تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813101853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره فیلم برلین چگونه فیلم ایرانی انتخاب می کند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جشنواره فیلم برلین چگونه فیلم ایرانی انتخاب می کند؟
آنکه لفکه، نماینده جشنواره فیلم برلین در جشنواره فیلم فجر از حضور در بازار فیلم تهران ابراز خرسندی کرد.
به گزارش نامه نیوز، آنکه لفکه مشاور سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین که در بخش بین‌الملل سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور پیدا کرده به واسطه مشاهده بسیاری از فیلم‌های ساخته شده در ایران، اطلاعات خوبی درباره سینمای کشورمان دارد.


اغلب چه موقع به ایران می‌آیید تا فیلم‌های ایرانی را برای جشنواره فیلم برلین انتخاب کنید؟

بیشتر ماه نوامبر به ایران می‌آیم، زمانی که کمپانی‌ها در مراحل پایانی آماده‌سازی فیلم‌ها برای بخش ملی جشنواره فیلم فجر به سر می‌برند. زمان بسیار خوبی است؛ می‌توانم به هر اتاق تدوینی سر بزنم، راف کات فیلم‌ها را ببینم، با کارگردان‌ها حرف بزنم و ببینم اوضاع از چه قرار است.

همیشه نسخه راف کات فیلم‌ها را می‌بینید؟

بستگی دارد. باید بگویم که در این 10 سال خیلی چیزها تغییر کرده است. قبلا اغلب فیلم‌ها را به صورت راف کات می‌دیدم و حالا کم و بیش نسخه نهایی را می‌بینم و تقریبا همیشه فیلم‌ها زیرنویس انگلیسی دارند.

چطور تصمیم می‌گیرید که فیلمی برای جشنواره فیلم برلین خوب است با نه؟

به نظرم نمی‌شود به چنین سوالی جواب داد چون در جشنواره فیلم برلین موضوع پیدا کردن بهترین فیلم یا جستجو برای کشف شاهکارها نیست. در یک جشنواره موضوع برنامه‌ریزی کردن است و وقتی من نوامبر به ایران می‌آیم تا حدودی از برنامه جشنواره‌مان اطلاع دارم و برای همین سعی می‌کنم فیلم‌هایی را پیدا کنم که مناسب جشنواره هستند.

این اولین بار است که در بازار فیلم ایران حضور دارید؟

بله، واقعا جای معرکه‌ای است چون وقتی در ماه نوامبر می‌آیم تا فیلم‌ها را ببینم بیشتر وقتم در ترافیک تلف می‌شود. اینجا را دوست دارم چون می‌توانم همه کسانی را که می‌شناسم ببینم.

از اتاقک‌های نمایش فیلم بازار هم استفاده کردید؟

بله، واقعا بخش کاربردی بازار است. اگر برنامه‌ریز جشنواره‌ای باشی، خیلی خوب است که اینجا باشی و بتوانی به این اتاق نمایش بروی و از فهرست فیلم‌ها، فیلم مورد نظرت را انتخاب کنی و به شکلی دقیق‌تر آن را تماشا کنی.

موقع انتخاب فیلم شناختن کارگردان برایتان مهم است؟

نه، فقط فیلم را نگاه می‌کنم.

درباره فرایند انتخاب فیلم برای جشنواره فیلم برلین بعد از اینکه فیلمی پیشنهاد دادید، توضیح می‌دهید؟

می‌دانی که جشنواره فیلم برلین بخش‌های متعددی دارد و همه دوست دارند در بخش رقابتی آن باشند. اگر فیلمی تجربی‌تر و آوانگاردتر باشد آن را به بخش پانوراما معرفی می‌کنم و اگر ویژگی‌های هنری داشته باشد آن را به بخش فوروم معرفی می‌کنم. بعد فیلم را با هم تماشا می‌کنیم و درباره‌اش بحث می‌کنیم.



منبع: ایسنا


۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن