تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805207267




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم توانایی راننده و نقص سیستم ترمز از عوامل بروز سانحه فیروزکوه هستند/ شماره گذاری خودروهای برون شهری اسکانیا از سال گذشته انجام نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سردار مهماندار در گفتگوی ویژه خبری:
عدم توانایی راننده و نقص سیستم ترمز از عوامل بروز سانحه فیروزکوه هستند/ شماره گذاری خودروهای برون شهری اسکانیا از سال گذشته انجام نمی‌شود
رئیس پلیس عملیات راهنمایی و رانندگی، رئیس هیأت مدیره کانون رانندگان بخش مسافر کشور و استاد دانشگاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی سانحه مرگبار فیروزکوه پرداختند.

خادمی زاده: در سوانح رانندگی دیواری کوتاه تر از دیوار راننده وجود ندارد/ مهماندار: عدم توانایی راننده و نقص سیستم ترمز عوامل بروز سانحه فیروزکوه هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدرضا مهماندار" رئیس پلیس عملیات راهنمایی و رانندگی، "غلامرضا خادمی‌زاده" رئیس هیأت مدیره کانون رانندگان بخش مسافر کشور و دکتر "هراتی" استاد دانشگاه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب سه‌شنبه 8 اردیبهشت ماه به بررسی سانحه مرگبار فیروزکوه پرداختند.


در ابتدای این برنامه غلامرضا خادمی زاده رئیس هیأت مدیره کانون رانندگان بخش مسافر کشور در پاسخ به این سؤال که در سوانح رانندگی کدام یک از مؤلفه‌هایی چون راننده، جاده و خودرو سهم بیشتری به خود اختصاص می‌دهند اظهار داشت: معمولاً دیواری کوتاه تر از دیوار راننده وجود ندارد لذا همواره تقصیرها را گردن راننده‌ها می‌اندازند اما اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که شاید بیش از 80 درصد تقصیرها به گردن کسانی است که نتوانستند نظارت کنند و اجرای صحیح قوانین را داشته باشند.


وی ادامه داد: در بحث این که راننده‌ها به عنوان یک نیروی انسانی مقصر هستند شکی نیست اما این که این سهم در سوانح رانندگی به چه میزان است جای سؤال دارد.


رئیس هیأت مدیره کانون رانندگان بخش مسافر کشور با طرح این سؤال که  باید پرسید که پلیس راهور، پلیس راه و سازمان راهداری چه اختیارات و امکاناتی را در اختیار رانندگان قرار دادند، تصریح کرد: ساده‌ترین مسئله ای که وجود دارد بحث خوابگاه‌ها است که در قانون پایانه‌ها شهرداری مکلف است که خوابگاه های مجهز در پایانه های مسافربری احداث شود اما باید پرسید کدام یک از ترمینال‌های ما حتی در پایتخت دارای خوابگاه هستند.


در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب سردار محمد رضا مهماندار  رئیس پلیس عملیات راهنمایی و رانندگی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این که اگر عدم توانایی راننده را جزء مفروضات قطعی بگیریم و اگر بحث نقص فنی و نقص ساختاری اتوبوس در کار نبود باز این هم تلفات داشتیم یا خیر گفت: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و نقص سیستم ترمز عواملی هستند که باعث بروز حادثه می‌شود اما قطعاً یک سری عوامل بعد از وقوع حادثه وجود دارد که می‌تواند باعث شدت حادثه شوند یا حتی شدت حادثه و آن خطا را هم پوشش دهند لذا در این مورد خاص اگر نواقصی که در بروز این حادثه شمرده شد وجود نداشت این تعداد تلفات نداشتیم.


هراتی در ادامه برنامه با اشاره به این که سال گذشته اتوبوس اسکانیا مشابهی به علت نقص فنی دچار سانحه شد گفت: در آن سال تمام 44 سرنشین به سمت جلو هدایت شدند به طوری که تنها دست و پاهایشان شکست .


خطای انسانی در تمام دنیا امری محرز است


 این استاد دانشگاه با اشاره به این که راننده باید از مهارت لازم برخوردار باشد افزود: در تمام دنیا خطای انسانی امری محرز است پس این مسئله بار اول و آخر نخواهد بود.


وی با اشاره به حادثه دیگری که در سال 92 در استان خوزستان توسط اتوبوس اسکانیا در برخورد با بنز صورت گرفته بود ادامه داد: در آن سانحه تمام سرنشینان سوختند.


هراتی با اشاره به این که با یک تیم دانشگاهی  به دنبال بررسی این قضیه پیش رفتیم افزود: تمام تحقیقاتمان را شروع کردیم به طوری که مشخص شد شرکت اسکانیا هیچ مسئولیتی را در این امور نپذیرفته است.


 این استاد دانشگاه با اشاره به این که این اتوبوس مورد نظارت و تست جوش قرار نمی‌گیرد گفت: در سوئد این اتوبوس تولید نمی‌شود.


وی با اشاره به تصویب قانون ارتقاء کیفی خودرو در مجلس در سال 89 اظهار داشت:  وزارت صنعت باید نوع گواهی را تایید کند.


شماره گذاری خودروهای برون شهری اسکانیا از سال گذشته انجام نمی‌شود


مهماندار در ادامه برنامه با اشاره به این که بررسی‌ها نشان می‌دهد که ضعف در سقف اتوبوس اسکانیا بوده است گفت: شماره گذاری‌های برون شهری اسکانیا از سال گذشته انجام نمی‌شود زیرا هنوز گواهی استاندارد ارائه داده نشده است.


وی با اشاره به این که این ضعف در سقف و ستون اسکانیا وجود دارد ادامه داد:سال گذشته با حادثه جاده قم روبرو بودیم به طوری که یکی از مصوبات کمیسیون تقویت سقف و ستون این اتوبوس‌ها بود.


 اسکانیا هنوز گواهی نامه استاندارد ارائه نداده است


رئیس پلیس عملیات راهنمایی و رانندگی با تاکید بر این که اسکانیا هنوز گواهی نامه استاندارد ارائه نداده است گفت: شماره گذاری این اتوبوس‌ها انجام نمی‌شود.


مهماندار با اشاره به سه عامل راه، وسیله نقلیه و راننده گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی از سه سال پیش به پای این قضیه نشسته است و به تنهایی به جلو پیش می‌رود پس اگر امروزه توانستیم 23 هزار کشته را به زیر 17 هزار برسانیم به دلیل ایستادگی پلیس بوده است.


وی با اشاره به این که صورت وضعیت ربطی به ایمنی ندارد خاطر نشان کرد: شرکت پشت صورت وضعیت را تایید کرده به گونه ای که مسیر را مورد اصلاح قرار داده بود.


نوروزی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون سانحه اتوبوس اسکانیا گفت: اتوبوس اسکانیا بر اساس اصول طراحی ساخته شده است به طوری که طبق آیین نامه استاندارد تمامی موارد در آن مورد لحاظ قرار گرفته است.


اتوبوس اسکانیا از استاندارد لازم برخوردار بوده است


مدیر خدمات پس از فروش شرکت عقاب با تاکید بر این که اتوبوس اسکانیا از استاندارد لازم برخوردار بوده است خاطر نشان کرد: اصول استاندارد مهندسی از سوی شرکت رعایت شده است.


وی با اشاره به این که تولید اصلی اسکانیا سوئد کامیون است اما باید اذعان داشت که آن‌ها اشراف کامل مسائل طراحی و استحکام سازه دارد بنابراین تمامی کارخانه های کامیون سازی تولیداتشان کامیون است به طوری که خودشان اتاق ساز نیستند.


نوروزی با بیان این که بحث ضعیف بودن سازه کلی گویی است اظهار داشت: باید به بررسی وضعیت جاده و راننده بپردازیم بنابراین اطلاعات دوستانمان نسبت به عملکرد ریکاردر کافی نیست.


مدیر خدمات پس از فروش شرکت عقاب با اشاره به این که در بحث فیروزکوه تابلوهای هشدار دهنده از بالای گردنه نصب شده بود ادامه داد: یعنی به راننده هشدار داده شده بود تا دنده سنگین حرکت کند.


وی گفت: عامل اصلی در این حادثه راننده است.


حیدر نوروزی نماینده وزارت راه و شهرسازی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی گفت: محور فیروزکوه از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در دست اجرا بوده به طوری که قسمت عمده این پروژه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.


وی با بیان این که تا پل سفید این پروژه به بهره برداری رسیده است ادامه داد: این راه تا قبل از باز شدن به صورت دو خطه بوده است اما سپس به صورت بزرگراه 4 خطه مورد استفاده قرار گرفته است.


نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که در این مسیر تابلو و علائم مناسب نصب شده است خاطر نشان کرد: تمام حفاظ‌ها باید با زاویه برخورد بیست درجه طراحی شود تا از دست خسارت کاسته شود.


حیدر نوروزی افزود: تابلو و ایمنی سازه در نقطه مورد نظر صورت گرفته است.


انتهای پیام/






۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن