تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816578106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوسیس و کالباس از چه موادی تولید می‌شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سوسیس و کالباس از چه موادی تولید می‌شوند؟
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ضمن تاکید بر عدم مصرف خمیرمرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی طی هشت ماه اخیر، مواد تشکیل دهنده و چگونگی تولید سوسیس و کالباس را تشریح کرد.
به گزارش نامه نیوز، مجید افلاکی در پاسخ به این سوال که آیا برای تولید سوسیس و کالباس از امیاء و احشاء دام و طیور استفاده می‌شود؟ گفت: برای تولید سوسیس و کالباس سالانه 100 هزار تن گوشت قرمز و 200 هزار تن مرغ گوشتی استفاده می‌شود و در تولید این محصول از امیاء و احشاء دام و طیور استفاده نمی‌شود.


وی افزود: علاوه بر گوشت، مواد دیگری هم‌چون آرد گندم، تخم‌مرغ و افزودنی‌های مجاز خوراکی مانند نمک و فلفل بر اساس دستورالعمل در فرآیند تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شود.

افلاکی در خصوص فعالیت واحد‌های زیرپله‌ای در زمینه تولید سوسیس و کالباس گفت: تنها 100 شرکت عضو انجمن هستند که به صورت کاملا استاندارد فعالیت می‌کنند که نام این شرکت‌ها در سایت انجمن فرآورده‌های گوشتی ایران وجود دارد.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت متولی سلامت مردم هستند، اظهار کرد: نظارت 24 ساعته‌ای از سوی وزارت بهداشت برای عملکرد صنایع غذایی صورت می‌گیرد. علاوه بر این تمامی مسوولان فنی تولید کننده مواد غذایی نیز بر اساس دستورالعمل مشخص و استاندارد عمل می‌کنند و به طور کلی میزان تخلف در صنایع غذایی انگشت‌شمار است.

وی در واکنش به صحبت‌های معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر "تخلف واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی با استفاده از رنگ‌های غیرمجاز و مصنوعی که گوشت مرغ را رنگ می‌کنند و با برچسب فرآورده گوشت قرمز می‌فروشند"، گفت: این صحبت‌ها باید با ارائه مدرک و مستند باشد و محکوم کردن واحدهای تولیدی سوسیس و کالباس به طور عام کار منطقی و درستی نیست.

افلاکی با بیان اینکه باید با کارخا‌های متخلف برخورد قاطع شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروانه ساخت از سوی وزارت بهداشت و منطبق با دستورالعمل سازمان استاندارد صادر می‌شود به طور قاطع می‌توان گفت هیچ یک از کارخانه‌های معتبر از رنگ‌های مصنوعی و حتی رب گوجه‌فرنگی در تهیه سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ادامه داد: باید دلیل گفتن این‌ صحبت‌ها ریشه یابی شود و نباید به دلیل تخلف یک واحد تولیدی همه را متهم کرد، چراکه با توجه به شرایط فعلی کشور تولید نقش کلیدی و اساسی در جامعه حاکم کرده است.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با بیان اینکه 99.99 درصد افراد شاغل در صنایع غذایی متعهد و دارای وجدان کاری هستند، اظهار کرد: برای راه‌اندازی یک کارخانه صنایع غذایی میلیاردها تومان سرمایه لازم است لذا هیچ تولید‌کننده‌ای با این موارد نام خود را لکه‌دار نمی کند.

افلاکی با اشاره به صحبت‌های رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر کافی نبودن بودجه این سازمان گفت: تقاضای ما از مجلس و دولت این است که بودجه دستگاه‌های متولی را به منظور افزایش نظارت در امر ارتقای سلامت مردم افزایش دهند.

وی اظهار کرد: تولید‌کننده‌ای که به صورت قانونی و شفاف فعالیت می‌کند نه تنها از نظارت بیم ندارد بلکه این امر موجب خرسندی و ارتقای فعالیت او نیز می‌شود. به همین دلیل تقاضا داریم بودجه دستگاه‌های متولی برای این امر افزایش یابد.



منبع: ایسنا


۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن