدون حضور ایران حل نشدنی است و با حضور ایران است که آینده سوریه تضمین می شود. آنان تصور می کردند ظرف مدت دو ماه حکومت سوریه را ساقط می کنند و هر نوع جنایتی را مرتکب شدند تا به خواسته خود برسند اما اکنون 4 سال است که آن ها نتوانسته اند به خواسته های خود دست یابند.
سفیر اسبق ایران در سوریه با تاکید بر این واقعیت که موضع ایران همیشه این بوده که ملت سوریه باید سرنوشت خود را بسازد، گفت: در انتخابات اخیر سوریه با وجود نواقصی که این انتخابات داشت، مردم حضور قابل توجهی داشتند و به ویژه آن که رای گیری اخیر این کشور با عزت انجام شد.
او با اشاره به میزان بالای مشارکت سوری های مهاجر در منطقه لبنان، تصریح کرد: معمولا آوارگانی که از کشور خارج می شوند، طرفداران حکومت نیستند و در بیشتر اوقات به دلیل آن که با حکومت کشور خود مشکل دارند، آواره یا مهاجر کشور دیگر می شوند، اما با وجود همه این واقعیت ها، در مرحله رای گیری انتخابات در لبنان آن قدر استقبال و مشارکت مردم بالا بود که سفارت سوریه نتوانست انتخابات را در سفارتخانه برگزار کند. بنابراین ناچار شدند تا روز بعد در یک ورزشگاه بسیار وسیع رای گیری انتخابات را انجام دهند.
شیخ الاسلام ادامه داد: همه مردم علاقه دارند تا خودشان سرنوشت خودشان را رقم زنند و استقلال را دوست دارند و نمی خواهند شاهنشاهی های منطقه که هیچ بویی از انسانیت نبرده اند، سرنوشت آن ها را تعیین کنند و نمی خواهند تا کشورهای همسایه یا بیگانه برایشان دیکته کنند که چه کسی رییس جمهور و یا نخست وزیرشان شود.
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مردم سوریه بتوانند این نگاه استقلال طلبانه را حفظ کرده و بتوانند خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند و ما در تمام طی این مسیر همراه آن ها هستیم. متاسفانه هنوز هم جنایات، تربیت و اعزام تروریسم و بسیاری مشکلات دیگر در سوریه وجود دارد، اما نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که امروز جهان غرب به این نتیجه رسیده است که مسیری که تاکنون در مواجهه با فجایع سوریه و نوع تعاملاتشان با کشور ایران در رفع منازعات منطقه اتخاذ کرده است،  اشتباه بوده و اصرار آنان برای حضور ایران در این مذاکرات به همین دلیل است و اکنون نوبت ماست که رفتن و یا نرفتن به مذاکرات ژنو 3 را انتخاب کنیم.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن